شناسهٔ خبر: 67782463 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کناره‌گیری بایدن از انتخابات آمریکا؛ نظرسنجی‌ها درباره شانس پیروزی هریس و ترامپ چه می‌گویند؟

کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‎های انتخابات آمریکا اگرچه با استقبال دموکرات‌ها مواجه شده، اما مشخص نیست که کامالا هریس به عنوان گزینه اصلی جانشینی وی در برابر دونالد ترامپ عملکردی بهتر در انتخابات داشته باشد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – پس از کناره‌گیری بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، از رقابت‌های انتخاباتی، بیشتر اعضای حزب او در اطراف کامالا هریس گرد آمدند و اکنون برای اولین بار در نزدیک به یک ماه گذشته، دموکرات‌ها وارد هفته‌ای می‌شوند که از چشم‌انداز انتخاباتی خود ناامید نیستند.

دموکرات‌ها طی سال‌های گذشته در نظرسنجی‌ها گفته بودند که بایدن برای ریاست‌جمهوری توانایی لازم را ندارد و آنها شخص دیگری را می‌خواهند؛ در هفته‌های اخیر درباره این موضوع دو دستگی شدیدی ایجاد شده بود.

مشکلات دموکرات‌ها پس از کناره‌گیری بایدن

دموکرات‌ها هنوز مشکلات بزرگی دارند؛ کمتر از ۴ ماه پیش از انتخابات، حزب دموکرات نامزدی ندارد و در عوض، این حزب با چشم‌انداز یک کنوانسیون مورد مناقشه در شیکاگو مواجه است.

 

کناره‌گیری بایدن؛ تسکینی برای دموکرات‌ها یا تقویت موقعیت ترامپ؟

 اگر هریس پرچمدار این حزب شود، نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که تفاوت کمی بین بایدن و هریس در نحوه عملکرد آن‌ها در برابر دونالد ترامپ وجود دارد.

اما برای حزبی که در هفته‌های اخیر یکی پس از دیگری با شکست مواجه شده است، تصمیم بایدن برای کناره‌گیری، دستکم یک تسکین به شمار می‌رود و ناگهان دموکرات‌ها فکر می‌کنند که شانس مبارزه دارند.

پیش از عقب‌نشینی بایدن، اوضاع در هیچ ایالتی به اندازه میشیگان تیره و تار به نظر نمی‌رسید، میدان نبردی که در آن نظرسنجی مطبوعات آزاد دیترویت در روز یکشنبه گذشته نشان داد که ترامپ با برتری ۷ درصدی پیشتاز است و بایدن همه مناطق این ایالت را از دست داده است؛ ایالتی که در سال ۲۰۲۰ بایدن با ۲.۸ درصد اختلاف در آن پیروز شد.

روحیه دموکرات‌ها چنان تقویت شده که کمک‌کنندگان مالی بیش از ۴۶ میلیون دلار به کمپین هریس در ۸ ساعت اول نامزدی جدید ریاست جمهوری او کمک کردند.

نتایج نظرسنجی‌های جدید انتخاباتی در آمریکا

نظرسنجی‌های متعدد نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه، در برابر کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور و سایر دموکرات‌ها به عنوان گزینه‌های جایگزین بالقوه در این رقابت، عمل می‌کند.

نظرسنجی سراسری از سوی ان‌پی‌آر/پی‌بی‌اس/ ماریست کالج که در ۱۲ جولای (۲۲ تیر) منتشر شد، نشان داد که ۵۰ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده در سراسر آمریکا از نامزدی بایدن، در حالی که ۴۸ درصد از ترامپ در یک رقابت رو در رو حمایت کردند.

هریس ۵۹ ساله همان ۵۰ درصد حمایت را از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده دریافت کرد، اما ترامپ زمانی که دوباره با بایدن مواجه نشد آرای خود را به ۴۹ درصد افزایش داد.

این نظرسنجی نشان داد که گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، در برابر ترامپ مانند بایدن (۵۰ تا ۴۸ درصد) عمل کرد و گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان، با ۴۹ درصد با نامزد حزب جمهوری‌خواه برابر بود.

نظرسنجی اکونومیست/یوگاو که هفته گذشته منتشر شد نشان داد که ترامپ با دو امتیاز (۴۳ تا ۴۱ درصد) از بایدن جلوتر است و ۵ امتیاز نسبت به هریس (۴۴ تا ۳۹ درصد) برتری دارد.

کناره‌گیری بایدن؛ تسکینی برای دموکرات‌ها یا تقویت موقعیت ترامپ؟

بزرگ‌ترین چالش پیش روی هریس

بزرگ‌ترین چالش هریس همچنان در پیش است: براساس نظرسنجی‌های متعددی که پیش از کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های ۲۰۲۴ انجام شد، او مانند بایدن -یا فقط کمی بهتر- در برابر دونالد ترامپ، عمل کرده است.

براساس نظرسنجی سراسری سی‌بی‌اس/یوگاو ترامپ با ۵ امتیاز از بایدن پیش است (۵۲ به ۴۷ ) و در برابر هریس با ۳ امتیاز (۵۱ به ۴۸) پیشتاز است.

نظرسنجی ان‌بی‌سی نشان می‌دهد که ترامپ با ۴۵ درصد از بایدن با ۴۳ درصد پیش است و در رقابت با هریس نیز با اختلاف ۲ امتیاز پیشتاز است.

نظرسنجی فاکس نیوز پیشتازی ترامپ را در برابر بایدن با یک درصد و در برابر هریس نیز با یک درصد نشان می‌دهد.

در نظرسنجی ان‌پی‌آر/پی‌بی‌اس/ماریست بایدن با ۲ امتیاز در برابر ترامپ پیشتاز است و هریس با یک امتیاز پیش است.

انتهای پیام/

نظر شما