شناسهٔ خبر: 67860579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تابستونتو بساز”؛ شعار تابستانه‌ کانون پرورش فکری ایلام

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام گفت: این کانون فعالیت‌های خود را با شعار تابستونتو بساز در استان آغاز کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ فاطمه رستگار در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: ثبت نام کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تمام مراکز استان همزمان با سراسر کشور از خردادماه  آغاز و تا 15 مهرماه سال جاری ادامه دارد.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام افزود: غنی سازی اوقات فراغت با برنامه‌های خلاق و خانواده محور، تقویت و شکل دهی مراکز الگو در کانون، جذب و پایدارسازی اعضا و غیره از دیگر اهداف کانون در فصل تابستان است.

وی اضافه کرد: این کانون به عنوان دستگاه های متولی اجرای فعالیت های گوناگون چون فرهنگی، ادبی، علمی و پژوهشی برای کودکان نوجوان استان از همه ظرفیت ها موجود در راستای غنی سازی پرورش خلاقیت های اعضا بهره‌ می گیرد.

رستگار عنوان کرد: در فعالیت های تابستانی کانون، استعدادهای کودکان و نوجوانان با شرکت در برنامه های متنوع کانون توسط مربیان شناسایی، شکوفا و مدیریت و کشف می شود.

وی گفت: همزمان با آغاز تعطیلات تابستانی مدارس در سراسر استان با شعار« تابستونتو بساز» به صورت رسمی در مراکز ثابت،کتابخانه پستی و کتابخانه سیار روستایی آغاز شده است.

مدیرکل کانون پرورش کودکان و نوجوانان ایلام  عنوان کرد: فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان بر اساس سیاست های سه گانه کانون در سال جاری به نام مخاطب محوری،  نوجوان محوری و مرکز محوری برگزار می شود. و مراکز استان این فعالیت ها را در قالب بسته های ویژه متشکل از فعالیت های فرهنگی،  هنری،  و ادبی،  کارکاه ها و کلاس،  اجرای مسابقه،  جشنواره و مهرواره طراحی شده است.

وی عنوان کرد:حضور مراکز سیار روستایی در روستاهای استان و اجرای فعالیت ها و برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان روستایی از جمله برنامه های این بخش است.

رستگار افزود: کودکان و نوجوانان ایلامی از تنها مرکز تخصصی نجوم و رصدخانه و برنامه های علمی جذب برای مخاطبان که در تابستان امسال اجرایی خواهد شد، بهره مند خواهند شد.

مدیرکل کانون پرورش کودکان و نوجوانان ایلام از اجرای برنامه های مذهبی با محوریت عاشورا و محرم در استان خبر داد و گفت: اجرای این برنامه‌ها با هدف بهره‌مندی از فرصت محرم و اربعین برای کودکان و نوجوانان، آگاهی‌بخشی و آشنایی و ترویج سبک زندگی اسلامی، انتقال محتوا و پیام محرم و اربعین حسینی و …برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی هنری، گردهمایی کودکان عاشورایی، برنامه های مذهبی، ادبی با محوریت عاشورا و تاسوعای امام حسین(ع) در تمام مراکز فرهنگی هنری استان اجرا می شود، تصریح کرد: همچنین موکب فرهنگی اربعین (حضرت قاسم ع ) در مهران  راه اندازی و مسابقه هنری عکس اربعین نیز برگزار می شود.

مدیرکل کانون ایلام در ادامه از فعالیت و همکاری 21 ظرفیت مردمی در استان خبر داد و گفت: صددرصد تمام مراکز فرهنگی هنری کانون در سطح استان به استفاده از ظرفیت های مردمی پوشش داده می شود.

انتهای پیام/180/

نظر شما