شناسهٔ خبر: 67775579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور دانش آموزان نخبه جهان در اصفهان انگیزه بخش است

اصفهان - ایرنا - رییس دانشگاه صنعتی اصفهان در آیین افتتاح این رویداد علمی گفت: حضور دانش‌آموزان نخبه از سرتاسر جهان، در دانشگاه صنعتی اصفهان، باعث ایجاد انگیزه دانشجویان این دانشگاه و ایجاد الگویی ملی خواهد بود تا پس از این، برگزاری رویدادهای علوم‌پایه گسترش یابد.

صاحب‌خبر -

سید علی محمد میرمحمدی میبدی افزود: برگزاری این المپیاد می تواند نمایشی از توانمندی ایران در توسعه دانش فیزیک در جهان باشد و امیدواریم دانشگاه صنعتی اصفهان بتواند شرایط مناسبی را برای برگزاری و میزبانی این رویداد با همکاری وزارت آموزش و پرورش رقم بزند.

میبدی گفت: همکاری در پروژه بزرگ مرکز پژوهش های هسته ای اروپا سرن و مرکز بین‌المللی تابش سنکروترون (سزامی) بخشی از همکاری های پژوهشگران برجسته دانشگاه صنعتی اصفهان در دانشکده فیزیک است.

وی خطاب به دانش آموزان نخبه شرکت کننده در این رقابت افزود: امیدواریم، در مدت اقامت خود در ایران، از مهمان نوازی مردم خوب اصفهان لذت ببرید و لحظات خوب و به‌یادماندنی را سپری کنید.

به گزارش ایرنا، پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک روز دوشنبه با حضور ۱۹۸ دانش‌آموز نخبه از ۴۶ کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.

در ابتدای افتتاحیه این المپیاد یاد شهید آیت الله رییسی، رییس جمهور فقید ایران، گرامی داشته شد.

تمبر یادبود المپیاد جهانی فیزیک نیز در مراسم افتتاحیه با حضور وزیر آموزش و پرورش و پروفسور راوات رییس المپیاد امضا شد.

المپیاد جهانی فیزیک با توجه به اهمیت روز اَفزون فیزیک در بیشتر زمینه‌های فناوری و آموزش عمومی جوانان و همچنین با هدف افزایش ارتباطات بین‌المللی هر سال در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود.

پیشینه برگزاری المپیاد جهانی فیزیک به بیش از ۵۰ سال قبل باز می‌گردد که نخستین دوره آن در لهستان با حضور پنج تیم برگزار شد، تیم‌های ایرانی از ۳۶ سال پیش در المپیاد حضور دارند و از بدو ورود، مدال‌های خوبی کسب کرده‌اند.

دانشگاه صنعتی اصفهان در سال ۱۳۸۶ میزبان سی و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک بود.

نظر شما