شناسهٔ خبر: 67795365 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

محبوبیت ترامپ رکورد زد

فارس

نتایج نظرسنجی دانشگاه «کوئینیپیاک» نشان می‌دهد که «دونالد ترامپ» بیشترین میزان محبوبیت را در بیش از یک دهه به دست آورده است که البته تعداد زیادی از رأی‌دهندگان آمریکایی از او ناراضی‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، در نظرسنجی که در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۱ ژوئیه (۲۹ تا ۳۱ تیرماه) انجام گرفت، ۴۶ درصد از یکهزار و ۲۵۷ رأی‌دهنده آمریکایی از سراسر ایالات متحده که در این بررسی شرکت کردند، اعلام کردند که نظر مساعدی نسبت به ترامپ دارند.

پیش از این در نظرسنجی ۲۰ تا ۲۴ ژوئن (ماه گذشته میلادی)، میزان رضایتمندی از ترامپ در نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک، ۴۴ درصد بود. در نظرسنجی که در پایان ماه می نتایج آن منتشر شده بود، ۴۱ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند، نظر مساعدی به ترامپ داشتند.

کوئینیپیاک اعلام کرده است که نظرسنجی که نتایج آن روز دوشنبه هفته جاری منتشر شد، نشان‌دهنده بالاترین میزان رضایتمندی از ترامپ از زمانی محسوب می‌شود که این دانشگاه برای اولین بار در می ۲۰۱۵، چنین سؤالی را از رأی‌دهندگان ثبت‌شده آمریکایی پرسیده بود.

در نظرسنجی می ۲۰۱۵ دانشگاه کوئینیپیاک، تنها ۲۰ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی، نظر مثبتی نسبت به ترامپ داشتند.

در ژوئن ۲۰۱۶، کمتر از پنج ماه قبل از آن‌که ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود، ۳۴ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی که در نظرسنجی کوئینیپیاک شرکت کرده بودند، نظر مساعدی به ترامپ داشتند.

با این‌حال، میزان محبوبیت ترامپ در بین آمریکایی‌ها چندان رضایت‌بخش نیست و ۴۹ درصد از رأی دهندگان آمریکایی که در نظرسنجی کوئینیپیاک شرکت کرده‌اند، می‌گویند که از ترامپ راضی نیستند.

به طور کلی تا روز دوشنبه هفته جاری، نظرسنجی‌های مختلف نشان می‌دهد که در مجموع ۵۳.۸ درصد از آمریکایی‌ها، از ترامپ ناراضی هستند و ۴۱.۶ درصد از او رضایت دارند.

رکوردزنی محبوبیت ترامپ پس از چندین هفته آشفته در چرخه انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا صورت گرفته است. «جو بایدن» پس از مناظره افتضاح با ترامپ و تحت فشارهای حزب دموکرات، عصر یکشنبه به وقت محلی مجبور به کناره‌گیری از ادامه رقابت‌ها شد و پس از آن از معاونش کامالا هریس بعنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ حمایت کرد.

از طرف دیگر، ترامپ درست دو روز قبل از گردهمایی جمهوری‌خواهان در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در ایالت «ویسکانسین» برای تأیید نهایی نامزدی ترامپ برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، در گردهمایی انتخاباتی خود در پنسیلوانیا مورد سوء قصد قرار گرفت و گلوله‌ای از بیخ گوشش رد شد.

در نظرسنجی اخیر کوئینیپیاک همچنین مشخص شد که در صورت رقابت ترامپ و هریس، ۴۹ درصد از ترامپ حمایت خواهند کرد و ۴۷ درصد حامی حریص خواهند بود.

از طرف دیگر، میزان محبوبیت هریس در نظرسنجی روز دوشنبه چندان مساعد نبود به طوریکه ۳۷ درصد از رأی‌دهندگان از معاون بایدن رضایت داشتند و ۵۱ درصد گفتند که نظر مساعدی به او ندارند.

نظر شما