شناسهٔ خبر: 67798109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهدا ۱۵ میلیارد ریال کتاب در لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ۱۵ میلیارد ریال کتاب در قالب هفت هزار جلد به مراکز فرهنگی، مساجد و مناطق محروم استان از سال گذشته تاکنون اهدا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا اعظم روانشاد روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از تازه‌های نشر لرستان گفت: گسترش و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی در گرو بسط فرهنگ مطالعه در میان اقشار مختلف است و بر این اساس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح اهدای رایگان کتاب را در سطح استان اجرا می‌کند.

وی افزود: کتاب‌های اهدایی با موضوع‌ها و عناوین متنوع و برای رده‌های سنی مختلف در نظر گرفته شد که در سال گذشته و سه ماهه نخست امسال به مراکز فرهنگی، مساجد و مناطق محروم استان در قالب هفت هزار جلد به ارزش ۱۵ میلیارد ریال اهدا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان کرد: برنامه‌های مختلفی از سوی این اداره کل برای ترویج فرهنگ مطالعه انجام گرفته و در حال انجام است که طرح روستاها و عشایر دوستدار کتاب، پایتخت کتاب، جام باشگاه‌های کتابخوانی، نشست‌های کتابخوانی و نقد و بررسی کتاب، دوره‌های آموزشی نویسندگی، حضور ناشران در نمایشگاه‌های کتاب، برگزاری سه نمایشگاه کتاب، طرح تقدیر از نویسندگان در میلاد مفاخر از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌روند.

روانشاد با بیان اینکه نویسندگان بومی سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی هر استان هستند که نیاز به حمایت‌های بیشتری دارند، افزود: «طرح قلم» امسال به منظور حمایت از نوقلمان و کتاب اولی‌ها با حمایت قرارگاه محرومیت‌ زدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری ۷۷ عنوان کتاب در لرستان منتشر شده است، افزود: برای سومین سال حمایت از نویسندگان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می‌گیرد و این رویه مشکلاتی را برای استان به وجود آورده است، با این حال حمایت از کتاب‌های بومی برای ما دارای اهمیت است و در این زمینه همکاری‌های لازم با نویسندگان صورت خواهد گرفت.

در پایان این مراسم ۲۰ عنوان کتاب از ۱۶ نویسنده لرستانی با موضوعات مختلف با حضور جمعی از مسئولان و نویسندگان در خرم‌آباد رونمایی شد.

کتاب «خون‌نگاران» (خاطرات جمعی از خبرنگاران لرستان در هشت سال دفاع مقدس) اثر حمید فولادوند، «سقوط بن‌بست» (مجموعه داستان) اثر نسیم بهاران و «پیتار دل» اثر فریبا کوه‌نشین (مجموعه اشعار لُری و فارسی) از انتشارات هاویر همچنین کتاب‌های «چارچوب سخنرانی»، «۶۰ تلنگر نویسندگی» و «من مطلوب» اثر سمانه محرابی‌فر و «نکات کلیدی حقوقی (برای خانواده)» اثر محمدباقر حسنوند از انتشارات قلم اعظم رونمایی شدند.

«خزان دل‌ها» و «کهنه سرباز» (مجموعه شعر) اثر منوچهر حافظی، «خم یار» (مجموعه شعر) اثر امین خوش‌کیش، «چگونه سخنرانی کنیم؟» اثر مصطفی رضایی از انتشارات سنگ‌نبشته از دیگر کتب رونمایی شده در این مراسم بود.

«گردشگری» (پُل اِ دیویس) به اهتمام نادر سزاوار (ملوکی) و ترجمه فاطمه سزاوار، «مروری بر خاطرات سردار قهرمان» اثر سیدعبدالکریم سیف‌السادات، «پهلوان آبادگر»، اثر ایرج طولابی از انتشارات کلدر «میقاتگاه عشق»، اثر حکمت‌الله شریفی از انتشارات اردیبهشت جانان نیز در این مراسم رونمایی شد.

داستانک‌های شبیه طنز»، اثر علیمردان عسکری عالم از انتشارات شاپورخواست، «اقیانوس ناآرام» (نثر ادبی) اثر سارا سعادتمند، «کاربرد آمار در جغرافیا» اثر سیدمنصور شاهرخی از انتشارات پراکنده و «ساعت بیست و پنج» (خاطرات سرهنگ بازنشسته ناجا صیدنور فولادوند از دوران دفاع مقدس) اثر محمدتقی عزیزیان از انتشارات مرز و بوم رونمایی شد.

نظر شما