شناسهٔ خبر: 67860574 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسابقات ملی جایزه بزرگ شطرنج در کیش آغاز شد

کیش- ایرنا- رییس هیات شطرنج کیش با اشاره به آغاز مسابقات جایزه بزرگ این رشته ورزشی در جزیره گفت: این تورنمنت ملی ویژه بازیکنان کمتر از ۲ هزار و ۲۰۰ ریتینگ برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «میثم حفیظی» روز شنبه در مراسم آغاز این دوره از مسابقات با بیان اینکه ۱۸۰ ورزشکار از سراسر کشور در این تورنمنت ملی حضور دارند، افزود: شطرنج‌بازان طی پنج روز در مسابقات جایزه بزرگ شطرنج کیش به رقابت خواهند پرداخت.

وی بازه سنی شرکت کنندگان را بین ۶ تا ۷۵ سال عنوان و اضافه کرد: ورزشکارانی از ۱۸ استان و ۳۴ شهر از سراسر کشور در این مسابقات حضور دارند.

رییس هیات شطرنج کیش همچنین به لغو شدن پرواز شیراز به کیش و جاماندن ۲۰ ورزشکار ثبت نام شده در این رقابت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: ورزشکاران جامانده نتوانستند در این دوره از مسابقات حضور یابند.

وی اضافه کرد: بسیاری از مدال آوران آسیاسی و جهانی شطرنج در این دوره از مسابقات حضور دارند و در کنار سایر استاد بزرگان و شطرنج بازان به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش ایرنا، ۲ ورزشکار پارالمپیک نیز از استان‌های هرمزگان و خراسان شمالی در مسابقات شطرنج جایزه بزرگ کیش حضور دارند.

این تورنمنت در مجموعه میکامال کیش برگزار می‌شود و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی برای برندگان درنظرگرفته شده است.

نظر شما