شناسهٔ خبر: 67796184 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توسط ارشاد لرستان؛

۱۵ میلیارد ریال کتاب در لرستان اهدا شد

خرم‌آباد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از اهدای کتاب به ارزش ۱۵ میلیارد ریال از سوی این اداره کل در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اعظم روانشاد ظهر امروز سه‌شنبه در آئین رونمایی از تازه‌های نشر لرستان، اظهار داشت: گسترش و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی در گرو بسط فرهنگ مطالعه در میان اقشار مختلف است و براین‌اساس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح اهدای رایگان کتاب را در سطح استان اجرا می‌کند.

وی افزود: کتاب‌های اهدایی با موضوع‌ها و عناوین متنوع و برای رده‌های سنی مختلف در نظر گرفته شد که در سال ۱۴۰۲ و سه‌ماهه نخست ۱۴۰۳ به مراکز فرهنگی، مساجد و مناطق محروم استان در قالب هفت هزار جلد به ارزش ۱۵ میلیارد ریال اهدا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، بیان کرد: برنامه‌های مختلفی از سوی این اداره کل برای ترویج فرهنگ مطالعه انجام‌گرفته و در حال انجام است که طرح روستاها و عشایر دوستدار کتاب، پایتخت کتاب، جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی، نشست‌های کتاب‌خوانی و نقد و بررسی کتاب، دوره‌های آموزشی نویسندگی، حضور ناشران در نمایشگاه‌های کتاب، برگزاری سه نمایشگاه کتاب، طرح تقدیر از نویسندگان در میلاد مفاخر از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌روند.

روانشاد با بیان اینکه نویسندگان بومی سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی هر استان هستند که نیاز به حمایت‌های بیشتری دارند، افزود: «طرح قلم» امسال به‌منظور حمایت از نوقلمان و کتاب اولی‌ها با حمایت قرارگاه محرومیت‌زدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سه‌ماهه نخست سال جاری ۷۷ عنوان کتاب در لرستان منتشر شده است، افزود: برای سومین سال حمایت از نویسندگان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می‌گیرد و این رویه مشکلاتی را برای استان به وجود آورده است، بااین‌حال حمایت از کتاب‌های بومی برای ما دارای اهمیت است و در این زمینه همکاری‌های لازم با نویسندگان صورت خواهد گرفت.

نظر شما