شناسهٔ خبر: 67840359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تأکید ائمه جمعه استان تهران بر بهبود وضع اقتصادی

ائمه جمعه استان تهران ابراز داشتند که مردم منتظر اقدامات مؤثر دولت برای بهبود وضع اقتصادی هستند و امیدواریم با همکاری خوب مجلس و رئیس جمهور، دولتی مقتدر، انقلابی و جهادی روی کار بیاید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان تهران، حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی و دشمن شکن این هفته نمازجمعه با اشاره به دلایل نزول سوره جمعه و بیان اهمیت آن، اظهار داشت: سوره جمعه به دلیل اهمیت روز جمعه توسط خدای متعال نازل شد. از میان 4 عید بزرگ عید فطر و قربان و عید غدیر و جمعه ابتدا روز عید غدیر و بعد روز جمعه افضل است که بنا به روایتی روز عید غدیر در جمعه بوده و در روایتی بیان می‌شود ظهور در روز جمعه خواهد بود.

وی افزود: روز جمعه روز عبادت است، هرکه روز جمعه را درک کرد و عبادت روز جمعه را از دست ندهد حسنات بسیاری چون ثواب حج عمره به وی اعطا می شود. سبک زندگی مؤمن این است که روز جمعه در نماز جمعه شرکت کند زیرا نماز جمعه قوام اسلام است. 

امام‌جمعه پاکدشت با اشاره به فرا رسیدن روز 5 مرداد سالروز عملیات مرصاد بیان کرد: 5 مرداد ماه سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد است که 304 شهید در سال 67 در مقابل توطئه دشمنان و منافقان به فرماندهی شهید صیاد شیرازی ایستادند. در این عملیات 24 شهید مربوط به پاکدشت است، یاد این شهدا و شهدای محراب را گرامی می داریم.

جوکار در بخش دیگر خطبه با اشاره به روزهای گرم سال جاری و اهمیت مصرف بهینه از انرژی ها تصریح کرد: در این روزهای گرم که نسبت به سنوات گذشته بی سابقه است، اصلاح کردن مصرف باعث هماهنگی در زندگی اجتماعی و فردی می شود. امام سجاد(ع) در باب عدم اسراف می فرمایند، خدای متعال من را از اسراف منع کن و رزق من را برسان ودارایی و اموالم را برکت بده. 

وی عنوان کرد: این دعای ایشان نشان می دهد دادن برکت با اسراف منافات دارد. امسال گرم‌ترین روزها را می‌گذرانیم. در همین راستا همدیگر را به بهینه مصرف کردن آب و برق توصیه کنیم. اما ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد ولی میزان مصرف انرژی در ایران 2 برابر جمعیت کشور و 3 برابر جهان و 6 برابر متوسط اروپا است. بهینه مصرف کردن را ابتدا از خود شروع کنیم و بعد به دیگران توصیه کنیم. ساعت مصرف برق را در ساعت غیر اوج انتقال دهیم و در ساعات 11 تا 5 عصر و 8 تا 11 شب کارهای متنوع چون کار با وسایل برقی چون ماشین لباسشویی و اتو و غیره انجام ندهیم. همه باهم مهربانی کنیم تا آب و برق به ما نامهربانی نکند.

امام جمعه پاکدشت با اشاره به تنفیذ و تحلیف رییس جمهور کشور خاطرنشان کرد: در 7 مردادماه مراسم تنفیذ و 9 مردادماه مراسم تحلیف رئیس جمهور انجام می‌شود. اگر رهبری این شخص را مورد تایید قرار داد مشروعیت بخشی به رای مردم است و این امر در روز یکشنبه انجام می شود.

جوکار با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر عزیز انقلاب، یاداور شد: مقام معظم رهبری (حفظه الله) در دیدار با رییس و نمایندگان مجلس توصیه‌هایی داشتند.  8 توصیه به مجلس و 12 توصیه به رییس جمهور در این جلسه مطرح شد. یکی از این توصیه‌ها به رئیس جمهور منتخب این بود که کسانی که به عنوان وزیر به مجلس معرفی می‌شوند، 12 گزینه مطرح شده و خصوصیت را داشته باشند و مجلس نیز کسانی با خصوصیات مطرح شده را تایید کنند.

جوکار در پایان با اشاره به سرکار آمدن شهردار جدید شهر پاکدشت عنوان کرد: 9 ماه پیش شهردار وقت توسط شورای اسلامی شهر استیضاح شد و این هفته شهردار جدید پس از طی کردن جایگاه‌ها و نظارت‌های لازم معرفی شد. پیمان شکرزاده در اصفهان کارهای بزرگی انجام داد و اکنون با وحدت و همدلی و با 9 رای قاطع شورای اسلامی شهر سکان شهرداری را به دست گرفته است.

نماز جمعه آثار و برکات نهفته بسیاری دارد

 حجت الاسلام حمزه محمدی امام جمعه شهر قدس در خطبه‌های نماز جمعه که ظهر امروز در مصلی برگزار شد، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و خدامحوری در تمام آحاد زندگی اظهار داشت: درس مکتب اهل بیت(ع) توصیه به تقواست و هرکس بتواند بت درون را بشکند و با بت بیرونی و دشمنان آل الله بجنگد نباید با بت‌ها نسبتی داشته باشد و به خداوند ایمان و سبک زندگی ایمانی داشته باشد.

وی افزود: انسان با تقوا صاحب کرامت است و با گناه و معصیت سازگاری ندارد و مسیر زندگی‌اش با برکت و به امام زمان (عج) توجه دارد.

امام جمعه شهرقدس با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه گفت: نماز جمعه آثار و برکات نهفته بسیاری دارد و باید از ترک نماز جمعه پرهیز کرد و کسی که اهل نماز جمعه نباشد اعمال دیگرش هم مورد پذیرش الهی نیست.

وی بیان کرد: 900 نماز جمعه در سطح کشور علاوه بر بهره‌مندی از گفتمان انقلابی دارای برکاتی هستند و شکل‌گیری میزهای خدمت و حضور مسئولین موجب بازشدن گره‌ها و مشکلات مردم می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی ضمن قدردانی از نمازگزاران و شکوه حضور آنها در برپایی نماز جمعه و زحمات ائمه جمعه در دوره‌های گذشته، بیان کرد: این راه در ادامه زحمات ائمه جمعه سابق، اعضای ستادی و دستگاه‌های خدماتی است و تلاش می‌کنیم با حمایت مسئولین پیش‌روی بیشتر داشته باشیم.

وی با اشاره به عملیات مرصاد خاطر نشان کرد: نماز جمعه‌ها و نماز جماعت‌ها سربازان جبهه حق را تربیت می‌کنند و اکثر شهدا اهل نماز و مسجد بودند و نماز جمعه محل مبارزه با رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

انقلاب بزرگترین ثمره عاشوراست 

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی عزیزی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین اظهار داشت: اولین خونخواهان امام حسین (ع) ایرانی‌ها بودند و وقتی خبر این واقعه به منطقه سیستان رسید این مردم غیرتمند و اهل بیت دوست قیام کردند و در تاریخ ثبت شد که ایرانی‌ها اولین منتقم خون حسین (ع) شدند. 

وی افزود: انقلاب اسلامی قطعا بزرگترین ثمره حرارت عاشوراست و کفن پوشان این دیار بدون سلاح و پشتوانه در برابر یک حکومت مستبد ایستادند و این بخاطر الگو برداری از قیام حسینی است و امروز هم اگر کوچکترین خدشه‌ای به انقلاب اسلامی وارد شود این مردم بازهم با توجه به حرارتی که از قیام سید الشهدا(ع) دارند، به میدان خواهند آمد.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به 5 مردادماه سالروز تشکیل نماز جمعه بیان داشت: نماز جمعه بزرگترین شبکه ارتباطی در کشور است چرا که شاهد هستیم بیش از 900 شهر، بخش و روستا از این فرصت بهره‌مند هستند و نماز جمعه امتداد حجت خداست و اتحاد آن محور جبهه توحید است و تقویت آن قطعا در همین موضوع صدق خواهد کرد. 

امام جمعه شهرستان ورامین ادامه داد: اتحاد در نماز جمعه دشمنی‌ها را از بین می برد و تالیف قلوب در نماز جمعه به بهترین شکل قابل انجام است و خدا به واسطه این اتحاد قلب ها را به یکدیگر نزدیک می کند.

وی تضعیف نماز جمعه را تضعیف جبهه حق و توحید دانست و گفت: اطاعت از رسول خدا در قرآن اشاره شده است و در خصوص نماز جمعه نیز اگر این سنگر خدای ناکرده دچار تضعیف و مشکل شود خسارات آن به سایر قسمت‌های جامعه تسری پیدا خواهد کرد لذا سلسله امامت یک خط ممتد برای اجرای درست تمدن اسلامی است.

حجت الاسلام عزیزی در ادامه افزود: اتحاد که نماز جمعه تبلور و تجلی آن است فقط به دنبال صرف برگزاری یک نماز جمعه در یک شهر نیست و باید این سلسله به دنیا صادر شود و آنچه این حلقه ها را به هم متصل می کند نهاد نماز جمعه است و نباید به واسطه عملکرد شخص و گروهی این نخ تسبیح خدشه ای ببیند و هم افزایی و اتحاد نماد این نهاد مقدس است.

خطیب جمعه ورامین تصریح کرد: نماز جمعه منشا حیات طیبه و زندگی توحید محور است و در نماز جمعه ذکر خدا ترویج پیدا می کند و باید از امام راحل یک تشکر ویژه کرد که این بنا را نهاد و از امام خامنه ای بابت عنایت به این سنگر و تشویق ها و تذکرات ایشان به این سنگر تشکر کرد. 

وی در پایان در خصوص مصرف برق در گرمای موجود در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای شدید این روزها لازم است هموطنان رعایت الگوی مصرف برق داشتند تا همه مردم بتوانند از این نعمت بهره مند بشوند تا کمترین زحمت متوجه آحاد مردم شود.

مردم حوصله دعواهای سیاسی ،حزبی و جناحی را ندارند

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند با اشاره به اینکه با هدایت و عنایت الهی و با حضور معنادار مردم در پای صندوق‌های رأی، انتخابات ریاست جمهوری در سلامت و امنیت کامل برگزار شد اظهار داشت: اکنون ملت ایران منتظر برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف برای به دست گرفتن سکان ریاست جمهوری اسلامی ایران هستند.️

وی گفت: رئیس جمهور منتخب مورد تأیید ولی امر مسلمین از مشروعیت دینی و سیاسی برخوردار است و وزرای پیشنهادی رئیس جمهور باید از نمایندگان مجلس که نمایندگان مردم هستند رأی اعتماد بگیرند و این به معنای اوج مردم سالاری است، مجلس و دولت برای خدمت به مردم باید منافع ملی را بر منافع جناحی مقدم کنند و با همدلی و تعامل کار را پیش ببرند.

فتاح دماوندی با بیان اینکه مردم حوصله دعواهای سیاسی و حزبی و جناحی را ندارند افزود: مردم منتظر اقدامات مؤثر دولت برای بهبود وضع اقتصادی هستند و امیدواریم با همکاری خوب مجلس و رئیس جمهور، دولتی مقتدر، انقلابی و جهادی روی کار بیاید و ایران عزیز را به قله‌های پیشرفت و معنویت نزدیک کند ️ همه باید به رئیس جمهور کمک کنند تا مطالبات مردم و رهبری را پیگیری و مشکلات کم شود و این خواسته‌ها با وحدت و همدلی برآورده می‌شود.

خطیب نماز جمعه ورامین ضمن گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی در سال 1358 بیان کرد: امام خمینی (ره) توصیه می‌کردند که ائمه جمعه باید مردم را به وحدت دعوت و از تفرقه بر حذر دارند و مردم را به پشتیبانی از ارگان‌های نظام و نهادهای انقلابی تشویق کنند، نماز جمعه متعلق به مردم است و برای خدا برگزار می‌شود.

فتاح دماوندی در پایان بیان کرد: رژیم صهیونیستی با نسل‌کشی بی‌سابقه مردم مظلوم غزه، نفرت جهانی را علیه خود برانگیخته است. اما هنوز سران کشورهای اسلامی اقدام مؤثری برای نجات زنان و کودکان بی‌پناه غزه انجام نداده‌اند. ️ غزه این روزها و ماه‌ها کربلاست. مردم غزه از آب و غذا و دارو محرومند. نتانیاهو یزید زمان است. ️ برای پیروزی انصارالله یمن و حزب الله لبنان و جبهه مقاومت دعا می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما