شناسهٔ خبر: 67795357 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

منابع آگاه:

عقب‌نشینی موقت ارتش اسرائیل از غزه برای توافق امکان‌پذیر است

منابع آگاه: منابع آگاه تاکید کردند که ارتش اسرائیل می‌تواند به طور موقت از غزه عقب‌نشینی کند تا راه را برای توافق باز کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از جروزالم پست اعلام کردند که ارتش اسرائیل می‌تواند به طور موقت از غزه عقب‌نشینی کند تا مرحله اول معامله اسرا اجرایی شود.

این منابع تاکید کردند که اگر اسرائیل به مدت ۴۲ روز به طور کامل از غزه خارج شود تا بین ۱۸ تا ۳۳ اسیر زنده از بین ۱۲۰ اسیر باقی مانده را آزاد کند، هیچ ضرر امنیتی بزرگی برای اسرائیل به همراه نخواهد داشت.

منابع مذکور توضیح دادند که ارتش در یک نقطه از هر بخش از نوار غزه عقب‌نشینی کرد و  نیروها از روز گذشته –دوشنبه- پس از رها کردن خان یونس بدون سربازان اسرائیلی از ۷ آوریل، دوباره به این منطقه حمله کردند.

این منابع گفتند که راه‌حل کارهای مبتکرانه می‌تواند امنیت را در محور فیلادلفیا حتی پس از عقب‌نشینی ارتش اسرائیل حفظ کند و در صورت لزوم، ارتش می‌تواند به سرعت به آنجا بازگردد.

این منابع در ادامه تاکید کردند که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل تلاش کرده است تا در این توافق کارشکنی کند، اما همچنان این امیدواری وجود دارد که او در پایان آن را امضا کند، حداقل با این تصور که می‌تواند قبل از مرحله دوم از توافق خارج شود و نیروهای ارتش اسرائیل را پس از تحویل چند اسیر بازگرداند. 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما