شناسهٔ خبر: 67780373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد:

۳۰ درصد از شهر یاسوج فاقد شبکه فاضلاب شهری است

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰ درصد از مناطق شهری یاسوج فاقد شبکه فاضلاب شهری هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد صالح پاراد، امروز_ دوشنبه یکم مرداد_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد شبکه فاضلاب شهر یاسوج فعال است اما محله‌های اکبرآباد، نجف آباد، سروک، سرآبتاوه، چنارستان، شرف‌آباد، مادوان و بلهزار که جمعیت زیادی را در خود جای داده‌اند، هنوز برای آنها شبکه فاضلاب شهری پیش‌بینی نشده‌است و از چاه‌های خانگی برای دفع فاضلاب استفاده می‌کنند.

وی افزود: شبکه فاضلاب مورد نیاز مناطق جنوبی شهر یاسوج اکبرآباد، نجف‌آباد، سروک، سرآبتاوه و چنارستان حدود ۳۰۰ کیلومتر است که با نرخ سال‌جاری حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: شبکه فاضلاب مورد نیاز محله‌های "بَلهزار" و "مادوان" مناطق شمالی یاسوج حدود ۱۰۰ کیلومتر است که با نرخ سال‌جاری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: مجوز ماده ۲۳ برای ساخت فاضلاب محله اکبرآباد گرفته شد که فاضلاب آن یا به تصفیه‌خانه شهر یاسوج متصل می‌شود یا در پایین دست این محله‌ها تصفیه‌خانه جدیدی ساخته می‌شود.

پاراد خاطرنشان کرد: برای شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه مناطق مادوان و بلهزار به‌دنبال اعمال ماده ۲۳ برای جبران این کمبود شهری هستیم که پس از تصویب باید خرید زمین و ساخت تصفیه‌خانه این مناطق را دنبال کرد.

نظر شما