شناسهٔ خبر: 67742554 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رسانه‌های رژیم اسرائیل:

پهپاد «یافا» آغازگر مرحله جدیدی است

ایرنا

رسانه های رژیم صهیونیستی عملیات ویژه ارتش یمن با استفاده از پهپاد «یافا» علیه شهر تل آویو در عمق سرزمین های اشغالی را آغازگر مرحله جدیدی از جنگ دانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت: پهپاد یافا که توسط نیروهای مسلح یمن رونمایی شد و تل آویو را هدف قرار داد، آغازگر (مرحله جدیدی) است و یمنی ها از این سلاح بر هم زننده موازنهُ رو نمایی کردند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز با بیان اینکه عملیات ارتش یمن با پهپاد یافا نشان دهنده ورود به مرحله جدیدی از جنگ از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) بین رژیم اسرائیل و محور مقاومت است، افزود: این جنگ روز به روز شکل یک جنگ منطقه ای و چند جبهه ای را به خود می گیرد.

رسانه های رژیم صهیونیستی همچنین به نقل از شهرک نشینان صهیونیست از به لرزه درآمدن ساختمان های محل اصابت پهپاد یافا به منطقه «غوش دان» در شهر تل آویو خبر داده و افزودند که این شهر نیز وارد لیست مناطق در معرض تهدیدات امنیتی شد.

«امیر بو حبوط» تحلیلگر امور نظامی رژیم صهیونیستی در پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» این سوال را مطرح کرد که اگر پهپاد یافا در قلب وزارت جنگ در تل آویو فرود می آمد، چه واقعه ای روی می داد؟

وی افزود: اصابت پهپاد [یافا] ثابت کرد که [قدرت] بازدارندگی [رژیم اسرائیل] از بین رفته است.

رسانه های رژیم اسرائیل با اشاره به ناکامی نیروی هوایی و جبهه داخلی این رژیم در مقابله با پهپاد یافا تاکید کردند: امروز با گذشت بیش از ۹ ماه از جنگ علیه نوار غزه این پرسشِ مشابهِ روز هفتم اکتبر مطرح می شود که آنها ( ارتش و نیروی هوایی رژیم اسرائیل ) کجا بودند (و چرا جلوی پهپاد را نگرفتند)؟

به نوشته رسانه های رژیم اسرائیل، به رغم اینکه نیروهای مسلح یمن مسئولیت عملیات پهپادی به تل آویو را بر عهده گرفتند، نیروی هوایی رژیم اسرائیل در ابتدا درباره منبع شیلک پهپاد پنهان کاری کرد.

پس از اذعان ارتش رژیم اسرائیل به اینکه پهپاد یاد شده از یمن شلیک شده است، سخنگوی ارتش این رژیم در یک کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد که رژیم اسرائیل در یک جنگ چند جبهه ای قرار دارد و تهدیدات پهپادها تهدیدی است که تل آویو در همه جبهه ها با آن مواجه است.

وی اشاره کرد که دستگاههای هشدار دهنده به هنگام ورود این پهپاد به سرزمین های اشغالی فعال نشده اند و تحقیقات در مورد این موضوع در حال انجام است.

فرماندهان ارتش و نیروی هوایی اسرائیل باید اعتراف کنند که دوباره شکست خوردند.

رسانه های رژیم اسرائیل در واکنش به بیانات سخنگوی ارتش این رژیم در کنفرانس مطبوعاتی درباره حمله پهپادی به تل آویو، به او حمله کردند.

یک رسانه رژیم صهیونیستی نوشت: سخنگوی ارتش در کنفرانس مطبوعاتی با بهانه های شرم آور درباره علل مقابله نکردن با پهپاد یافا در تل آویو توضیحاتی ارائه کرد. او همان کسی است که پس از ناکامی تل آویو در مقابله با پهپادی که از (سرزمین های اشغالی فلسطین) فیلمبردای کرد (پهپاد هدهد حزب الله)، توجیه های شرم آوری ارائه کرده بود.

در این پیوند، «هیلل روزن بیتون» گزارشگر نظامی شبکه ۱۴رژیم صهیونیستی تاکید کرد: رئیس ستاد و فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل باید به جای سخنگوی ارتش اسرائیل با یک کلمه ساده در بیانیه ای به اسرائیلی ها می گفت که ما شکست خوردیم.

روزنبیتون افزود: آنها ( ستاد و نیروهای هوایی ارتش اسرائیل) باید اتهامات خود و نیروهایشان را بپذیرند که به رغم در اختیار داشتن پیشرفته ترین ابزارهای پدافندی در جهان بار دیگر نتوانستند از اسرائیلی ها محافظت کنند.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز نوشت: طبق معمول، پس از هر شکست، نتانیاهو ناپدید می شود و مقصران معمول (یعنی سخنگوی ارتش) را برای صحبت با اسرائیلی ها می فرستد.

هرکس بازدارندگی خود را در شمال و جنوب سرزمین های اشغالی از دست بدهد، در تل آویو نیز از دست داده است

در کنار انتقادهای رسانه های رژیم اسرائیل، «یائیر لاپید» رهبر مخالفان کابینه رژیم اسرائیل نیز در واکنش به حمله پهپادی ارتش یمن به تل آویو گفت: هرکس قدرت بازدارندگی خود را در شمال و جنوب (سرزمین های اشغالی) از دست بدهد، در قلب تل‌آویو نیز از دست خواهد داد.

وی تاکید کرد: انفجار پهپاد در تل آویو دلیل دیگری است که نشان می دهد کابینه نمی تواند امنیت را تامین کند.

در همین زمینه، «آویگدور لیبرمن» عضو کنست و رئیس حزب موسوم به «اسرائیل بیتنو» رژیم صهیونیستی گفت: کسی که از موشک‌های (شلیک شده حزب الله و مقاومت یمن و عراق به) منطقه (صهیونیست نشین) «کریات شمونه» (در شمال فلسطین اشغالی) و شهر «ایلات» (در جنوب فلسطین اشغالی) جلوگیری نمی‌کند، نباید از ورود آنها به تل‌آویو غافلگیر شود.

بامداد جمعه پهپاد یافا ارتش یمن وارد حریم هوایی تل‌آویو شد و یک ساختمان را در نزدیکی سفارت آمریکا هدف قرار داد.

نیروهای مسلح یمن با پذیرش مسئولیت این حمله اعلام کرد که تل‌آویو از این پس برای صهیونیست‌ها ناامن است.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که تل‌آویو (یافا) از این پس ناامن و هدف اصلی و در تیررس سلاح های این کشور است.

وی اضافه کرد: این عملیات با استفاده از یک پهپاد رادارگریز یافا انجام شد و با موفقیت به اهداف از پیش تعیین شده دست یافت.

در همین رابطه، منابع خبری صهیونیستی به هلاکت یک صهیونیست و زخمی شدن هشت نفر دیگر در این حمله اذعان کردند.

نظر شما