شناسهٔ خبر: 67841705 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه فامنین:

نماز جمعه متعلق به همه مردم جامعه است

حوزه / حجت‌الاسلام‌ غفاری گفت: نماز جمعه متعلق به همه مردم جامعه است و با یک فرد و جناح خاص نمی‌تواند نماز جمعه شکل بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت‌الاسلام‌ علی غفاری امام جمعه فامنین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان، با اشاره به آثار تقوا که جلوی خدعه‌ها و حیله‌های شیطان را می‌گیرد، اظهار داشت: نماز جمعه اهرم حکومتی نیرومند سیاسی برای ایجاد همبستگی و وحدت در بین مردم بوده تا عدل را برپا نگه دارند.

وی افزود: در هفته پیشرو مناسبت روز نماز جمعه را داریم، نماز جمعه متعلق به همه مردم جامعه است و با یک فرد و جناح خاص نمی‌تواند نماز جمعه شکل بگیرد و باید توجه شود که حضور شما مردم تقویت کننده نماز جمعه است.

حجت‌الاسلام غفاری خاطرنشان کرد: از برکات نماز جمعه، مبدأ جمعه بودن آن می‌باشد و پشتیبانی شما که باعث حل مشکلات شهرستان می‌شود.

امام جمعه فامنین با تأکید بر اینکه یکی از راه‌های جلوگیری از فتنه دشمن برپایی نمازجمعه است، تصریح کرد: نماز جمعه مانع تسلط یافتن فردی و اجتماعی شیطان بر مردم است، نمازهای روزانه جلوی اِستَحواض فردی و نماز جمعه نیز جلوی اِستِحواضِ اجتماعی شیطان را می‌گیرد، اهمیت نماز جمعه آنجایی مشخص می‌شود که اِستِحواضِ اجتماعی خیلی خطرناک‌تر از اِستِحواضِ فردی است.

وی خاطرنشان کرد: نباید عبادت‌های اجتماعی از جمله نماز جمعه را فراموش کنیم، خاصیت نماز جمعه کینه زدایی است که با آن دل‌ها به هم نزدیک شده و شیطان را فراری می‌دهد.

حجت‌الاسلام غفاری با بیان اینکه نماز جمعه لطافت روح و نشاط معنوی برای مردم و نمازگزاران را به دنبال دارد، گفت: نماز جمعه فریضه عمومی است تا مردم موعظه شوند و از معصیت در برابر خدا هراس داشته باشند، همچنین نیازها، اوامر و دستوراتی که به اصلاح مردم و فساد جامعه‌ اسلامی مرتبط است در آن اعلام می‌شود.

انتهای پیام. /

نظر شما