شناسهٔ خبر: 68340057 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر علوم:

باید کرامت دانشگاهیان را به رسمیت بشناسیم/ امیدوارم دانشگاهیان تلاش‌های ما را باور کنند

طاهره مرادی

وزیرعلوم با بیان اینکه ما در خط مقدم آموزش عالی با انسان سر و کار داریم نه با ماشین گفت: اگر کارمند، استاد و دانشجو حس کند او را به رسمیت نمی شناسیم، موفق نمی‌شویم باید کرامت انسان و دانشگاهیان را به رسمیت بشناسیم، امیدوارم دانشگاهیان تلاش های ما در این راستا را باور کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسین سیمایی صراف صبح امروز در مراسم تکریم وزیر سابق علوم ضمن تسلیت ایام اربعین امام حسین(ع) افزود: امیداورم زندگی و مرگ ما حسینی باشد.

وی در ادامه به هفته دولت اشاره کرد و افزود: وظیفه خود می دانم که از دکتر زلفی گل سپاسگزاری کنم. از تمام مدیران آموزش عالی از ابتدا تا کنون به ویژه مدیران بعد از انقلاب تشکر کنم.

سیمایی صراف افزود: از روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک های علم فناوری و از کارکنان و کارمندان آموزش عالی سپاسگزارم و امیدواریم بتوانیم کرامت همه را یکسان به عنوان انسان رعایت کنیم.

وزیر علوم ادامه داد: چالش‌ها و راهبردهای وزارت علوم را دکتر زلفی گل بیان‌ کردند. همه ما چالش‌ها را می‌شناسیم، راه‌حل‌ها را هم می‌شناسیم‌، موانعی هست برخی از خود ما و برخی خارج از که نمی‌گذارد پیش رویم‌، برای پیشرفت‌ کشور باید مرجعیت علمی به رسمیت شناخته شود.

سیمایی صراف افزود: موانعی وجود دارد اینکه به مرجعیت علم تن نداده‌ایم، روی کاغذ خوب می‌نویسم ولی در اقدام از راه میان بر می‌رویم و به نتیجه نمی‌رسیم‌.

وی ادامه داد: مرزهای دانش مرزهای تصنعی است. برای پیشرفت کشور نیازمندیم همه کاروان باهم حرکت کنند. علی رغم اینکه به چالش‌هایی که دکتر زلفی گل اشاره کرد، معتقدم یکی از چالش‌های ما در خط مقدم این است که بدانیم با انسان سرکار داریم و این‌کاروان را برای آرامش انسان حرکت دهیم.

وزیر علوم افزود: ما با ماشین سرکار نداریم اگر دانشجو، استاد و کارمند احساس کنند او را به رسمیت نمی‌شناسیم، حرکت آموزش عالی کند می‌شود. من معتقدم باید کرامت انسان و دانشگاهیان به رسمیت شناخته شود و همه با هم بسیج شده و حرکت کنیم.

وی افزود: همه اقدامات برای رشد انسان است. امیدوارم دانشگاهیان این‌پیام را مثبت تلقی کنند همه تلاش‌ها برای تعالی انسان است.

سیمایی صراف با نزدیک شدن به وقت اذان سخنرانی خود را تمام و مجدد از دکتر زلفی گل تشکر کرد و گفت: یکی از نگرانی‌های مقام معظم رهبری درباره نشاط دانشگاه است؛ بنابراین باید یک اقدامی از سوی ما دانشگاهیان ببیند و این امیدواری ایجاد شود و شاهد شکوفایی کشور عزیزمان باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما