شناسهٔ خبر: 67840658 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه ساوه:

مجلس در رای به اعضای کابینه دولت منتخب هوشیار باشد

ساوه- امام جمعه ساوه گفت:مجلس در رای به اعضای کابینه دولت منتخب، هوشیار باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های عبادی سیاسی امروز نماز جمعه ساوه با اشاره به مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور در هفته آینده افزود: مراسم تنفیذ آئین تشریفاتی برای آغاز ریاست جمهوری نیست بلکه با امضای این حکم توسط رهبر معظم انقلاب، ریاست جمهوری به صورت رسمی اعتبار و مشروعیت پیدا می‌کند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: بر اساس امضای این حکم، رئیس جمهور در مدت چهارساله، تمام مواضع، جهت‌گیری‌ها و برنامه‌های خود و دولت را با محوریت منویات و هدایت‌های راهبردی رهبر فرزانه انقلاب که همان آموزه‌های دینی است تنظیم می‌کند.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: تا زمانی که ریاست جمهوری مورد تأیید و در نهایت مشروعیت دارد که در مسیر اسلام و ارزشهای انقلاب قرار داشته باشد.

وی، امانت داری، مسئولیت پذیری و امانتداری، اولویت بندی در برنامه ریزی ها و هزینه کردها بویژه تلاش برای ریشه‌کنی فقر و فساد، حرکت براساس برنامه ششم، اتحاد ملی، بهره گیری از نظرات مخالف و ظرفیت نیروهای انقلابی از انتظارات مقام معظم رهبری از رئیس جمهور منتخب عنوان کرد.

امام جمعه ساوه، هوشیار بودن در برابر ترفندهای دشمنان را از دیگر وظایف رئیس جمهور دانست و گفت: لزوم کار قوی، جهادی و حساب شده در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، دفاعی و حفظ هویت اسلامی و انقلابی برای مقابله با ترفندها و بهانه‌های بدخواهان و پاسخ به آنها باید همواره مورد توجه باشد.

رحیمی با اشاره به منویات رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس گفت: تعامل مجلس با دولت ضروری است اما در انتخاب اعضای کابینه، مورد اعتماد بودن، صداقت،
معتقد به جمهوری اسلامی، ایمان، امیدوار بودن و پشتکار داشتن وزرا مدنظر ویژه باشد.

وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه گفت: نماز جمعه یک رسانه بزرگ است که با کمترین هزینه بیشترین خدمت را به بشریت ارائه کرده است و تریبونی که سفیران الهی از آن پایگاه با مردمان روبرو می‌شوند و سخن می‌گویند و حجاب و حفاظ و دیوارهای مصنوعی بین گوینده و شنونده وجود ندارد و بر اساس فرمایش رهبری، نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است.

نظر شما