شناسهٔ خبر: 67825798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راه‌آهن، ۳۱ هزار تُن گندم گلستان را جابجا کرد

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ (گلستان) از انتقال ۳۱ هزار تُن گندم تولیدی امسال این استان توسط ناوگان ریلی خبر داد و گفت: این میزان جابجایی گندم ۳۰۴ درصد بیشتر از سال قبل است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا حبیبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمل ۱۰۰ درصدی گندم تولیدی گلستان امسال بر عهده راه آهن است.

وی بابیان اینکه انتقال گندم مازاد گلستان به دیگر نقاط کشور از ۱۹ خرداد آغاز شد، اضافه کرد: تا پایان تیر امسال ۵۳۳ واگن به وزن ۳۱ هزار تن از این محموله در سیلوهای متصل به شبکه ریلی در ایستگاه راه آهن گرگان به مقاصد «رباط کریم، کردان، اراک، کرج، یزد، تاکستان و اصفهان» جابجا شد.

به گفته حبیبی، انتقال و جابجایی این میزان گندم گلستان به مقاصد اشاره شده، ۳۰۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ همچنین از افزایش عملکرد «بارگیری و تخلیه» در حوزه حمل و نقل داخلی این اداره در چهار ماه ابتدای امسال خبر داد و اظهار کرد: در این مدت بارگیری ۲۵۸ درصد و تخلیه ۵۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی افزود: حمل بار ترانزیتی راه آهن گلستان هم در چهار ماهه امسال ۷۹ درصد رشد داشته است.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و با داشتن ۶۷۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی، از استان‌های برتر در تولیدات بخش کشاورزی کشور است.

مطابق داده‌های جهادکشاورزی گلستان در سال زراعی ۱۴۰۳ -۱۴۰۲ و از سطح تقریبی ۳۸۰ هزار هکتار گندم کشت شده در استان، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تُن محصول برداشت شد که ۲ برابر سال قبل است.

نظر شما