به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در میزگرد پروژه مهر در سی و دومین اجلاس رؤسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور که در برج میلاد در حال برگزاری است، در سخنانی اظهار داشت: پروژه مهر نماد مدیریت همراه با برنامهریزی و نظارت در آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: بازگشایی مدارس برای آموزش و پرورش یک حرکت ملی قلمداد میشود و پروژه مهر مربوط به آموزش و پرورش نیست بلکه همه آحاد جامعه و دستگاههای دولتی و غیردولتی در آن مشارکت دارند.
زرافشان افزود: با سیاستی که وزیر آموزش و پرورش در سیاست پنجگانه اعلام کردند و آن مشارکت است، این حرکت نماد بیشتری در آموزش و پرورش پیدا کرده است و شما که مجریان اصلی پروژه مهر هستید، آن را تجربه کرده و شهرداران، فرمانداران و نهادهای مردمی نیز در پروژه شرکت میکنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: مهر سال 94 یک تفاوت با مهرهای سال گذشته دارد و آن تغییرات گستردهای است که قرار است در ایام تابستان اتفاق بیفتد و در شروع سال تحصیلی با مدیریت کردن آن، مدارس را بازگشایی کنیم.
زرافشان تصریح کرد: در دستورالعمل پروژه مهر که ارائه شده است، فعالیتهایی را تعریف کردیم که در چارچوب جدول پروژه مهر دیده شده است که در این دستورالعمل، انتظارات خودمان از آنچه باید در مدرسه اتفاق بیفتد را ترسیم کردیم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در درجه اول، اضافه کردن شاخصهای ورزشی و بهداشتی دیده شد، گفت: آموزش و پرورش مصمم است ورزش را در مدارس دنبال کند و 2 ظرفیت توسط معاونت برنامهریزی و پشتیبانی ایجاد شد که یکی حساب یکپارچه و مشترک مدارس است تا مدارس فعالیتهای خود را در آن ساماندهی و ثبت کنند و دیگری سامانه تجهیزات و امکانات مدارس است و نکته دیگر سیاست انسداد مبادی بیسوادی در آموزش و پرورش است.
زرافشان بیان داشت: آنچه پروژه مهر را متمایز میکند، تغییری است که در ساختار «۳ـ۳ـ۶» در دوره اول و دوم متوسطه اتفاق میافتد و این تغییر در فضا روی میدهد و یک میلیون و 30 هزار نفر به دوره متوسطه اول اضافه میشوند که برخی از این فضا موجود است و بقیه باید تأمین شود.
وی تصریح کرد: به ازای یک میلیون دانشآموز که در دوره اول اضافه میشود، به معلم نیاز داریم و این در شرایطی است که در دوره دوم متوسطه، نیروی ما آزاد میشود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با استقرار ساختار «۳ـ۳ـ۶» در فنی و حرفهای که تا کنون دو پایه داشتیم، 3 پایه ایجاد میشود و یکسال آموزش آنها افزایش مییابد که باید نیروی انسانی برای 350 هزار جمعیت فعلی اختصاص پیدا کند.
انتهای پیام/
∎