شناسهٔ خبر: 67862099 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار اهواز خبر داد

تلاش برای افتتاح قطار شهری اهواز طی ۲ سال آینده

شهردار اهواز با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ شروع به کار قطار شهری اهواز، گفت: امیدواریم در مدت دو سال شاهد اتمام عملیات اجرایی این پروژه به طول ۱۱.۵ کیلومتر از مجموع ۲۳ کیلومتر باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، رضا امینی امروز _شنبه ششم مرداد_ در حاشیه امضای تفاهم‌نامه قطار شهری اهواز در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: پروژه قطار شهری اهواز همزمان با شهرهای شیراز و اصفهان شروع به کار کرد، اما پس از مدتی به دلیل اختلاف با پیمانکار سال‌ها متوقف شد، تفاهم‌نامه شروع به کار مجدد این پروژه با پیگیری‌های صورت گرفته و با حمایت‌های وزارت کشور و با انتشار اوراق مشارکت و حمایت شورای شهر اهواز، و استاندار امروز منعقد شد.

وی افزود: با رأی شجاعانه دستگاه‌های قضائی و حمایت دادگستری از عدل و احقاق حقوق مردم اهواز، خلع ید پیمانکار قبلی صادر شد، شد، پس از آن با پیگیری صورت گرفته با یکی از شرکت‌های توانمند وابسته به وزارت دفاع این تفاهم‌نامه منعقد شد.

شهردار اهواز توضیح داد: امیدواریم در مدت دو سال شاهد اتمام عملیات اجرایی این پروژه به طول ۱۱.۵ کیلومتر از مجموع ۲۳ کیلومتر باشیم.

امینی تاکید کرد: امیدواریم در آینده فازهای سه و چهار با تنظیم قراردادهای جداگانه آغاز شوند تا شاهد بهره‌برداری از این ناوگان انبوه بر باشیم.

وی توضیح داد: این تفاهم‌نامه باید ظرف ۲ ماه منجر به عقد قرارداد شود، در این ۲ ماه باید قرارداد تنظیم شود، بعد از آن پیمانکار کار اجرایی خود را با جدیت شروع کند و در ۱۸ ماه این ۲ فاز به تمام کند.

نظر شما