شناسهٔ خبر: 67808434 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مشرق گزارش می‌دهد؛

دوربردترین حمله پهپادی تاریخ علیه قلب اسرائیل/ گزارش رسمی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از دلایل ناکامی در رهگیری پهپاد یافا +فیلم

بنابر تحقیقات نیروی هوایی اسرائیل، پهپاد یافا با پرواز از غرب یمن به سمت حریم هوایی اریتره، سودان و مصر رفته و سپس از شرق دریای مدیترانه به سمت آسمان تل آویو حرکت می کند.

صاحب‌خبر -

سرویس دفاع و امنیت مشرق _ پهپادی که در بامداد روز ۲۹ تیرماه به شهر تل آویو و نزدیکی کنسولگری امریکا اصابت کرد همچنان محل بحث و تبادل نظر در رسانه های منطقه ای و بین المللی است.

بسیاری از کارشناسان نظامی دلیل عصبانیت شدید صهیونیست ها و تلاش آنها برای جبران حیثیت بر باد رفته خود در این ماجرا با حمله به انبار نفتی بندر الحدیده را، غافلگیری و ناکامی عجیب نه تنها در رهگیری پهپاد یمنی بلکه در فعال شدن سیستم های هشدار و آژیر خطر در قلب تل آویو می دانند.

دوربردترین حمله پهپادی تاریخ علیه قلب اسرائیل/ گزارش رسمی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از دلایل ناکامی در رهگیری پهپاد یافا +فیلم بقایای پهپاد یافا در محل حمله به تل آویو

اما رسانه های داخلی رژیم صهیونیستی چند روز در انتظار انتشار گزارش رسمی از سوی ارتش این رژیم برای توضیح دقیق جزئیات نفوذ پهپاد یمنی به حریم هوایی تل آویو و دلایل ناکامی پدافند هوایی صهیونیست ها در رهگیری آن بودند؛ گزارشی که روز گذشته منتشر شد.

آشنایی با جدیدترین محصول پهپادی انصارالله یمن/ "زیبای یمنی" با سر جنگی Air burst در قلب تل آویو +فیلم

دوربردترین حمله پهپادی تاریخ علیه قلب اسرائیل

*آنچه در ادامه مطلب مطالعه خواهید کرد ادعای منابع صهیونیستی از گزارش نیروی هوایی این رژیم در خصوص حمله ارتش یمن با پهپاد یافا به تل آویو است؛ مطلب مورد نظر تنها جهت مطالعه مخاطب به شکل مستقیم ترجمه شده و ادعاهای مربوطه قابل تایید نیست.

_ پهپاد ساخت ایران که صبح روز جمعه به شهر تل آویو اصابت کرد مسافتی به طول ۲۶۰۰ کیلومتر را از خاک یمن تا محل اصابت طی کرده بود (توضیح تکمیلی: بنابراین حمله فوق دوربردترین حمله با پهپاد انتحاری در تاریخ نبردهای مدرن محسوب می‌شود).

دوربردترین حمله پهپادی تاریخ علیه قلب اسرائیل/ گزارش رسمی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از دلایل ناکامی در رهگیری پهپاد یافا +فیلم مسیر تقریبی پرواز پهپاد یافا از یمن به تل آویو

_ مدل بهبود یافته پهپاد ایرانی صماد۳ از یک مسیر غیر مستقیم برای نفوذ به آسمان تل آویو استفاده کرده بود که این امر باعث شد به عنوان یک تهدید تلقی نشده و رهگیری نشود که با اصابت به ساختمانی در این شهر موجب کشته شدن یک اسرائیلی شد.


لحظه اصابت پهپاد یمنی به شهر تل آویو


_ بنابر تحقیقات نیروی هوایی اسرائیل، پهپاد یافا با پرواز از غرب یمن به سمت حریم هوایی اریتره، سودان و مصر رفته و سپس از شرق دریای مدیترانه به سمت آسمان تل آویو حرکت می کند.

دوربردترین حمله پهپادی تاریخ علیه قلب اسرائیل/ گزارش رسمی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از دلایل ناکامی در رهگیری پهپاد یافا +فیلم تصویر رسمی از پهپاد یافا

_ تنها در نزدیکی آسمان تل آویو بود که پهپاد به عنوان یک هدف ناشناس در رادار اسرائیل ظاهر شد؛ طبق تحقیقات، پهپاد به مدت شش دقیقه متوالی در حالی که از سمت دریا به تل‌آویو نزدیک می‌شد، ردیابی می‌شد و پس از آن برای چند دقیقه از رادار خارج می‌شود.

_ پهپاد شلیک شده از یمن به مدت ۱۶ ساعت در آسمان در حال پرواز بود و سرعتی بین ۱۴۸ تا ۱۸۵ کیلومتر داشته است.

_ نیروی هوایی اسرائیل از در اختیار داشتن چنین پهپادی توسط یمنی ها آگاه بود اما اطلاعاتی در خصوص زمان دقیق حمله نداشت.

_ نتیجه تحقیقات اثبات کرده است اگر پهپاد لحظه ای که در رادار دیده شد به عنوان یک هدف متخاصم شناسایی می شد، نیروی هوایی یا پدافند زمینی یا دریاپایه اسرائیل فرصت کافی برای مقابله و رهگیری آن در اختیار داشتند اما به دلیل خطای انسانی اپراتور هدف دشمن شناخته نشده و به شهر تل آویو اصابت کرد.

دوربردترین حمله پهپادی تاریخ علیه قلب اسرائیل/ گزارش رسمی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از دلایل ناکامی در رهگیری پهپاد یافا +فیلم لحظه شلیک پهپاد یافا به سمت تل آویو

_ اپراتورهای انسانی که رادار نیروی هوایی را تجزیه و تحلیل می‌کنند در آن زمان در حال ردیابی پهپادی بودند که توسط گروه دیگری تحت حمایت ایران از عراق پرتاب شده بود؛ آن پهپاد توسط جت های جنگنده سرنگون شد؛ نیروی هوایی توضیح داده است که اپراتورهای کنترل ترافیک هوایی نیز مکرراً اهدافی را در رادار مشاهده می کنند که در برخی موارد پرندگان یا اختلال ناشی از ابرها هستند؛ علاوه بر این، تمرکز نیروی هوایی اسرائیل بر اهدافی بوده است که از شمال، شرق و جنوب به اسرائیل نزدیک می شوند و کمتر از غرب.

_ پس از این حمله، نیروی هوایی اسرائیل تعداد اپراتورهایی را که سیستم‌های راداری را تجزیه و تحلیل می‌کنند دو برابر کرده است تا اهداف از دست نرود و به درستی طبقه‌بندی شوند؛ همچنین گشت زنی های هوایی را به ویژه در دریای مدیترانه برای شناسایی بهتر تهدیدات دریافتی افزایش داده است.

بنابر آنچه در گزارش نیروی هوایی اسرائیل ذکر شده است حتی با فرض صحت کلیه ادعاها، می توان با قطعیت گفت استراتژی حملات همزمان مقاومت حتی در تعداد محدود پرتابه در شرایطی غیر از جنگ تمام عیار نیز کاملا جوابگو بوده و موجب گیج شدن دفاع هوایی اسرائیل شده است؛ آنها اکنون ناچار هستند بخش دیگری از نیروی هوایی و پدافند خود را به پایش آسمان غرب و دریای مدیترانه اختصاص دهند آن هم در شرایطی که همزمان بخش زیادی از توان آنها معطوف به رصد درگیری های غزه، مقابله با حزب الله در جنوب لبنان و رهگیری پرتابه های شلیک شده از سوی عراق و سوریه است.

نظر شما