شناسهٔ خبر: 67778551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه ایلام:

مقالات علمی شهید رضایی‌نژاد فراتر از مرزهای علمی کشور بود

رضا پاکزاد

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه مقاله‌ها و داشته‌های علمی این شهید فراتر از مرزهای علمی کشور، مورد توجه مجامع علمی بود، افزود: شهید رضایی‌نژاد برای پیشرفت علمی کشور عزمی راسخ داشت و امروز جوانان استان باید این شهید عزیز را الگوی خود قرار داده و برای توسعه دیار خود گام بردارند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» امروز دوشنبه یکم مردادماه ۱۴۰۳، در مراسم سالگرد شهادت دانشمند هسته‌ای، شهید «داریوش رضایی نژاد» در مسجد جامع شهر آبدانان، با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شهید «رضایی نژاد» افتخار مردم ایران و استان ایلام است و امروز استان با نام این شهید شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه مقالات علمی و دانش این فرزند آبدانان و استان به گونه‌ای بود که دشمن تاب آن‌ را نداشت چرا که می‌دانست زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات، توسعه و ترقی کشور خواهد بود، افزود: دشمن ناجوانمردانه این دانشمند جوان را به شهادت رساند و این افتخاری بزرگی برای استان است که چنین جوانان شهادت‌طلب و نخبه‌ای در این استان پرورش می‌یابند.

امام جمعه ایلام با تأکید بر اینکه شهید رضایی‌نژاد دوران دفاع مقدس و ایثار و فداکاری، همدلی و همراهی مردم استان در آن دوران را به خوبی درک کرد، گفت: این شهید عزیز، با عزم راسخ از استعداد خدادادی استفاده کرد و در راستای گره باز کردن از مشکلات کشور گام برداشت، با تکیه و توکل بر خداوند متعال، در مسیر رشد علمی حرکت کرد و این ویژگی‌ بسیار ستودنی است.

وی با بیان اینکه شهید جرایه نوجوان‌ترین رزمنده دوران دفاع مقدس از خطه آبدانان و شهید صارم طهماسبی یکی از پرافتخارترین رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس است، افزود: شهرستان آبدانان دارای رویش‌های زیادی بوده و امروز در عرصه علم و دانش نیز، شهید رضایی نژاد فرزند این شهرستان، الگوی همه اقشار به ویژه جوانان و نوجوانان است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار گفت: امروز مردم ما فراموش نکنند که قاتل شهدای بزرگ و دانشمندان هسته‌ای ما چه کسانی هستند، همین آمریکا و صهیونیسم هستند که در غزه نسل کشی می‌کنند، جنایتکارانی که نمونه آنها در تاریخ کم است اما به برکت خون شهدا، امروز رژیم صهیونسیتی در لاک دفاعی فرو رفته که سابقه ندارد و هم در افکار عمومی و عرصه نظامی، خود را در پرتگاه سقوط می‌بیند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه تلاش دشمن این است که با فضای تبلیغاتی جوانان را نسبت به آینده ناامید کند، افزود: امروز در کشور زیرساخت های ارزشمندی ایجاد شده و جمهوری اسلامی در عرصه‌های علمی با کشورهای پیشرفته دنیا رقابت می‌کند، در صنعت دفاعی و موشکی نشان دادیم که می‌توانیم در عرصه های مختلف پیش برویم.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه مردم ما در مکتب امام حسین(ع) پرورش یافته‌اند، گفت: کسی که در مکتب امام حسین(ع) باشد، بن‌بست ندارد و پیشینه و آینده جمهوری اسلامی امیدآفرین است اما باید باور کنیم که می‌توانیم و بر داشته های خود تکیه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در قرآن کریم ۲ دسته انسان مادی و معنوی (انسانی) را مورد اشاره قرار می‌دهد، افزود: دسته دوم کسانی هستند که انسانیت را معیار رشد و ترقی خود قرار داده و خود را بنده خدا می‌دانند و در راه خدا گام بر می‌دارند، کسانی که امید ملاقات و دیدار با پروردگار دارند، عمل صالح انجام می‌دهند و این عمل نیز برای خدا خواهد بود و بر این اساس عمل آن‌ها ماندگار می‌شود.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه خداوند متعال، پیامبران و انبیاء الهی را برای هدایت بشر فرستاده است، یادآور شد: اگر انسان خدا را فراموش کند در واقع خود را فراموش کرده و این بدترین آسیبی است که می‌تواند دامن انسان را بگیرد چرا که مسیر را گم کرده و به بیراهه خواهد رفت و به طور قطع زندگی دنیایی هم برای او سخت می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با قدردانی از مردم شهرستان آبدانان برای برگزاری باشکوه آیین‌های تاسوعا و عاشورای حسینی و حضور با شکوه در انتخابات، خاطرنشان کرد: نام قهرمانان و الگوهای عملی امروز جامعه را باید برای نسل جوان به خوبی تبیین کرد و راه شهید رضایی‌نژاد را برای توسعه هرچه بیشتر کشور و قرار گرفتن در قله‌های ترقی ادامه داد.

انتهای پیام

نظر شما