شناسهٔ خبر: 67791745 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نظرسنجی جدید از افزایش خوشبینی دموکرات ها به پیروزی هریس حکایت دارد

تهران-ایرنا- نظرسنجی جدید نشان داد بسیاری از دموکرات ها بعد از خروج جو بایدن از رقابت های  انتخاباتی و حمایت از کامالا هریس معاونش به عنوان جایگزین خود، نسبت به پیروزی در اننخابات ماه نوامبر (آبان) خوشبین تر شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تارنمای هیل نوشت: نظرسنجی سی بی اس نیوز و موسسه یوگاو نشان داد ۸۳ درصد از رای دهندگان واجد شرایط دموکرات، کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی را تایید کرده اند و فقط ۱۷ درصد با آن مخالفت کردند.

این نتایج همچنین حکایت از آن دارد که ۴۵ درصد رای دهندگان دموکرات گفته اند که شانس حزب آنها برای این که دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه و رئیس جمهوری پیشین آمریکا را شکست دهد، بدون حضور بایدن در رقابت ها «بهتر» شده است.

نظرسنجی اخیر نشان داد که فقط ۱۰ درصد از دموکرات ها فکر می کنند که شانس آنها در شکست دادن ترامپ بدون بایدن «بدتر» است.

این درحالیست که ۲۸ درصد بر این باورند که کناره گیری بایدن تاثیری در تغییر شانس پیروزی آنها نداشته و ۲۸ درصد نیز عنوان کردند که پیروزی در انتخابات بستگی به نامزد رقابت کننده دارد.

نتایج نظرسنجی اخیر نشان داد که تقریبا ۸۰ درصد از رای دهندگان دموکرات گفته اند که حزب متبوع شان باید نامزدی کامالا هریس در انتخابات را تایید کند و ۲۱ درصد خواستار تایید فرد دیگری بودند.

این نتایج همچنین نشان داد که ۳۹ درصد از دموکرات ها گفته اند که با خروج بایدن از رقابت ها انگیزه ای بیشتری برای شرکت در انتخابات پیدا کرده اند. ۴۹ درصد از آنها گفتند تغییری در انگیزه آنها حاصل نشده و ۶ درصد بیان کردند که انگیزه خود را برای شرکت درانتخابات از دست داده اند.

با اعلام کناره گیری بایدن از رقابت ها و تایید هریس، دموکرات ها بسرعت از وی و کارزار انتخاباتی اش حمایت کردند و در ۲۴ ساعت نخست از زمان کناره گیری بایدن، کمک ها به این حزب به میزان ۸۱ میلیون دلار افزایش یافت.

نظرسنجی سی بی اس نیوز و موسسه یوگاو با حضور هزار و ۷۱ رای دهنده واجد شرایط که خود را دموکرات توصیف کرده اند و در بازه زمانی ۲۱ و ۲۲ ژوئیه (۳۱ تیر و یکم مرداد) با ضریب خطای ۳.۴ درصد انجام شد.

خودداری هریس از میزبانی سخنرانی نتانیاهو در کنگره

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، هریس از پذیرش ریاست سنا در سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست مشترک کنگره در روز چهارشنبه خودداری کرده است.

روزنامه آمریکایی به نقل از افراد آگاه از طرح های معاون بایدن -که به دلیل حساسیت موضوع خواستند نامشان فاش نشود -این خبر را منتشر کرد و افزود: انتظار می رود نتانیاهو که به دلیل نحوه مدیریت جنگ غزه با بایدن اختلاف دارد در نشست دیگری در سفر به واشنگتن، با هریس دیدار کند.

یک مقام آمریکایی ضمن اعلام این مطلب افزود انتظار می رود نتانیاهو روز پنجشنبه با بایدن دیدار کند.

در جریان سخنرانی نتانیاهو در کنگره، هریس برای سفر برنامه ریزی شده دیگری به ایندیاناپولیس سفر خواهد کرد.

نظرسنجی جدید از افزایش خوشبینی دموکرات ها به پیروزی هریس حکایت دارد

یک مشاور هریس که خواست نامش فاش نشود، گفت غیبت هریس در جریان سخنرانی نتانیاهو نباید به عنوان تغییر در موضع او در قبال (رژیم) اسرائیل تعبیر شود.

واشنگتن پست نوشت با خروج بایدن از رقابت های انتخاباتی اکنون نگاه ها به نحوه مدیریت هریس در مسائل تنش زایی همچون جنگ غزه است.

بر اساس این گزارش، حتی قبل از اعلام کناره گیری بایدن از رقابت ها تیم هریس به سنا اعلام کرده بودند که وی ریاست این نشست را برعهده نخواهد گرفت.

دموکرات ها عمیقا درباره جنگ غزه دچار اختلاف هستند و انتظار می رود ده ها نفر از قانونگذاران لیبرال سخنرانی نتانیاهو را تحریم کنند.

به نوشته واشنگتن پست سناتور دموکرات پتی موری نیز از ریاست نشست مشترک کنگره در طول سخنرانی نتانیاهو خودداری کرده است. همچنین بن کاردین دیگر سناتور دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنا نیز به گفته یکی از افراد آگاه از برنامه های او، نقش تشریفاتی ایفا خواهد کرد.

کشمکش بر سر این که چه کسی ریاست مجلس سنا را عهده دارد شود بر ناهنجار بودن سخنرانی نتانیاهو برای دموکرات ها تاکید دارد. به ویژه که در بهار امسال تعداد زیادی از آنها به رغم تایید انتقال میلیاردها دلار حمایت نظامی از رژیم صهیونسیتی، از تاکتیک های نتانیاهو و فاجعه انسانی در غزه ابراز خشم کردند.

دو نفر از افراد آگاه از مسائل کاخ سفید نیز گفته اند که مقامات کاخ سفید به صورت غیر علنی تلاش کرده اند خود را از دعوت از نتانیاهو دور نگه دارند. قرار بود بایدن در صورتی که از رقابت ها کناره گیری نمی کرد در روز سخنرانی نتانیاهو به تگزاس برود.

هریس به ندرت ریاست سنا را برعهده می گیرد اما در مواردی خاص از جمله نشست های مشترک ممکن است این وظیفه را برعهده بگیرد. وی عالی رتبه ترین مقام دولت بایدن بوده که ادامه جنگ رژیم اسرائیل در غزه را زیر سوال برده و از تلفات غیرنظامیان در این جنگ انتقاد کرده است.

نظر شما