شناسهٔ خبر: 6778496 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش :

مهر 94 با سال های گذشته تفاوت دارد

علی زرافشان ، معاون آموزش متوسطة وزارت آموزش و پرورش، با حضور در میزگردی با عنوان «پروژه مهر» که مرتضی رئیسی ، محمد حسین سلیمی جهرمی ، رحیم میرشاه ولد و محمدرضا کفاش نیز در آن حضور داشتند ، از تفاوت های پروژة مهر 94 با سال های گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش علی زرافشان در حاشیة سی ودومین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور با حضور در میزگرد پروژة مهر گفت : بازگشایی مدارس برای آموزش و پرورش حرکتی ملی قلمداد می شود. مهر سرآغاز تحول در مسائل فرهنگی واجتماعی است . این موضوع تنها به آموزش و پرورش مربوط نیست ، بلکه تمام دستگاه های دولتی و غیر دولتی درآن مشارکت دارند . زرافشان افزود : پروژة مهر یکی از جلوه های تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در هفتة معلم است . معظم له فرمودند، آموزش و پرورش دستگاهی مانند سایر دستگاه ها نیست ، بلکه تمام دستگاه های دیگر باید به آموزش و پرورش کمک کنند . وی با تایید صحبت های وزیر آموزش و پرورش دربارة متفاوت بودن مهر 94 با مهر سال های دیگر گفت : «تفاوت مهر 94 با مهر سال های گذشته در تغییرات گسترده ای است که قرار است در طول تابستان اتفاق بیفتند .» معاون آموزش متوسطه با اشاره به تفاوت های پروژة مهر 94 با سال گذشته ، موارد تفاوت این دو سال را این گونه بیان کرد : به پیشنهاد معاونت تربیت بدنی ، شاخص های ورزشی و بهداشتی را به پروژة مهر اضافه کردیم ، خصوصا موضوع رسیدگی به مسائل بهداشتی در مدارس روستایی و ترویج فرهنگ عمومی ورزش را. زرافشان تفاوت بعدی را ظرفیت های ایجاد شده توسط معاونت برنامه ریزی و پشتیبانی در آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت : در سامانة آموزش و پرورش حسابی مشترک برای مدارس ایجاد شده است که مدارس می توانند فعالیت های مالی خود را درآن ثبت کنند . ظرفیت دیگر ایجاد سامانه تجهیزات و امکانات مدارس است تا هم دربارة تجهیزات اطلاع داشته باشیم وهم درزمان توزیع منابع بتوانیم نیازها را برطرف و منابع مورد نیاز را تامین کنیم. زرافشان با تاکید بر صحبت های وزیر آموزش و پرورش گفت: فعالیت دیگری که در پروژة مهر انجام می دهیم، انسداد مبادی بی سوادی است که از سیاست های اصلی آموزش و پرورش محسوب می شود . معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه عامل تمایز پروژةمهر تغییر ساختار 3-3- 6 در دوره های اول و دوم متوسطه و تأثیر آن در دوره ابتدایی است ، افزود : در دورة اول متوسطة پایة نهم اضافه شده است که نزدیک به 1 میلیون و30 هزار دانش آموز وارد این پایه خواهند شد . این تعداد دانش آموز در این پایه فضای آموزشی مناسب خود را می خواهند . بخشی از این فضا در مدارس دورة اول متوسطه موجود است و بخشی دیگر باید تأمین شود .» زرافشان با اشاره به لزوم تأمین نیروی انسانی گفت : « ما در دورة اول متوسطه به ازای 1 میلیون و 30 هزار دانش آموزی که اضافه خواهند شد ، به نیروی انسانی جدید نیاز خواهیم داشت . اما در دورة دوم ، با توجه به کاهش 1 میلیون دانش آموز نیروی انسانی مازاد بر نیاز خواهیم داشت . در نتیجه، باید از این ظرفیت ها برای جبران کمبود در منابع انسانی در دوره ابتدایی استفاده کنیم. » معاون متوسطة وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استمرار ساختار 3-3-6 آموزش فنی و حرفه ای از دو پایة تحصیلی به سه پایه تحصیلی افزایش پیدا کرده است بیان کرد : این افزایش پایه برای آموزش های فنی و حرفه ای فرصت است ، اما از حالا تامین امکانات و فضا برای 350 هزار نفردانش آموز باشیم.