شناسهٔ خبر: 67839989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امامان جمعه استان تهران:مجلس با مصوبات مفید، بسترساز کارآمدی دولت جدید باشد

تهران - ایرنا- امامان جمعه شهرستانهای استان تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته تاکید کردند که مجلس با قانون‌گذاری خوب، بسترساز کارآمدی دولت باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ائمه جمعه و جماعات استان تهران ارموز در سال روز برگزاری اولین نماز جمعه در کشور توسط مرحوم آیت الله طالقانی در سال ۱۳۵۸ در تهران مسائلی همچون آغاز کار رئیس جمهوری منتخب پس از مراسم تنفیذ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین مسائل روز داخلی و بین المللی را برای نمازگزاران بازگو کردند.

امام جمعه شهر ری : فلسطین مهم ترین مسئله جهان اسلام است

امامان جمعه استان تهران:مجلس با مصوبات مفید، بسترساز کارآمدی دولت جدید باشد

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی درخطبه نماز جمعه این هفته ری به شروع آغاز کار دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم پرداخت و خاطر نشان کرد: فرصت مناسبی است برای این که کارهای مهمی که نیمه تمام مانده با همکاری و همدلی اصلاح نمایند.

امام جمعه شهر ری افزود: مجلس باید تلاش کند با قانون گذاری که افراد کارآمد را انتخاب نماید. همچنین دولت نیز بادست گرفتن مسئولیت اجرایی و به وظایف خود براساس اولویات و حل مشکلات بپردازد.

وی ادامه داد: یکی از راه های موفقیت ازنظر رهبر معظم انقلاب که معیارها رابیان کردند این بود که؛ هم مجلس شورای اسلامی بداند به چه کسی رای دهد هم دولت چهاردهم بداند چه کسانی را معرفی نماید و مسئله ای که رهبری مطرح کردند ؛ کنار گذاشتن تعلقات سیاسی و جناحی است.

امام جمعه شهر ری درادامه به ویژگی های افراد معرفی شده به منصب وزارت اشاره داشت و توضیح داد: امین و صادق و متدین و از بُن دندان متعهد به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی باشد ضمن آن که ایمان یک شاخص مهم است. ازدیگر نکات مطرح شده نیز این بود که باید به پاک دستی و صداقت در جامعه معروف باشد و نگرش ملی داشته باشند ومهم تر از همه جناحی و سیاسی نباشد و همچینن کارآمد باشند.

شاهچراغی گفت: فلسطین مهم ترین مسئله جهان اسلام است ، دشمنان تصمیم خود را گرفته اند ، ملت های مسلمان و اسلامی باید تصمیم خود را بگیرند و دیروز درکنگره نیز سران دولت ها موضع خود را دربرابر اسرائیل غاصب مشخص کردند و ملت ها باید تکلیف خود را بدانند و به فضل الهی اسرائیل از ملت فلسطین شکست می خورد .

امام جمعه شهرستان پردیس: مجلس با قانون‌گذاری خوب، بسترساز کارآمدی دولت باشد

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: دو شان اصلی مجلس قانونگذاری و نظارت است و مجلس با قانون‌گذاری خوب، بسترساز کارآمدی دولت باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی گفت: مقام معظم رهبری دو شأن اصلی مجلس شورای اسلامی را که قانون اساسی معین کرده قانونگذاری و نظارت است.

وی ضمن گرامیداشت سالروز فرارسیدن اقامه اولین نماز جمعه، گفت: لشکر سایبری دشمن؛ نفاق علیه وفاق است و عملیات فریب که از تاکتیک‌های دشمنان برای ایجاد نفاق بین ملت و حاکمیت است در بزنگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته و متأسفانه عاملی برای تشدید اختلافات بین ارکان نظام شده است.

امام جمعه شهرستان پردیس ادامه داد: دشمن با ایجاد موج‌های رسانه‌ای منفی و سازمان‌یافته به منظور ایجاد ناامنی و سردرگمی در مخاطب به‌دنبال این است که نشان دهد رهبران سیاسی و نظام نسبت به نظرات و خواسته‌های اجتماعی مردم بی‌توجهند و در یک جنگ قدرت، مشغول سهم‌خواهی در مناصب دولتی هستند و در این راه ابایی از حذف رقیب با هر ابزاری ندارند.

حسینی گفت: امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) فرمودند: «دانش» و «اخلاص» و «همدلی» و «تبیین»، محور تعامل با توده‌های مؤمن و پرشور مردمی به‌ویژه جوانان قرار گیرد، و ارتباط صمیمانه با علمای اعلام و دانشگاهیان و فرزانگان و مجموعه‌های انقلابی و همدردی با ایثارگران و ضعفای جامعه، همواره مدّ نظر باشد.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: در طی این چند سال ، نماز جمعه شهرستان پردیس فعال‌تر و پویاتر و مردمی‌تر و به‌معنای واقعی کلمه با حضور گرم و پرشور و فعالانه شما مردم عزیز و با کمک مسئولین محترم به «پایگاه خدمت» تبدیل شده و مردم نماز جمعه را خانه امید و پناهگاه خود می‌دانند و در آن حضور پیدا می‌کنند و مسائل و مشکلات شهرستان را مطالبه کرده‌اند و امام جمعه نیز صدای مردم بوده و مسائل و مشکلات را به مسئولین انتقال داده و پیگیری نموده‌ام و بسیاری از آن مشکلات مرتفع گردیده است .

وی بیان کرد: مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم، در اولین آزمون خود منافع ملی را بر منافع جناحی مقدم بدارند، مجلس و دولت هم‌زمان آغاز به کار خواهند کرد ، دو قوه اگر می‌خواهند در مسیر همکاری حداکثری حرکت کنند، باید تعلقات سیاسی را کنار بگذارند و منافع ملی را برمنافع جناحی مقدم بدارند.

حسینی گفت: تنها کشوری که نظام سیاسی خود را از اساس با همه‌پرسی و رفراندوم سر کار آورده است، انقلاب و جمهوری اسلامی است. اکثر حکومت‌های دنیا به این شکل‌اند که یا سلطنتی و فامیلی‌اند، برخی با جنگ آمده‌اند و برخی با کودتا، برخی ارثی‌اند.

وی با بیان اینکه با کمک‌های خود در زیارت زائران اربعین امام حسین(علیه السلام) سهیم باشیم توضیح داد:اربعین حسینی(علیه السلام) را در پیش داریم و همه شیعیان و ملت ایران و مردم شهرستان پردیس و موکب‌داران و زائران وهمه به یک نوعی برای زیارت اربعین آماده می‌شوند تا در این اجتماع و پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی سهیم باشند تا نمایشی از قدرت سربازان امام زمان(علیه السلام) را خلق کنند.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: با مدیریت مصرف برق، هموطنان را از این نعمت محروم نکن و باید مدیریت مصرف داشته باشیم و در حامل‌های انرژی مخصوصاً برق در این گرمای تابستان صرفه‌جویی بکنیم، کشور ما حدوداً یک درصد جمعیت جهان را دارد ولی حدود دو درصد از انرژی جهان را مصرف می کند.

امامان جمعه استان تهران:مجلس با مصوبات مفید، بسترساز کارآمدی دولت جدید باشد

امام جمعه پاکدشت: ۵ مرداد سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد را گرامی می داریم

حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار در خطبه های نماز عبادی سیاسی و دشمن شکن این هفته نمازجمعه با اشاره به فرا رسیدن روز ۵ مرداد سالروز عملیات مرصاد بیان کرد: ۵مرداد ماه سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد است که ۳۰۴ شهید در سال ۶۷ در مقابل توطئه دشمنان و منافقان به فرماندهی شهید صیاد شیرازی ایستادند. در این عملیات ۲۴ شهید مربوط به پاکدشت است یاد این شهدا و شهدای محراب را گرامی می داریم.

جوکار در بخش دیگر خطبه ها با اشاره به روزهای گرم سال جاری و اهمیت مصرف بهینه از انرژی ها تصریح کرد: در این روزهای گرم که نسبت به سنوات گذشته بی سابقه است، اصلاح کردن مصرف باعث هماهنگی در زندگی اجتماعی و فردی می شود. امام سجاد(ع) در باب عدم اسراف می فرمایند، خدای متعال من را از اسراف منع کن و رزق من را برسان ودارایی و اموالم را برکت بدهد.

امام جمعه پاکدشت با اشاره به تنفیذ و تحلیف رییس جمهور کشور خاطرنشان کرد: در ۷مردادماه مراسم تنفیذ و ۹مردادماه مراسم تحلیف رئیس جمهور انجام می شود. اگر رهبری این شخص را مورد تایید قرار داد مشروعیت بخشی به رای مردم است و این امر در روز یکشنبه انجام می شود.

جوکار با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر عزیز انقلاب، یاداورشد: مقام معظم رهبری (حفظه الله) در دیدار با رییس و نمایندگان مجلس توصیه هایی داشتند. ۸توصیه به مجلس و ۱۲ توصیه به رییس جمهور در این جلسه مطرح شد. یکی از این توصیه ها به رییس جمهور منتخب این بود که کسانی که به عنوان وزیر به مجلس معرفی می شوند، ۱۲ گزینه مطرحی و خصوصیت را داشته باشند و مجلس نیز کسانی با خصوصیات مطرحی را تایید کنند.

وی در پایان با اشاره به پیگیری مشکلات کمبود آرد، تاکید کرد: گلایه هایی در خصوص کمبود ساعت کاری نانوایی ها بود که در این پرونده دادستان و دستگاه های امنیتی چون سربازان گمنام امام زمان(عج) ورود کرده و در نتیجه تحقیقات، یک شبکه فاسد شناسایی و تعدادی دستگیری انجام و تعدادی در حال اجرا می باشد در این اقدام انقلابی ضمن اعلام حمایت از این عزیزان تقدیر و تشکر می کنیم.

جوکار در پایان با اشاره به سرکار آمدن شهردار جدید شهر پاکدشت عنوان کرد: ۹ماه پیش شهردار وقت توسط شورای اسلامی شهر استیضاح شد و این هفته شهردار جدید پس از طی کردن جایگاه ها و نظارتهای لازم معرفی شد و پیمان شکرزاده در اصفهان کارهای بزرگی انجام داد و اکنون با وحدت و همدلی و با ۹رای قاطع شورای اسلامی شهر اکنون سکان شهرداری را به دست گرفته است.

امامان جمعه استان تهران:مجلس با مصوبات مفید، بسترساز کارآمدی دولت جدید باشد

مشکلات مطرحی مردم در میزخدمت توسط فرمانداری پیگیری می شود

فرماندار پاکدشت با اشاره به اهمیت برگزاری میز خدمت و ایجاد همدلی بیشتر مردم و مسئولان گفت: مشکلات مطرحی مردم در میزخدمت توسط فرمانداری پیگیری می شود.

فاضل کارخانه فرماندار پاکدشت در حاشیه برپایی میز خدمت ادارات خدمت رسان و اداری در گفتگو با خبرنگار ایرنا، در راستای پاسخگویی هر چه بیشتر به مردم اظهارداشت: یکی از مهمترین برنامه های در حال اجرا در سطح شهرستان ،حضور در بین مردم و برداشتن فاصله‌ها با اقشار مختلف جامعه است.

وی با تاکید بر ایجاد همدلی بیشتر در رفع نواقص و مشکلات شهرستانی بیان کرد: قطعا با حضور حداکثری مسئولان در برنامه های میزخدمت و همفکری و همراهی مردم، بسیاری از مشکلات با سرعت بیشتری رفع می‌شود.

فرماندار پاکدشت با تاکید بر اهمیت پیگیری خواسته های مردمی گفت: درخواست های مردمی در میز خدمت از طریق فرمانداری تا رفع کامل آن پیگیری می شود.

امام جمعه دماوند : مردم منتظر اقدامات موثر دولت برای بهبود وضع اقتصادی هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند اظهار داشت: اکنون ملت ایران منتظر برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف آقای پزشکیان برای به دست گرفتن سکان ریاست جمهوری اسلامی ایران هستند؛ تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی رهبر معظم انقلاب به معنای اعتبار بخشیدن یا مشروعیت دادن به ریاست رئیس جمهور بر قوه مجریه است .


این مقام مسئول ادامه داد:مردم حوصله دعواهای سیاسی و حزبی و جناحی را ندارند . . امیدواریم با همکاری خوب مجلس و رئیس جمهور، دولتی مقتدر، انقلابی و جهادی روی کار بیاید و ایران عزیز را به قله‌های پیشرفت و معنویت نزدیک کند . همه باید به آقای پزشکیان کمک کنند تا مطالبات مردم و رهبری را پیگیری و مشکلات را کم کند و این خواسته‌ها انشاالله با وحدت و همدلی برآورده می‌شود .

وی در ادامه افزود: گرامی می‌داریم پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی در سال ۱۳۵۸ و به روح ایشان و ارواح ائمه جمعه شهید و مرحوم صلوات می‌فرستیم . امام خمینی (ره) توصیه می‌کردند که ائمه جمعه باید مردم را به وحدت دعوت و از تفرقه بر حذر دارند و مردم را به پشتیبانی از ارگان‌های نظام و نهادهای انقلابی تشویق کنند . امام (ره) منصب امامت جمعه را منصب تماس روحانیت با ملت می‌دانستند و ائمه جمعه را به رفتار پدرانه با مردم سفارش می‌کردند .

حجت‌الاسلام فتاح دماوندی افزود: نماز جمعه پایگاه انقلاب است . پایگاه حفظ اصول و آرمان‌های انقلاب و مواظبت از اینکه انقلاب از مسیر اصلی و حقیقی خود خارج نشود . رهبر معظم انقلاب ما خودش یک امام جمعه است . ایشان امام جمعه‌ای است که هم مردم باور است و هم مردم مدار و هم مردم محور .

وی افزود: نماز جمعه متعلق به مردم است و برای خدا برگزار می‌شود . اینجا محل عبادت و آگاهی سیاسی است . در نماز جمعه مصالح اسلام و مسلمین بیان می‌شود و خطبه‌های آن باید دوستان اسلام را شاد و دشمنان را ناشاد کند .

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه بخشی از خطبه‌های نماز جمعه هم به مسائل داخلی کشور و شهرستان و مطالبات مردم و پیگیری خواسته‌های آنان اختصاص دارد، گفت: ما در طول سال‌های گذشته مکرراً مشکلات و خواسته‌های مردم را در خطبه مطرح و پیگیری کرده‌ایم و انشاالله این کار ادامه خواهد داشت . از ائمه محترم جمعه قبل، حجج اسلام شاهچراغی، حاج علی اکبری، آقایی و علاءالدینی که خدمات شایسته‌ای را انجام داده‌اند، تشکر می‌کنیم .

امام جمعه دماوند از فرماندار و نماینده محترم و از روسای محترم ادارات که با برپایی میز خدمت در نماز جمعه پاسخگوی مردم هستند تشکر کرد و تقاضا نمود خواسته‌های مردم را پیگیری و مشکلات را برطرف کنند و تا حصول نتیجه مسئله را رها نکنند .

وی افزود: یکی از مطالبات مردم شهرستان دماوند از مسئولین اجرایی عدالت در مصرف آب است . مردم می‌پرسند چرا در برخی از ویلاهای خوش نشین‌ها و ثروتمندان استخرهای شنای پر از آب است و همزمان آب برخی مناطق شهری یا روستایی قطع می‌شود.

وی افزود: هزاران چاه آب غیر مجاز در این شهرستان وجود دارد که وجود و مصرف از آنها سطح آب زیرزمینی را پایین برده و مردم را برای استفاده از آب شرب و کشاورزی دچار مشکل کرده است . اگر آب و برق مشترکین پرمصرف یا غیر مجاز قطع بشود مردمی که به صورت مجاز اشتراک دارند می‌توانند مدت زمان بیشتری از آب و برق استفاده کنند .

فتاح دماوندی ادامه داد:کسانی که برای تفریح به شهرستان دماوند می‌آیند باید آداب و رسوم و اعتقادات مردم را هم در نظر داشته باشند . اینجا یک شهرستان قدیمی است که مردمش متدین هستند .

امامان جمعه استان تهران:مجلس با مصوبات مفید، بسترساز کارآمدی دولت جدید باشد

برپایی میز ارتباط مردمی و دیدار چهره به چهره مسئولان با مردم شهرستان دماوند

به مناسبت پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور، برنامه میز ارتباط مردمی و دیدار چهره به چهره مدیران و مسئولان با اهالی شریف شهرستان دماوند برگزار شد.

این برنامه با هدف رسیدگی و پاسخ‌گویی به مشکلات و درخواست‌های مردم، روز جمعه پنجم مرداد ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۱، همزمان با اقامه نماز جمعه در مسجد جامع دماوند برگزار گردید.

در این میز خدمت، فرماندار شهرستان دماوند و معاونین، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر دماوند، فرماندهان نظامی و انتظامی، شهرداران، دهیاران، شوراهای اسلامی و مدیران و رؤسای ادارات حضور داشتند.

در جریان این برنامه، مردم شهرستان دماوند توانستند به صورت مستقیم و بی‌واسطه با مسئولان خود دیدار کنند و مسائل و مشکلات خود را مطرح نمایند.

مسئولان نیز با دقت و حوصله به دغدغه‌های مردم گوش داده و در جهت رفع مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب اقدام نمودند.

نظر شما