شناسهٔ خبر: 67777394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نمایشی از توانمندی ایران در دانش فیزیک به جهان با برگزاری المپیاد

اصفهان- رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: برگزاری رویداد المپیاد فیزیک می‌تواند نمایشی از توانمندی ایران در توسعه دانش فیزیک در جهان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی محمد میر محمدی میبدی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه المپیاد فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: دانشگاه صنعتی اصفهان از مراکز پیشتاز توسعه علمی با ۱۲ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هئیت علمی میزبان می‌باشد.

وی با ابراز خرسندی از میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان از رویداد مهم علمی المپیاد بین‌المللی فیزیک، افزود: اینجا محلی برای تربیت مهندسان و دانشمندان برجسته است. تعدادی از این دانشمندان برجسته امروز میزبانی این رویداد مهم را برعهده دارند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: دانشگاه ما افتخار همکاری‌های بزرگ بین المللی نیز در کارنامه دارد. همکاری در پروژه بزرگ مرکز پژوهش‌های هسته‌ای اروپا سرن و مرکز بین‌المللی تابش سنکروترون (سزامی) بخشی از همکاری‌های پژوهشگران برجسته ما در دانشکده فیزیک است.

وی خاطرنشان کرد: بی شک برگزاری این رویداد می‌تواند نمایشی از توانمندی ایران در توسعه دانش فیزیک در جهان باشد و دانشگاه صنعتی اصفهان بتواند شرایط مناسبی را برای برگزاری و میزبانی پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک را در همکاری متقابل با وزارت آموزش و پرورش ایران رقم زند. حضور دانش‌آموزان نخبه از سرتاسر جهان، در دانشگاه صنعتی اصفهان، باعث ایجاد انگیزه دانشجویان این دانشگاه و ایجاد الگویی ملی خواهد بود تا پس از این، برگزاری رویدادهای علوم‌پایه گسترش یابد.

نظر شما