شناسهٔ خبر: 67798124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام‌جمعه تربت‌حیدریه:

پایگاه نماز جمعه محل معاملات و مجادلات سیاسی نیست

سعید خاکی

امام‌جمعه تربت‌حیدریه گفت: پایگاه نماز جمعه هرگز محل معاملات و مجادلات سیاسی، مچ‌گیری از مدیران و مسئولان و دشمن‌تراشی نیست، بلکه محل مطالبه حقوق به حق مردم است.

صاحب‌خبر -

 حجت‌الاسلام سید محمد معلمی، ۲ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه توسط آیت‌الله طالقانی اظهار کرد: نماز جمعه یک هدیه و موهبت الهی به مسلمانان از صدر اسلام تاکنون بوده است و مخصوص انقلاب اسلامی و ابتکار نظام نیست.

وی گفت: این عمل عبادی ابتکار اسلام و دستور صریح خداوند متعال است که سوره جمعه نیز در اهمیت این فریضه الهی در قرآن کریم نازل شده‌ است.

امام‌جمعه تربت‌حیدریه افزود: در انقلاب اسلامی روح تازه‌ای به این تکلیف الهی دمیده شد؛ چراکه در دوره طاغوت اهمیتی به این تکلیف الهی داده نمی‌شد.

حجت الاسلام معلمی نماز جمعه را مجموعه‌ای از مسائل عبادی، مذهبی، دینی و سیاسی خواند که امام‌جمعه وظیفه دارد علاوه بر بیان مسائل عبادی و احکام دینی در خطبه دوم موضوعات سیاسی روز جهان اسلام را بیان کند.

وی با اشاره به اینکه نمازجمعه پایگاه بصیرت افزایی و پایگاه ارتقای فهم دینی و سیاسی مردم است، افزود: نماز جمعه علاوه بر بُعد عبادی دارای بُعد سیاسی نیز است؛ چراکه نماز جمعه‌ای که خالی از بصیرت سیاسی باشد ابتر است.

امام‌جمعه تربت‌حیدریه با بیان اینکه همه اسلام سیاسی است و محراب نماز جمعه محل محاربه با دشمنان دین خداست، به سخن امام خمینی (ره) که اسلام به دور از سیاست، اسلام امریکایی و مورد علاقه مستکبران است اشاره کرد و گفت: پایگاه نماز جمعه فرصت مغتنمی است که دشمن را به مردم بشناساند و دستاوردهای آن را برای مردم تبیین کنند.

وی ادامه داد: مردم هرکجا با مشکلی مواجه می‌شوند به ما مراجعه کرده، چراکه امام‌ جمعه را امین خود و تریبون نماز جمعه تریبون مطالبه‌گری حقوق مردم است.

معلمی خاطرنشان کرد: اکنون دو موضوع مهم اداره کل راه‌آهن و دانشگاه فرهنگیان برای امامت جمعه حائز اهمیت و از مهم‌ترین اولویت‌های پیگیری و مطالبات به حق مردم است.

وی یکی از وظایف امامان جمعه را تحقق رهنمودهای رهبری و تبیین سیاست‌های کلی نظام دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف نماز جمعه پیگیری تحقق شعار و راهبرد سال است که باید در نماز جمعه و طول هفته پیگیری شود لذا برای شعار مشارکت مردم در جهش تولید، امامت جمعه باید در طول هفته پیگیری کند که در کجا این حقوق مردم پایمال می‌شود.

امام‌جمعه تربت‌حیدریه افزود: گرچه ستاد نمازجمعه دارای هزینه‌هایی است اما متأسفانه یک ریال بودجه دولتی و حاکمیتی ندارد این در حالی است که به بسیاری از تجهیزات و امکانات نیاز داریم که حتی در توان خیرین هم نیست و برخی هم پای‌کار ستاد نماز جمعه نمی‌آیند.

وی گفت: افراد حاضر در ستاد برای رضای الهی و بدون دریافت حقوقی مشغول به کار و فعالیت هستند و همه فعالیت‌ها را باید با کمک مردم انجام بدهند.

انتهای پیام

نظر شما