شناسهٔ خبر: 67795602 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد

اعاده ۳۸۸ هزار میلیارد تومان اموال عمومی / شناسایی ۲۱۳ گلوگاه فساد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از بازگشت ۳۸۸ هزار میلیارد تومان اموال عمومی به بیت‌المال با اقدامات پیشگیرانه خبر داد و گفت: اگر قصد مبارزه جدی با فساد داریم، باید امضاهای طلایی را حذف کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، ذبیح‌الله خدائیان ظهر امروز _سه‌شنبه دوم مرداد_ در مراسم تکریم و معارفه بازرس کل استان قزوین اظهار کرد: سال‌ها است مقام معظم رهبری سال‌ها را بر مبنای مسائل اقتصادی نامگذاری می‌کنند و باید متوجه باشیم که دغدغه ایشان معیشت و اقتصاد است که باید در اولویت همه دستگاه‌ها و مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در استان قزوین ۷۰۰ واحد صنعتی تعطیل و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی نیمه‌تعطیل داریم، افزود: این آمار زنگ خطری برای مدیران و مسئولان این استان است و باید بدانیم بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به نظام بانکی و بانک‌ها است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه بانک‌ها برای مهار تورم سیاست انقباضی را پیش گرفته‌اند که برای صنایع مشکلاتی را به وجود می‌آورد، خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی که با این شرایط بازار نیاز به حمایت دارند، اگر حمایت نشوند با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

خدائیان بخشی‌نگری را از دیگر معضلات صنایع و واحدهای تولیدی دانست و تصریح کرد: سازمان مالیات به دنبال اخذ مالیات است، سازمان تأمین اجتماعی عوارض خود را می‌خواهد و دستگاه‌های حوزه انرژی هم به دنبال منافع و مطالبات بخشی و حوزه‌ای خود هستند. در حالی که همه دستگاه‌ها باید از بخشی‌نگری پرهیز کنند و با تجمیع برنامه‌ها به دنبال رونق تولید باشند.

وی ادامه داد: قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی خود احساس مسئولیت می‌کند که به کمک دولت بیاید و راه‌اندازی ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه از جمله برنامه‌های اجرایی دستگاه قضا در این حوزه محسوب می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان همه دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و نظارتی زیر چتر نظارت سازمان بازرسی هستند، گفت: همه دستگاه‌های یادشده باید با سازمان بازرسی همکاری همه‌جانبه داشته باشند و نظارت سازمان بازرسی هم محدود به زمان بعد از اقدام نیست، بلکه در فرآیند و روند هم ورود دارد.

خدائیان اجرای پیشنهادهای سازمان بازرسی را اجباری دانست و تصریح کرد: سازمان‌ها باید اجرای این موارد را در دستور کار قرار دهند و موارد غیر از این جرم‌انگاری می‌شود. این در حالی است که رویکرد ما همواره پیشگیرانه است، چرا که بازخورد بهتری دارد و از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به بررسی ۲۰۰۰ مسئله به عنوان گلوگاه‌های فساد در دوره کنونی مدیریت قوه قضائیه، اضافه کرد: ۲۱۳ گلوگاه مهم فساد در کشور را شناسایی کردیم و این گلوگاه‌ها را به مسئولان هم معرفی کردیم و تا زمانی که این گلوگاه‌ها مسدود نشوند، فساد خواهیم داشت.

رئیس بازرسی کل کشور از بازگشت ۳۸۸ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال در اثر اقدامات پیشگیرانه نهاد متبوعش خبر داد و گفت: اگر قصد مبارزه جدی با فساد داریم، باید امضای طلایی را حذف کنیم. هرگاه تشخیص موضوعات به عهده یک‌فرد قرار بگیرد، حتماً فساد اداری ایجاد می‌شود و به همین خاطر باید اجازه امضاهای طلایی از مدیران سلب شود.

خدائیان علت پرداخت و دریافت رشوه را شفاف نبودن دستگاه‌ها دانست و تصریح کرد: البته از مدیران سخت‌کوش حمایت هم می‌کنیم و از همه بازرسان کل استان‌ها خواستیم که وضعیت تک‌تک دستگاه‌های اجرایی را ارزیابی کنند تا مدیران نتواند فقدان مسئولیت‌پذیری را به مدیران پیشین ربط دهند.

نظر شما