شناسهٔ خبر: 67769566 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

گزارش «الخلیج آنلاین»؛

انصراف بایدن و رقابت داغ گزینه‌های دموکرات در انتخابات آمریکا

ناظران می‌گویند، معاون رئیس جمهور آمریکا بدیهی‌ترین گزینه برای حزب دموکرات در رقابت برابر نامزد اصلی جمهوری خواهان باشد. هرچند چندین گزینه دیگر نیز برای نامزدی حزب دموکرات وجود دارند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی ایالات متحده با فشارهایی مواجه شد تا فضا را برای نامزد دیگری از حزب دموکرات با هدف شرکت در انتخابات ریاست‌ جمهوری و رقابت برابر دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه باز کند.


در راستای این فشارها زمزمه‌هایی درباره کناره گیری بایدن به گوش می رسید، به ویژه با اظهاراتی که وی هر از چند گاهی درباره برخی دلایلی که ممکن است به کناره گیری ترغیبش کند، بیان می کرد. در هر صورت تلاش ها برای کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی باعت شد وی از ادامه رقابت با ترامپ منصرف شود. 


نمی شد رئیس جمهور را مجبور به کناره گیری از رقابت های انتخاباتی کرد و وی باید این کار را داوطلبانه انجام می‌داد. بایدن آرای بیش از 90 درصد نمایندگان ایالت های مختلف را در انتخابات مقدماتی نامزدهای حزب دموکرات به دست آورده بود و اکنون این سؤال مطرح می شود، چه کسی جانشین وی خواهد شد؟

رئیس جمهور آمریکا که اکنون به دلیل ابتلا به کووید-19 در قرنطینه است، در برابر فشارهای فزاینده و نتیجه نظرسنجی های اخیر تسلیم شد؛ نتیجه ای که ادامه رقابت های انتخاباتی را برایش غیرممکن می کند


بایدن و کناره گیری از رقابت

رؤسای ارشد حزب دموکرات، دوستان و حامیان اصلی بایدن معتقدند، وی نمی تواند پیروز انتخابات شود، زیرا نمی تواند تصورات عمومی را از کهولت سن و هشیاری اش تغییر دهد و راه سختی برای کسب رأی اکثریت کنگره دارد.

 


وب سایت آمریکایی اکسیوس به نقل از رؤسای ارشد حزب دموکرات نوشت، برخی از آنها معتقدند بایدن باید متقاعد شود در اسرع وقت از رقابت های انتخاباتی برابر رقیب جمهوری خواهش کناره گیری کند.


طبق این گزارش، رئیس جمهور آمریکا که اکنون به دلیل ابتلا به کووید-19 در قرنطینه است، در برابر فشارهای فزاینده و نتیجه نظرسنجی های اخیر تسلیم شد؛ نتیجه ای که ادامه رقابت های انتخاباتی را برایش غیرممکن می کرد.


اکسیوس نوشت، فشار بر بایدن برای وادار کردنش به کناره‌گیری به‌ویژه در چند روز گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافت، زیرا دموکرات‌ها ارزیابی می کنند نظرسنجی‌های پس از کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان نشان‌دهنده «انفجاری بالقوه» است که می‌تواند اقبال به سمت دموکرات ها را حتی در کنگره کاهش دهد.


وضعیت سلامتی بایدن صلاحیت وی را برای تصدی پست ریاست‌ جمهوری تحت الشعاع قرار داد و عملکرد وی در مناظره با ترامپ نشان‌دهنده ناتوانی اش در تعامل با تحولات پیرامونی است.




نگرانی رؤسای حزب دموکرات نسبت به شکست در انتخابات و فشارها برای کناره‌گیری بایدن افزایش یافته است که این موضوع احتمال کناره گیری وی را از نمایندگی حزب دموکرات بالا می برد. کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا محتمل ترین گزینه برای جانشینی بایدن است، هرچند امکان دارد شخص دیگری نیز انتخاب شود، اما به طور کلی سردرگمی در حزب دموکرات حاکم است.


واشنگتن پست فاش کرد، باراک اوباما رئیس جمهور اسبق ایالات متحده در روزهای اخیر به متحدانش گفت، شانس بایدن برای پیروزی در انتخابات آینده به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و اعتقاد دارد باید به طور جدی درباره نامزدی خود تجدیدنظر کند.

نگرانی رؤسای حزب دموکرات نسبت به شکست در انتخابات و فشارها برای کناره‌گیری بایدن افزایش یافت که این موضوع باعث کناره گیری وی از نمایندگی حزب دموکرات شد


نظرسنجی‌ها از کاهش شدید محبوبیت بایدن میان رأی‌دهندگان جوان، چپ‌ها و اقلیت‌ها حکایت دارد که درصد زیادی از جامعه آماری را تشکیل می‌دهند و بسیاری از مردم اعلام کردند، به دلیل حمایت رئیس جمهور آمریکا از رژیم اشغالگر اسرائیل در تجاوز به غزه، از وی حمایت نمی‌کنند.


به نظر می آید تنها 29 درصد رأی دهندگان دموکرات معتقدند بایدن دارای توانایی ذهنی برای رئیس جمهور شدن است. در مقابل، 48 درصد رأی دهندگان به ترامپ اعتماد دارند.


شاخص ترین گزینه های جایگزینی بایدن

به گزارش وب‌سایت‌های آمریکایی، بایدن جویای احتمال پیروزی کامالا هریس در برابر ترامپ شده و محتمل‌ترین سناریو این است که رئیس جمهور آمریکا در حمایت از هریس کناره گیری کند.


ناظران می گویند، معاون رئیس جمهور آمریکا ممکن است بدیهی ترین گزینه برای حزب دموکرات در رقابت برابر ترامپ باشد. دیگر گزینه های نامزدی عبارتند از:


پریتزکر

فرماندار ایلینوی و یکی از اعضای میلیاردر خاندان پریتزکر که خانواده اش صاحب هتلی زنجیره ای هستند.

 

گوین نیوسام

در میان نامزدها، فرماندار کالیفرنیا به عنوان اصلی ترین گزینه ایالت آبی رنگ و چهره ای ضد جمهوری خواه معروف است.


گرچن ویتمر

فرماندار میشیگان ستاره ای در حال ظهور از ایالتی کلیدی است که در صورت انتخاب، نخستین رئیس جمهور زن آمریکا خواهد بود.


جاش شاپیرو

فرماندار پنسیلوانیا ستاره نوظهور دیگری در فضای سیاسی این ایالت و آرای بیشتری نسبت به نامزدهای ریاست جمهوری حزب خود در بزرگترین ایالت پرنوسان دریافت کرده است.


اندی بشیر

فرماندار کنتاکی که همچنان به پیروزی در ایالت قرمز رنگ ادامه می‌دهد.


پیت بوتیجیج

وزیر حمل و نقل آمریکا که یکی از نامزدهای پیشرو در انتخابات مقدماتی 2020 بود و جوان ترین وزیر حمل و نقل این کشور به شمار می رود که دارای حس جاه طلبی ملی است.

نظر شما