شناسهٔ خبر: 67853125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص )کرمانشاه:

عملیات «مرصاد» در تاریخ کشور ماندگار است

زهرا مرادی

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص ) استان کرمانشاه گفت: عملیات غرورآفرین مرصاد یادآور ایستادگی جانانه مردم و شهامت‌ و ایثار رزمندگان در دفاع از خاک کشور در برابر منافقین است که تا ابد در تاریخ کشور ماندگار شده است.

صاحب‌خبر -

سردار بهمن ریحانی، امروز(ششم مرداد) در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد که د رمحل یادمان مرصاد برگزار شد، با بیان اینکه در عملیات مرصاد همه مردم ایران اسلامی با هر نوع سلیقه و گرایش فکری برای مقابله با منافقین با هم همراه شدند، اظهار کرد: عملیات غرورآفرین مرصاد یادآور ایستادگی جانانه مردم و شهامت رزمندگان در دفاع از خاک کشور است.

وی ولایتمداری را مولفه اصلی پیروزی در برابر جبهه نفاق در جریان عملیات مرصاد عنوان کرد و افزود: آنچه پیروزی در عملیات مرصاد را برای رزمندگان رقم زد، داشتن روحیه شهامت و شهادت طلبی مردم و رزمندگان بود.

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص ) استان کرمانشاه اضافه کرد: تهاجم جبهه نفاق در پایان جنگ تحمیلی طوفانی بود که اگر مردم پای کار نبودند و قاطعیت حضرت امام(ره) در صدور فرمان مقابله با منافقین نبود، امکان ایستادگی در برابر منافقین فراهم نمی شد.

ریحانی ادامه داد: با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران، عملا رژیم بعث عراق خلع سلاح شد و چون نمی‌توانست دست به اقدامی علیه ما بزند، به دنبال فرصتی بود تا امتیازاتی بگیرد که منافقین بهترین گزینه برای آنها برای حمله به کشور ما بودند.

وی اضافه کرد: منافقین سالها با وعده عراقی‌ها برای بازگشت به ایران فریب خورده بودند و عراق دیگر نمی توانست آنها را نگه دارد، لذا به دنبال راهی بود تا از دست آنها خلاص شود. از طرف دیگر به منافقین این تفکر را القاء کرده بودند که مردم ایران و حتی نیروهای نظامی و پاسدارها از جنگ خسته شده و به دنبال یک ارتش آزادی بخش هستند، لذا منافقین با تصور اینکه مردم در داخل کشور با آنها همراه خواهند شد به سمت کرند و اسلام آباد غرب یورش بردند که با ایستادگی جانانه مردم و نیروهای نظامی مواجه شدند و طومار آنها برای همیشه در تنگه مرصاد در هم پیچیده شد.

ریحانی در ادامه با بیان اینکه باید با جهاد تبیین جامعه و نسل جوان را با رخدادهای دوران دفاع مقدس و سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آشنا کنیم، گفت: جامعه خصوصا دانش آموزان و دانشجویان باید در جریان واقعیت‌ها قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان به دنبال تطهیر رژیم منفور پهلوی هستند، از جامعه به خصوص نسل جدید خواست تا تاریخ را مطالعه کرده و خودشان ببینند که رژیم منحوس پهلوی چه ظلم‌هایی به مردم کشور ما روا داشته است.

وی در ادامه از اردوهای راهیان نور به عنوان یکی از بسترهای جهاد تبیین یاد کرد و افزود: باید با برگزاری اردوهای راهیان نور در مناسبت‌های مهمی مثل سالروز عملیات مرصاد، جامعه و به خصوص جوانان را با رخدادهای دوران دفاع مقدس آشنا کنیم.

ریحانی با بیان اینکه تعداد زیادی از شهدای عملیات مرصاد دانش آموزان بودند، گفت: باید امروز آینده سازان کشور را با رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس آشنا کنیم.

ریحانی در ادامه با بیان اینکه باید عاشورای هر سال را همچون عاشورای سال ۶۱ هجری ببینیم، گفت: همه آن صف بندی‌ها و آرایش‌هایی که آن زمان در تقابل بین جبهه حق و باطل وجود داشت، امروز هم نمایان است.

وی ادامه داد: این روزها کشتار انسانهای بی‌گناه در غزه توسط صهیونیست‌ها که در واقع شمرها و یزیدیان زمان هستند، نشان می دهد عاشورا توقف ندارد و اگر در روز عاشورا با شمشیر انسانهای بی گناه را به شهادت می‌رساندند، امروز در غزه با بمب کودکان و زنان بی گناه را به شهادت می‌رسانند.

 همزمان با گرامیداشت سی ‌وپنجمین سالگرد عملیات مرصاد، آیین افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش آموزی نیز با حضور دانش آموزانی از استانهای خوزستان، کردستان، لرستان، گیلان و سمنان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، امام جمعه و استاندار کرمانشاه برگزار شد، از خانواده شهیدان دانش آموز سیامک‌ و بابک حدادیان و نجات میرزایی تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما