شناسهٔ خبر: 67829702 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

مزایای آموزش کوچینگ برای مدیران چیست؟ - اکونیوز

اقتصاد ایران: آموزش کوچینگ برای مدیران، یک سرمایه گذاری آینده نگرانه برای پیشرفت فردی و سازمانی است. اگر مجموعه ای چشم اندازی برای رشد و پیشرفت خود می بیند، باید برای رسیدن به آن برنامه ریزی و سرمایه گذاری کند.

صاحب‌خبر -

در دنیای پرتنش و متغیر امروز، نقش مدیر کار ساده‌ای نیست. مدیران امروز با چالش‌های پیچیده‌ای روبرو هستند. از رقابت فشرده گرفته تا تغییرات سریع صنعت، آن‌ها باید دائماً خود را ارتقا داده و مهارت‌های خود را برای هدایت تیم‌هایشان به سوی موفقیت، به روز نگه دارند. در این میان، آموزش کوچینگ به عنوان ابزاری قدرتمند، نقشی کلیدی در رشد و توسعه مدیران ایفا می‌کند. دوره کوچینگ مدیران  مخصوص رهبران و مدیران  برای یادگیری مهارت‌های کلیدی رهبری است. آموزش کوچینگ به عنوان یک مدیر، راهی عالی برای به دست آوردن بهترین نتیجه از توانایی خود و کارمندان شماست.  برای انجام این کار به برنامه آموزشی کوچینگ مناسب نیاز دارید.

کوچینگ چیست؟

کوچینگ فرایندی است که در آن کوچ با کمک ابزارها و روش‌های متنوع، به فرد کمک می‌کند تا توانایی‌ها و قابلیت‌های خود را شناسایی و توسعه دهد. این فرایند معمولاً با هدف بهبود عملکرد، توسعه مهارت‌ها و دستیابی به اهداف شخصی و حرفه‌ای انجام می‌شود. کوچینگ شامل جلسات منظم و ساختاریافته‌ای است که در آن کوچ با استفاده از تکنیک‌های پرسشگری، بازخورد و ایجاد انگیزه، به فرد کمک می‌کند تا به بهترین نسخه خود تبدیل شود.

چرا آموزش کوچینگ مدیران مهم است؟

دلیل اهمیت آموزش کوچینگ برای مدیران

کوچینگ و منتورینگ می‌تواند برای همه افراد در یک محیط کاری مفید باشد. مزایای کوچینگ و منتورینگ برای بهبود عملکرد فردی نیز بسیار زیاد است. با این حال، برای اینکه مدیران بتوانند به طور مؤثر نیازهای یک شرکت را برآورده کنند، کوچینگ مدیران مفید است. برای اینکه مدیران به اهداف سازمان دست یابند، ایجاد روابط شخصی و صمیمی با تیم برای یک مدیر بسیار مهم است. یک برنامه اموزش کوچینگ مناسب، مدیران را برای این نوع مهارت‌ها آماده می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند تا به موقعیت‌های مدیریتی بالاتر ارتقا یابند. مدیریت خوب به معنای مدیریت مؤثر منابع، از جمله مدیریت صحیح افراد است.

  • بر اساس مطالعه جهانی فدراسیون جهانی کوچینگ ICF، سازمانها 7 برابر بازگشت بر سرمایه گذاری اولیه برای کوچینگ گزارش دادند.
  • طبق مطالعه PwC، 90% درصد سازمانهایی که از کوچینگ استفاده کردند، در ارتباطات سازمانی بهبود دیدند.
  • نتیجه تحقیقات Human Capital Institute نشان می دهد سازمانهایی که از کوچینگ استفاده کرده اند، 70% افزایش در میزان مشارکت کارمندان employee engagement داشتند.
  • مطالعات Institute of Personnel Management (IPM) نشان می دهد که کوچینگ حدود 61% تاثیر کار تیمی را بهبود داد.
  • تحقیق و بررسی های MetrixGlobal LLC نشان می دهد که استفاده از کوچینگ میزان استعفای کارمندان را 53% کاهش داد.
  • مطالعه فدراسیون جهانی کوچینگ نشان می دهد سود خالص سازمانها از طریق کوچینگ 22% افزایش یافت.

کوچینگ مدیران چیست؟

کوچینگ مدیران زیر مجموعه ای از بیزینس کوچینگ است و در این فرآیند یک مدیر با یادگیری کوچینگ موجب افزایش عملکرد خود و سایر اعضای سازمان خود می شود. استفاده از تکنیک های کوچینگ این قابلیت را در مدیر ایجاد می کند تا بتواند چالشها و اهداف آینده خود را دقیق تر ببیند و برای آنها راه حلهای خلاقانه از درون خود پیدا کند م موجب شکوفایی و توسعه فردی و سازمانی گردد.

کوچینگ مدیران Leadership Coaching یک فرآیند آگاهی بخش برای مدیران است که موجب رشد و شکوفایی استعدادها و مهارت های خود مدیر و سایر اعضای مجموعه او خواهد شد. زمانی که مدیر به مهارت های کوچینگ مجهز است، می تواند مانند یک کوچ عمل کند و با دریافت و تحلیل بازخوردهایی که از از کارکنان می گیرد اقدام به توانمندسازی آنها و در نهایتا موجب تغییر نگرش آنها به کار و وظایفشان خواهد شد

مزایای آموزش کوچینگ برای مدیران

مزایای دوره کوچینگ برای مدیران چیست

یادگیری کوچینگ برای مدیران، یک سرمایه گذاری آینده نگرانه برای پیشرفت فردی و سازمانی است. اگر مجموعه ای چشم اندازی برای رشد و پیشرفت خود می بیند، باید برای رسیدن به آن برنامه ریزی و سرمایه گذاری کند. تجربه های بسیاری در دنیا توسط کمپانی های بزرگ وجود دارد که با استفاده از آموزش کئچینگ برای مدیران خود توانسته اند هم بر چالش های موجود در مجموعه خود فائق بیایند و هم موجب پیشرفت و شکوفایی در برهه های مختلف از عمر تجاری خود شده اند. در اینجا چندین مورد از مزایای کوچینگ مدیران اشاره میشود. آنها را ببینید و آنها را برای خود و مجموعه تان تصور کنید:

افزایش بهره‌وری

یکی از مزایای آموزش کوچینگ، افزایش بهره‌وری در کسب‌وکار شماست.  برقراری تعادل بین حجم زیاد مسئولیت‌هایی که مدیران بر عهده دارند، کار ساده‌ای نیست. بدون درک چگونگی مدیریت صحیح زمان، مدیران ممکن است با بهره‌وری پایین دست و پنجه نرم کنند. کارکنان نیز انتظاراتی دارند که باید برآورده شود. تعامل و همکاری کارکنان با مدیران موجب افزایش بهره‌وری کل تیم خواهد شد.

تقویت خودآگاهی

از دیگر مزایای آموزش کوچینگ برای مدیران، کمک به آن‌ها برای درک سطح عملکرد شغلی‌شان است. کوچینگ برای مدیران تازه‌کار بسیار مفید خواهد بود. آماده‌سازی مدیر جدید برای موقعیت فعلی او بسیار کمک‌کننده است. بدون ذهن‌آگاهی، مدیران ممکن است توانایی‌های خود را اشتباه قضاوت کنند یا دست کم بگیرند.

جذب استعدادهای برتر به شرکت

یکی از مزایای آموزش کوچینگ، پرورش استعداد کارکنان و مدیران است. این امر باعث تقویت شهرت شرکت شما شده و افراد بااستعداد را جذب می‌کند. سازمان‌هایی که کارمندان آن‌ها رضایت شغلی بالایی دارند، در فهرست بهترین محیط‌های کاری قرار می‌گیرند. بنابراین، آموزش حرفه‌ای مدیران برای دستیابی به این امر ضروری است.

نوآوری و تطبیق‌پذیری

از دیگر مزایای آموزش کوچینگ برای مدیران، تقویت استقلال و خودمختاری آن‌ها و همچنین کارکنان است. در نتیجه، آن‌ها را برای وفق‌پذیری با مشکلات جدید آماده می‌کند. پیش‌قدم بودن و انتظار تغییر برای موفقیت در این اقتصاد رقابتی بسیار مهم است.

بهبود مهارت‌های مدیریتی

با آموزش کوچینگ برای رهبران، فرصتی برای مدیران و کارکنان برای بهبود مهارت‌هایشان فراهم می‌شود. یک مدیر تنها پس از گذراندن دوره‌های آموزشی کوچینگ می‌تواند به یک مدیر بهتر تبدیل شود. این دوره‌ها می‌تواند شامل هر چیزی باشد، از نحوه برقراری ارتباط مؤثر تا چگونگی ارائه بازخورد عالی. این مهارت‌ها به طور کلی برای کمک به تیم و ساختن تیمی پربازده‌تر مورد نیاز هستند.

رشد بیشتر

رشد و توسعه یکی از دستاوردهای آموزش کوچینگ است. به این دلیل است که دنیای کوچینگ بر توسعه توانمندی مدیران و کارکنان در تمام سطوح تمرکز دارد. این امر به آن‌ها کمک می‌کند تا عملکرد بهتری در مشاغل خود داشته باشند و آن‌ها را برای کسب موقعیت‌ها و مسئولیت‌های بالاتر واجد شرایط کند.

افزایش اعتماد به نفس

هر مدیری برای عملکرد در سطح مطلوب به اعتماد به نفس نیاز دارد. کارکنان نیز به همین شکل هستند. با آموزش کوچینگ، مهارت‌های مدیر توسعه می‌یابد. این امر به مدیر اعتماد به نفس بیشتری برای مقابله با مشکلات چالش‌برانگیزی که ممکن است پیش بیاید، می‌دهد. عدم ارائه آموزش مناسب به مدیران ممکن است منجر به مشکلات بلندمدت شود که بر سازمان تأثیر خواهد گذاشت. همچنین با اعتماد به نفس بالا، آگاهی و رشد بیشتری حاصل می‌شود.

نظر شما