شناسهٔ خبر: 67839248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه ارومیه:

ترویج فرهنگ زکات در جامعه مورد توجه قرار گیرد

المیرا عسگری زاده

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، ۵ مرداد ماه در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) شهر برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه به مسئله زکات افزود: کشاورزان و افرادی که پرداخت زکات بر آنها واجب است از این مسئله غافل نشوند چرا که زکات از واجبات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی با اشاره به ۵ مرداد سالروز برپایی اولین نماز جمعه بعد از انقلاب با حکم امام راحل افزود: برگزاری نماز جمعه یک نعمت است که خوشبختانه بعد از انقلاب در شهرهای مختلف رواج یافته و برپا می‌شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به فضیلت برپایی نماز جمعه ادامه داد: نماز جمعه به قدری مهم و با ارزش است که سوره‌ای در این خصوص نازل شده است و در این سوره انسانها به برپایی نماز جمعه دعوت و تاکید شدند. لذا غفلت از حضور در نماز جمعه موجب خسران می‌شود. 

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه مسئولان وظیفه دارند در نماز جمعه شرکت کنند و امکانات لازم برای حضور عموم مردم را در این آیین عبادی_سیاسی فراهم کنند، افزود: نماز جمعه باید در تراز نظام برپا شود و مسئولان زمینه مشارکت حداکثری را تقویت کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به دیدار رئیس مجلس و نمایندگان با رهبر انقلاب گفت: باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سفارشات رهبری توجه کنند و کابینه رئیس جمهور منتخب نیز براساس معیارهای رهبری باشد. 

وی با اشاره به حق گوش بر گردن انسان و ضرورت مراقبت از گناهان گوش افزود: انسان نباید به کلمات باطل، توهین به دین و آیات قرآن، تهمت و شایعات گوش دهد چرا که گوش دادن به این سخنان انسان را شریک در این گناهان می‌کند و باید در روز قیامت پاسخگو باشد. 

انتهای پیام

نظر شما