شناسهٔ خبر: 67853490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بهره‌برداری از ترمینال و اپرون فرودگاه شهدای رامسر

سید نوید ساداتی

رئیس سازمان هواپیمایی کشور صبح امروز در آیین بهره‌برداری پروژه توسعه و بهسازی ترمینال و اپرون فرودگاه شهدای رامسر در محل ترمینال جدید فرودگاه که بصورت وبینار با هیات دولت برگزار شد، از افزایش توان و ظرفیت مجموعه فرودگاهی و هواپیمایی کشور در دولت سیزدهم خبر داد.

صاحب‌خبر -

آیین بهره‌برداری پروژه توسعه و بهسازی ترمینال و اپرون فرودگاه شهدای رامسر، به صورت وبینار از جلسه هیات دولت و در حضور محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری و مهرداد بذرپاش، وزیر راه‌وشهرسازی و در محل فرودگاه رامسر با حضور معاون وزیر راه‌وشهرسازی، رئیس هواپیمایی کشوری، استاندار مازندران، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه‌وشهرسازی، مدیرکل فرودگاه‌های استان، نماینده مجلس شورای اسلامی، فرمانداران رامسر و تنکابن و دیگر مسئولان شهرستانی مرتبط برگزار شد.

در این ویدئوکنفرانس محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه امروز یکی از دستاوردهای توسعه و زیرساختی را در صنعت هوایی افتتاح می‌کنیم، اظهار کرد: این طرح در راستای توسعه گردشگری است که در مازندران مورد توجه جدی قرار دارد.

محمدی‌بخش با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم مبنی بر ایجاد توسعه ظرفیت فرودگاهی شمال کشور، گفت: این طرح توسعه‌ای در کمتر از ۲ سال و نیم اتفاق افتاد و فرودگاه رامسر و ساری امروز ظرفیت پروازهای بین‌المللی و نشست و برخاست برای ایرباس ۳۲۰ و یا بوئینگ ۷۳۷ رو داراست.

وی ظرفیت ایجاد شده را شامل ۲ بخش توسعه ترمینالی و اپرون برای پروازهای داخلی و خارجی برشمرد و گفت: در دولت سیزدهم از ۲۱ فرودگاه کشور، پروازهای اربعین انجام شد و این فرودگاه نیز در سال گذشته پرواز عتبات را تجربه کرد.

بهره‌برداری از ترمینال و اپرون فرودگاه شهدای رامسر

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: امروز فرودگاه رامسر با ظرفیت ۲ برابری ۶۰۰ هزار مسافر را سالانه جابه‌جا کرده که در این زمینه ۶۵۰ میلیارد ریال برایدترمینال هزینه شده‌است.

محمدی‌بخش با بیان اینکه پروژه توسعه اپرون فرودگاه رامسر که محدودیت پارک هواپیماها داشت با ۲۵ میلیارد تومان استاندارد و بهسازی شد، گفت: با قاطعیت اعلام میکنیم فرودگاه رامسر می‌تواند تمام محدودیت‌ها را برداشته و تمام پروازها را تا هواپیماهای ۱۶۰ سرنشین داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به چالش‌های دولت سیزدهم در صنعت هوایی کشور با ارائه آماری گفت: از مرداد و شهریور ۱۴۰۰ وضعیت صنعت هوایی در پایین‌ترین سطح در دنیا و ایران قرار داشت و به دلیل شیوع کرونا فرودگاه‌ها رونق نداشت و پروازها تعطیل شده بود و ما در شرایط تحریم بودیم و حتی آموزش‌های خدماتی ارائه نمی‌دادیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور افزود: جوان‌ترین هواپیماها در دوره برجام با پول‌های نقدی خریداری شد و متاسفانه از ۱۳ هواپیما فقط ۳ هواپیما وارد مدار شد چراکه مواجه با رکود بودیم و وضعیت هواپیمایی عمدتا زمین‌گیر بود.

بهره‌برداری از ترمینال و اپرون فرودگاه شهدای رامسر

محمدی‌بخش افزود: از ۳۰۰ هواپیمایی که دولت سیزدهم تحویل گرفت، ۱۱۲ هواپیما، از ۲ سال تا ۳۰ سال قبل زمین‌گیر بودند و ۳۷ هواپیما دیگر قابلیت برگشت به چرخه نداشتند اما با افتخار اعلام می‌کنیم با ظرفیت دانش بنیان دولت سیزدهم که هر هفته جلسه داشتند، هیچ هواپیما و موتور هواپیمایی برای تعمیر به خارج از کشور نمی‌روند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان شروع بکار دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار مسافر نهایتا به شکل پروازی برای سفر اربعین مشرف می‌شدند اما طی سال گذشته ۴۵۰ هزار مسافر از ۴ میلیون زائر به شکل هوایی، از ۲۱ فرودگاه کشور به عتبات رفتند. امروز ۲۸ پرچم کشور خارجی با امنیت به ایران وارد شده و ما به بیش از ۱۰۰ کشور پرواز داریم و بحث تاب‌آوری، نوسازی و توسعه اتفاق افتاده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دولت سیزدهم شبانه‌روزی در حوزه فرودگاهی تلاش کرده است، خاطرنشان کرد: بزرگترین پروژه فرودگاهی کشور در فرودگاه حضرت امام با ایجاد یک ترمینال زیارتی خاص اجرا شد و با وجود تحریم ۹۰ هزار زائر خانه خدا را با کمتر از ۴۰ دقیقه تاخیر در ۲۰ فرودگاه کشور راهی خانه خدا شدند و بازگشتند.

به گزارش ایسنا طرح توسعه ترمینال فرودگاه رامسر به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع برای افزایش ظرفیت مسافران تا ۵۰۰ هزار نفر ۲ سال پیش آغاز شد. پس از اتمام ساخت ترمینال جدید، ترمینال قدیم این مجموعه نیز در فرآیند بهسازی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

نظر شما