شناسهٔ خبر: 67863474 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی؛

گفت بورس در دوره ریاست جمهوری شما جان گرفت /سعید و فاطی و علی از سفرشان راضی هستند 

هاشمی رفسنجانی روز ششم مرداد روایتی از حضور در اجلاس انجمن اسلامی پزشکان و جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیداری در مورد بورس نوشته‌است.متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۶ مرداد ۱۳۸۰ را بخوانید؛

صبح برای افتتاح اجلاس انجمن‌ اسلامی پزشکان مسلمان مقیم آمریکای شمالی، به مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما رفتم. دکتر [محمدحسین] نیکنام، [رئیس منطقه‌ای اجلاس دوسالانه]، خوشامد و برنامه اجلاس را گفت و من در مورد سهم اسلام و ایران، در حفظ و ارتقای علوم و من‌جمله پزشکی و انتقال آن به غرب، سخنرانی مفصلی نمودم و اظهار امیدواری کردم که بار دیگر جهان اسلام، مرکز علوم بشود و نقش انقلاب اسلامی، برای آن روند را مهم و کارساز معرفی‌ کردم.

تأثیر بر صدها پزشک و خانواده‌هایشان داشت. ابراز احساسات خوبی کردند. عفت هم همراه من بود.

به دفترم رفتم. مجمع [تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشت. دو بند از سیاست‌های‌ کلی امنیت ملی در بخش اقتصاد را تصویب کردیم. عصر، آقای [احمد] مطهری، رئیس بورس تهران آمد. گزارشی از عملکرد بورس داد که نسبتاً خوب است. مشکل‌شان کمی تعداد شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس است؛ حدود ۳۰۰ شرکت، از شش هزار شرکت‌ کشور. گفت، تقاضای سهام زیاد است و عرضه کم است؛ به همین جهت مرتباً قیمت سهام بالا می‌رود و سود خریداران و کارگزاران زیاد است.

برای تأسیس بازار بورس‌کالا، از قبیل کالاهای نفتی، کشاورزی و فلزی، مشورت و استمداد کرد و گفت، رونق بورس هنوز هم متکی به سیاست‌ها و پشتیبانی‌های دوره ریاست‌جمهوری شماست که از سال ۱۳۶۸ آغاز شده بود و بورس مُرده، حیات جدیدی گرفت.

سعید [لاهوتی] و فاطی و علی آمدند. از عُمره برگشته‌اند و از سفرشان راضی‌اند.

۲۷۲۱۹

نظر شما