شناسهٔ خبر: 67853865 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

فرمانده سپاه استان کرمانشاه:

ولایت‌مدار بودن رمز و مؤلفه اصلی شوکت، عزت و پیروزی در عملیات مرصاد بود

سردار «ریحانی» گفت: ولایت‌مدار بودن رمز و مؤلفه اصلی شوکت، عزت و پیروزی در عملیات مرصاد بود و تحلیل‌های غلط منافقین از حمله به ایران سومین علت شکست نفاق بود، آنها فکر نمی‌کردند مردم جانانه در برابر آن بایستند و آنها را زمین‌گیر کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار «بهمن ریحانی» فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه امروز در مراسم بزرگداشت عملیات غرورآفرین مرصاد که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مرصاد (چهار زبر) با حضور آحاد مردم برگزار شد ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: عاشورا؛ زمزم عرفان و تعبد، سرچشمه همه زیبایی‌ها است. 
 
وی ادامه داد: عاشورای امسال باید همانند عاشورای سال ۶۱ قلمداد شود، چون امروز همان صف‌بندی‌ها، همان آرایش‌ها در تقابل جبهه حق و باطل امام حسین (ع) و یارانش را در دنیا شاهد هستیم؛ امروز هم این آرایش در مقابل دین بر حق دنیا بر اساس محور نظام جمهوری اسلامی قرار دارد.
 
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: امروز این ظلم و ستیز، کشتار انسان‌های بی‌گناه، مردان، زنان و کودکانی که بسیار غم‌انگیز و گریه‌آور بر همه مسلمانان است، همان عاشورا و کربلا است؛ کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا (همه روز‌ها عاشورا و همه زمین‌ها کربلاست) برای این روزهاست که انسان‌های بی‌گناه را با موشک و بمباران قطعه‌قطعه می‌کنند. اینها شمر‌ها و یزیدیان زمانه هستند که دولت کفر و جهان استکبار برای آن ایستاده سوت و کف می‌زنندوی اضافه کرد: تا زمانی که بر اساس این فکر و این تحلیل به عاشورا نگاه کنیم در برابر دشمن محکم خواهیم ایستاد.
 
وی ادامه داد: با پذیرفتن قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران، رژیم بعثی خلع سلاح شد و دیگر حق انجام عملیاتی در ایران نداشت، لذا اگر نمی‌توانست امتیازاتی بگیرد در پای میز مذاکره با مشکلاتی مواجه می‌شدند، بنابراین به دنبال گرفتن امتیازاتی بودند تا در پای میز مذاکره حرفی برای گفتن داشته باشند ازاین‌رو منافقین بهترین فرصت برای این امتیاز بودند. رژیم بعثی قصد داشت با کمک منافقین با حمله به ایران و تصرف بخش‌های از کشور در پای میز مذاکره دست برتری نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.
 
سردار ریحانی یکی از نقاط ضعف عراق در مذاکرات را وجود نیرو‌های نفاق در این کشور عنوان کرد و افزود:، چون جنگ تمام شده بوده عراق دچار بحران‌های درون‌گروهی و فشار‌های زیادی بود، لذا به دنبال ازبین‌بردن و خارج‌کردن این نیرو‌های نفاق در کشورش بود تا در پای میز مذاکرات مشکلاتی پیش نیاید. رژیم بعثی در تحلیلی غلط به منافقین گفته بودند؛ مردم ایران بعد از ۸ سال از جنگ، از این همه کشته و اسیر خسته شدند؛ ارتشی‌ها، پاسدارها، رزمندگان، بسیجی‌ها دیگر قدرت جنگ ندارند، جبهه‌ها خالی شده؛ مردم ایران در شرایط نابسمان اقتصادی و معیشتی زندگی می‌کنند؛ هیچ کشوری ایران را قبول ندارد و در انزوای سیاسی کامل جهان به‌سر می‎بردند؛ به دنبال ارتش آزادی‌بخش هستند تا ایران را از این وضعیت فلاکت‌بار نجات دهند.
 
 وی یادآور شد: گفته بودند؛ اگر وارد ایران شوید قدم قدم از شما استقبال و با شیرینی و شربت پذیرایی خواهید شد. این وعده خدا است که دشمنان دین خود را از احمق‌ها و نادان‌ها قرار می‌دهد. این یادگار ۸ سال دفاع مقدس ادامه داد: منافقین هم با این تصورات سناریو خود را بر اساس یک جنگ شهری برنامه‌ریزی کردند که سه‌روزه به تهران برسند و رجوی گفته بود در تهران سه روز آزاد هستید هر جنایتی خواستید در ایران انجام دهید بعد از سه روز خواهم آمد و عفو عمومی صادر خواهم کرد و حکومت ایران را به دست خواهیم گرفت، لذا یک ماه قبل از عملیات فروغ جاویدان تمامی نیرو‌های خود را از سراسر جهان جمع کرد و آموزش داد و قبل از شروع حمله ناجوانمردانه عراق با بمباران‌های سنگین خط‌های مرزی را شکست تا منافقین وارد کشور ایران شوند.
 
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: تهاجم نفاق در پایان جنگ و دفاع مقدس طوفانی بود که اگر نظام جمهوری اسلامی ایران آن استحکام را نداشت یقیناً ما امروز با چالش‌های زیادی بر اثر این حمله مواجه بودیم. امام (ره) آن زمان با صراحت به قطع دست فتنه و کور شدن فتنه فرمان دادند یعنی ولایت‌مدار و قاطعیت امام (ره) در آن زمان و تدابیر مدبرانه مقام معظم رهبری در این زمان، ایران اسلامی را در بسیاری از طوفان‌ها و چالش‌ها به ساحل نجات رسانده است.
 
 سردار ریحانی ولایت‌مدار بودن را رمز و مؤلفه اصلی شوکت، عزت و پیروزی دانست و تصریح کرد: تحلیل‌های غلط منافقین از حمله به ایران سومین علت شکست نفاق بود، آنها فکر نمی‌کردند مردم جانانه در برابر آن بایستند و آنها را زمین‌گیر کنند. رزمندگان بر اساس فرمان امام (ره) در روز‌های آخر جنگ همانند روز‌های نخست جنگ با شجاعت و شهامت در برابر منافقین ایستادگی کردند و آنها را به درک واصل کردند. انهدام قابل توجهی از تجهیزات و نفرات فریب‌خورده سازمان نفاق، رونمایی از جنایت و رسوایی جهانی آنها و انسجام و وحدت ملی از اثرات این پیروزی بر نظام مقدس بود.

وی ادامه داد: امروز همه این یوم‌الله برای این است که فراموش نکنیم کجا بودیم، الان کجا هستیم و در آینده کجا قرار خواهیم داشت. سردار ریحانی تصریح کرد: همه ما باید افسران این جهاد کبیر باشیم و باید از تاریخ دفاع مقدس برای نسل جوان و دانش‌آموزان بگوئیم، به گوئیم که دشمنان به دنبال تطهیر رژیم منفور پهلوی هستند. وی اضافه کرد: اگر جهاد تبیین حضرت زینب (س) نبود، امروز از فرهنگ عاشورایی بهره‌ای نبرده بودیم.
 
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه یکی از بستر‌های جهاد تبیین را اردر اردو‌های راهیان نور توضیح داد و گفت: مولفه‌های جهاد تبیین اردو‌های راهیان نور است به گفته مقام معظم رهبری این اردو‌های راهیان نور یک فناوری است که بسیار اثرگذار است. بخش عظیمی از رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس از قشر دانش‌آموزی بود و بسیاری از شهدای ما دانش‌آموزان بودند در همه زمان دانش‌آموزان می‌توانند مؤثر باشند. امروز هم در این روز‌های جهاد فرهنگی و اعتقادی دانش‌آموزان صف اول مبارزه با دشمنان هستند؛ آینده‌سازان و امید این کشور دانش‌آموزان هستند و باید بدانند چه بر این کشور گذشته و در آینده چه پیشرو خواهیم داشت.
 
انتهای پیام/

نظر شما