شناسهٔ خبر: 67778410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر پردیس فناوری‌های نرم جهاددانشگاهی استان خبر داد

برگزاری نهمین بوت‌کمپ استارتاپی با هدف شبکه‌سازی میان افراد مستعد در حوزه فناوری

مدیر پردیس فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری طرح کمپ استارتاپی از سمت این پردیس، گفت: این بوت‌کمپ، یک برنامه ۸ هفته‌ای با ارائه ملزومات بیزینسی به نخبگان و تیم‌های استارتاپی است.

صاحب‌خبر -

ملیحه شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه پردیس فناوری‌های نرم ذیل پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم جهاددانشگاهی شکل گرفته است، اظهار کرد: به واسطه پارک ملی علوم توانستیم پردیس فناوری‌های نرم را در استان‌های مختلف دایر کنیم و خراسان رضوی اولین استانی بود که موفق به کسب مجوز تاسیس این پردیس شد. به طور کلی پارک‌های علوم و فناوری جهاددانشگاهی می‌توانند پردیس‌هایی را در مناطق جغرافیایی خود احداث کنند، اما پارک تهران به دلیل ملی بودن اجازه دارد پردیس‌های مختلف خود را در استان‌های مختلف دایر کند.

وی افزود: پردیس فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی به طور رسمی  فعالیت خود را از سال گذشته شروع کرد. ما یک فضایی ایجاد کردیم و مشغول به فعالیت شدیم که طبق مجوز اولیه پارک ملی موفق به اخذ مجوز از وزارت علوم شده‌ایم. فعالیت ما در حوزه‌های خاصی محدود می‌شود، البته پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم جهاددانشگاهی خراسان حوزه کاری محدودی ندارد و در حوزه‌های متنوع فعالیت می‌کند، اما پردیس ما تنها اجازه فعالیت در حوزه‌های خاصی را دارد.

مدیر پردیس فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی اضافه کرد: فناوری‌های نرم شامل حوزه‌هایی مانند گردشگری، گرافیک، مد و لباس، طراحی اسباب‌بازی، گیمینگ و تولید انیمیشن می‌شود. صنایع خلاق فرهنگی نیز شامل حوزه‌هایی مانند دیجیتال‌مارکت و برندینگ می‌شود. ما در تمام این حوزه‌ها فعالیت می‌کنیم. 

شهریاری با اشاره به انواع مدل‌های همکاری افراد با پردیس فناوری‌های نرم جهاددانشگاهی خراسان رضوی، عنوان کرد: دسته اول افرادی اند که یک ایده کسب‌وکار دارند و هنوز تیم‌سازی نکرده‌اند و نمی‌دانند که آیا ایده‌شان منجر به درامد می‌شود یا خیر. کار ما این است که یک فضای مستقل در اختیار آنان قرار دهیم و آموزش‌های لازم را برایشان بگذاریم. ما در واقع در پردیس ریسک افراد را برای ورود به بازار کار کاهش می‌دهیم. یعنی اگر فرد بخواهد در حالت آزاد کاری را شروع کند، قاعدتا باید یک سری هزینه‌ها را متحمل شود و پردیس فناوری‌های نرم کمک می‌کند که این هزینه‌ها کاهش یابد.

وی ادامه داد: مدل دوم همکاری ما این است که صاحبان کسب‌وکاری به ما مراجعه می‌کنند که تیم دارند، اما هنوز ثبت شرکت انجام نداده‌اند. در این حالت ما فضایی برای شرکت آنان ایجاد می‌کنیم. مدل سوم همکاری ما از این قرار است که یک شرکت نوپا به ما مراجعه می‌کند که تیم خود را و محصول یا خدمت مشخصی هم ارائه می‌دهد که تازه وارد بازار کار شده است و اکنون نیاز به حمایت دارد تا بتواند زودتر پیشرفت کند. ما در این جا نقش حمایت‌گر را ایفا می‌کنیم. 

مدیر پردیس فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی افزود: در واقع پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم جهاددانشگاهی از کسب‌وکارهای جدید حمایت و از همه نظر آن ها را تامین می‌کند. در نتیجه وقتی کسب‌وکار تحت حمایت ما توسعه می‌یابد و وارد بازار کار می‌شود، می‌تواند در مدت زمان ۹ یا ۱۲ ماه از پردیس فناوری‌های نرم خارج شود و کسب‌وکارهای جدید جایگزین آن شوند.

شهریاری با اشاره به اینکه هر کسب‌وکاری برای اینکه رشد پیدا کند یا ایجاد شود به یک سری آموزش‌ها نیاز دارد، گفت: در واقع آموزش، الزام هر شرکتی است تا تبدیل به یک بیزینس و برندی شود که بتواند محصول خود را به فروش برساند. ما این آموزش‌ها را برای صاحبان ایده یا صاحبان کسب‌وکارها برگزار می‌کنیم. 

وی با اشاره به برگزاری طرح کمپ استارتاپی از سمت پردیس فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی، اظهار کرد : این بوت‌کمپ، یک برنامه ۸ هفته‌ای با ارائه ملزومات بیزینسی به نخبگان و تیم‌های استارتاپی و تخصیص منتورهای کارآزموده و زیرساخت‌های فنی است که توسعه راه‌حل‌های خلاقانه و دانش بنیان و کسب‌وکارهای مقیاس پذیر را دنبال می‌کند.

مدیر پردیس فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: همکاری توامان جهاددانشگاهی و دیجی‌نکست در این بوت‌کمپ به منظور شناسایی هسته‌های نوآور و حمایت همه‌جانبه از آن‌ها برای حضور در بازار کار صورت گرفته و کلیه این خدمات به صورت رایگان در اختیار این فناوران قرار می‌گیرد. دوره ها کاملا به صورت آنلاین توسط منتورهای دیجی‌کالا برگزار می‌شود و این کلاس‌ها برای افرادی که می‌خواهند کسب‌وکاری جدید شروع کنند و عضو یک تیم استارتاپی شوند، مناسب است.

شهریاری با بیان اینکه مهلت زمان ثبت‌نام در این دوره تا دوم مرداد تمدید شده است، عنوان کرد: روند ثبت‌نام این گونه است که هر فردی تست‌های شخصیت‌شناسی نئو (NEO PI-R) را انجام می‌دهد و طبق آن پرونده‌ای برایش تشکیل می‌شود که علایقش در آن مشخص می‌شود و بر اساس همین کاری را به آن فرد پیشنهاد می‌دهیم.

انتهای پیام 

نظر شما