شناسهٔ خبر: 6771005 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حساب یکپارچه در مدارس راه‌اندازی می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: حساب یکپارچه و مشترک مدارس توسط معاونت برنامه‌ریزی و پشتیبانی ایجاد می‌شود تا مدارس فعالیت‌های خود را ساماندهی و ثبت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی زرافشان در سی و دومین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور که در برج میلاد در حال برگزاری است، اظهار کرد: بازگشایی مدارس برای آموزش و پرورش یک حرکت ملی به شمار می‌آید.

وی افزود: پروژه مهر، نماد مدیریت و همراه با برنامه‌ریزی و نظارت بر آموزش و پرورش است. البته این پروژه متعلق به همه آحاد جامعه و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی می‌باشد که نیاز به مشارکت آنان دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و نهادهای مردمی در پروژه مهر شرکت می‌کنند، اظهار کرد: مهر سال ۹۴ یک تفاوت با مهرهای سال گذشته دارد و آن تغییرات گسترده‌ای است که در ایام تابستان رخ می‌دهد و با شروع سال تحصیلی با مدیریت کردن آن، مدارس را بازگشایی می‌کنیم.

زرافشان اظهار کرد: شاخص‌های ورزشی و بهداشتی در پروژه مهر دیده شده است و آموزش و پرورش مصمم است ورزش را در مدارس دنبال کند.

وی ادامه داد: دو ظرفیت توسط معاونت برنامه‌ریزی و پشتیبانی ایجاد شده که می‌توان به حساب یکپارچه و مشترک مدارس اشاره کرد که مدارس، فعالیت‌های خود را در آن ساماندهی و ثبت کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: همچنین راه‌اندازی سامانه تجهیزات و امکانات مدارس و سیاست انسداد مبادی بیسوادی را در آموزش و پرورش دنبال می‌کنیم.

زرافشان تصریح کرد: یک میلیون و ۳۰ هزار نفر در سال تحصیلی جدید به دوره متوسط اول اضافه می‌شوند که این، پروژه مهر را متمایز می‌کند و در این موارد برخی از فضاها تامین است اما مابقی دیگر باید تامین شود.

به گفته وی، به ازای یک میلیون دانش‌آموز که در دوره اول اضافه می‌شوند، به معلم نیاز داریم؛ این در حالی است که در دوره دوم متوسطه نیروی ما آزاد می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با استقرار ساختار ۳-۳-۶ در فنی و حرفه‌ای که تاکنون دو پایه داشته‌ایم، سه پایه ایجاد می‌شود و آموزش آنها یک سال افزایش پیدا می‌کند که باید نیروی انسانی برای ۳۵۰ هزار جمعیت فعلی اختصاص پیدا کند.

نظر شما