شناسهٔ خبر: 67860572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پایان پنجمین اجلاسیه علمای کشورهای عضو بریکس

پنجمین اجلاسیه علمای کشورهای عضو بریکس با امضا و صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، با حضور آیت الله اعرافی و رهبران و شخصیت های مسلمان کشورهای عضو بریکس در جمهوری تاتارستان شهر قازان، پنجمین اجلاسیه علمایی کشورهای عضو بریکس با امضا و صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

در بیانیه پایانی این اجلاس بر محورهای نقش معنویت اسلامی در تبادل فرهنگ و ادیان و مذاهب اسلامی، رعایت اصول اخلاقی و سبک زندگی بشر دوستانه و حفظ سنت های اصیل خانوادگی میان کشورهای عضو بریکس،تعامل فرهنگی و دینی میان کشورها, مبارزه با افراط گرایی و پرهیز از یک جانبه گرایی در جهان، تقویت و تلاش برای همزیستی و هم گرایی و پرهیز از هر گونه اختلاف میان ادیان و مذاهب، تحکیم و تاکید بر روابط دینی و فرهنگی میان کشورهای عضو بریکس، تاکید گردید.

اجلاسیه علمایی کشورهای عضو بریکس به مدت دو روز در جمهوری تاتارستان و شهر قازان برگزار شد و مدیر حوزه های علمیه با دعوت رسمی رئیس اداره مسلمانان و مفتی اعظم روسیه در راس هیئتی در این اجلاسیه شرکت کرد و با موضوع نقش معنویت اسلامی در تبادلات و تعاملات زندگی بشریت سخنرانی کرد.

در اجلاس یاد شده نمایندگان دینی از کشورهای، جمهوری اسلامی ایران برزیل روسیه، هند، چین آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، مصر حضور داشتند و نمایندگانی نیز از سایر کشورهای دیگر که خواستار پیوستن به این پیمان مهم بین المللی هستند به عنوان میهمان حضور داشتند.

پیمان بریکس با بهره مندی از حدود 27 رصد از مساحت زمین و جمعیتی بیش از سه میلیارد و چهار صد میلیون نفر و 42 درصد جمعیت جهان و نیز سهم بیش از 30درصد اقتصاد جهانی از مهمترین پیمان های اقتصادی، فرهنگی و اقتصادی بین المللی به شمار می رود.

انتهای پیام/

نظر شما