شناسهٔ خبر: 67844036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

اعطای ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در استان یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری ۷۰ رویداد شعر و ادبیات در سراسر استان یزد از اعطای ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به حوزه فرهنگ و هنر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، احسان عابدی امشب _جمعه پنجم مرداد_ در مراسم افتتاحیه مجموعه فرهنگی و هنری تالار مرکزی یزد که با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با بیان اینکه این مجموعه به نام شهید جمهور نامگذاری شده است اظهار کرد: با توجه به تنوع زیرساخت‌هایی فرهنگی و هنری که در این مجموعه فراهم شده است امیدواریم هنرمندان تلاش کنند و سطح کارهای خود را ارتقا ببخشند تا شاهد رشد کیفی آثار و فعالیت‌های آن باشیم.

وی با بیان اینکه این مجموعه مدیون زحمات افراد زیادی است افزود: مبنای فعالیت‌ها و همت رئیس جمهور شهید تکمیل پروژه‌های نیمه تمام قرار گرفته بود و تالارهای مشابه‌ای که سال‌های سال نیمه تمام مانده بودند با اهتمام ایشان تکمیل شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: با حمایت‌های ویژه استاندار، زیرساخت‌های فرهنگی و هنری دیگری از جمله مجتمع فرهنگی و هنری بافق بعد از ۹ سال، در شهرستان بهاباد سالن پلاتو به بهره‌برداری رسیدند و در شهرستان مروست نیز مجموعه فرهنگی و هنری در مراحل پایانی قرار دارد.

عابدی از برگزاری ۷۰ رویداد شعر و ادبیات در شهرستان‌های مختلف با هدف تمرکززدایی از مرکز استان خبر داد و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های هنری متعددی از جمله اجرای زنده موسیقی نیز در این سال‌ها رونق گرفت.

وی از افزایش چشم‌گیر اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به حوزه فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: اعطای تسهیلات از ۲ میلیارد تسهیلات به ۴۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم افزایش داشته است، که تحقق آن مدیون پشتیبانی مسئولان و همکاران ما در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بوده است.

نظر شما