شناسهٔ خبر: 67853828 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

۳ طرح فرودگاهی و راه‌آهن با دستور مخبر افتتاح شد

طرح‌های توسعه و بهسازی پایانه و فرودگاه شهدای رامسر، پایانه جدید شهدای فرودگاه ایلام و راه‌آهن اهواز ـ اندیمشک با دستور سرپرست ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،محمد مخبر، امروز شنبه در آیین افتتاح طرح‌های وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: رئیس جمهور شهیدمان به درستی، بحث توسعه حمل و نقل در کشور را زمینه اصلی توسعه کشور تشخیص داد، زیرا ما کشوری حداقل با ۱۵ کشور همسایه هستیم و این ظرفیت بسیار بزرگی برای کشور عزیزمان است.

سرپرست ریاست جمهوری با قدردانی از وزیر راه و شهرسازی و همه مسئولان این وزارتخانه، تاکید کرد: این وزارتخانه ابعاد مختلفی دارد و بخش عمده‌ای از توسعه کشور به این وزارتخانه مرتبط است. همچنین، مهم‌ترین نقطه تعامل کشورهای همسایه با ایران، همین موضوع حمل و نقل کالاست. بنابر این، بیشترین فشار بر این وزارتخانه بود و انصافا کار به خوبی انجام شد.

مخبر ادامه داد: توسعه کشور ۱۰ سال دچار مشکل جدی شد، مسیری که رئیس‌ جمهور شهید انتخاب کرد، مسیر درستی بود و مقام معظم رهبری نیز به این موضوع اشاره فرمودند.
 
سرپرست ریاست جمهوری تاکید کرد: ما کشور پهناوری هستیم. از یک طرف کشوری هستیم که حداقل با ۱۵ کشور همسایه‌ایم و برخی از این کشورها خودشان چند کشورند که ظرفیت بزرگی برای توسعه و رشد و اشتغال کشور است.
 
مخبر گفت: وزارت راه و شهرسازی که صمیمانه از آقای بذرپاش تشکر می‌کنم، یک وزارت بسیار گسترده است و ابعاد مختلفی دارد که درصد زیادی از توسعه کشور به این وزارتخانه وابسته است؛ مسکن و راه‌های زمینی و هوایی و ریلی و دریایی و مسکن در این وزارتخانه قرار دارد.
 
سرپرست ریاست جمهوری ادامه داد: رئیس جمهور شهید از ابتدا نشست‌های پیگیری در این وزارتخانه را دنبال می‌کرد و بعد از درگذشت مرحوم رستم قاسمی، آقای بذرپاش شاهدند که شهید آیت‌الله رئیسی در برخی روزها چند بار با ایشان تماس می‌گرفت و موارد متعدد را پیگیری می‌کرد.
 
مخبر گفت: بزرگترین و مهم‌ترین علاقه‌ کشورهای منطقه نیز برای تعامل با ایران، موضوع حمل و نقل کالا بود؛ اتصال آب‌های شمال به جنوب و خلیج فارس و دریای عمان، هم به لحاظ زمانی و هم قیمت تمام شده برای کشورهای صاحب بار، حائز اهمیت بود.
 
سرپرست ریاست جمهوری تاکید کرد: انصافا در این وزارتخانه کار شد؛ قبل از این، ۱۰ سال بخش های توسعه‌ای کشور دچار نقص جدی شد؛ نمی‌شود عقب‌افتادگی ۱۰ ساله را در ۲ سال به نقطه مطلوب رساند.
 
مخبر تصریح کرد: اینکه توسعه فرودگاه ایلام، امروز افتتاح و در شمال کشور نیز همین کار انجام می‌شود و خط آهن اندیمشک اهواز هم امروز دو خطه می‌شود، همه در خدمت مردم است و اگر انجام نمی‌شد، برای مردم دردسر ایجاد می‌کرد. مردم ما به اربعین عشق می ورزند؛ مردم سایر کشورها برای زیارت حرم امام رضا علیه‌السلام علاقه زیادی دارند؛ بنابر این، امکاناتی که فراهم می‌شود، در خدمت مردم است.
 
سرپرست ریاست جمهوری گفت: پروازها به فرودگاه ایلام با افتتاح امروز به روزی ۲۱ پرواز و هفته‌ای ۱۴۸ پرواز افزایش می‌یابد که پیشرفت بسیار خوبی است.
 
مخبر تاکید کرد: انتقال حجاج، در حال تبدیل شدن به یک مسئله بود. نزدیکی به ایام اربعین، گرمای هوا و ماندن حجاج در عربستان، می‌توانست مسئله ایجاد کند؛ من صمیمانه از عزیزان وزارت راه و شهرسازی تشکر می‌کنم که موضوع جابجایی حجاج به خوبی حل شد.
 
گفتنی است، در این مراسم از طرح توسعه و بهسازی پایانه و فرودگاه شهدای رامسر، با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و خلبان محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، رونمایی شد.
 
همچنین، آیین بهره‌برداری از ۲ طرح دیگر، از جمله افتتاح پایانه جدید شهدای فرودگاه ایلام با حضور خلبان نخجوانی، رئیس شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و طرح راه‌آهن اهواز ـ اندیمشک با حضور میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن نیز به بهره‌برداری رسید.
 
یکی از قطعات ریلی بسیار مهم کشور، مسیر ۱۴۰ کیلومتری اهواز به اندیمشک است که سال گذشته با حضور شهید آیت‌الله رئیسی، مسیر ۱۰۰ کیلومتری این خط آهن، افتتاح شد و امروز با دستور سرپرست ریاست جمهوری، ۴۰ کیلومتر انتهایی این مسیر نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما