شناسهٔ خبر: 67767444 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اعلام زمان ورود اولین بخش از خریدهای شهرداری تهران از چین

مژگان انصاری

معاون مالی شهردار تهران از ورود بخشی از خریدهای حمل و نقلی شهرداری تهران از کشور چین تا ۲۲ بهمن‌ماه امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، لطف الله فروزنده با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به سرانجام خریدهای شهردار تهران از چین با تاکید بر اینکه در این دوره مدیریت شهری، شورا و شهرداری تهران توجه ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی دارند، گفت:‌ به‌گونه‌ای که قرارداد خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس تولید شرکت‌های داخلی منعقد شده است که تاکنون بخشی از این اتوبوس‌ها وارد ناوگان شده است.

وی ادامه داد:‌ مدیران فعلی شهرداری به این قرارداد اکتفا نکرده و قرارداد ساخت ۱۱۳ واگن ملی منعقد شد اما نیاز شهر با این خریدها مرتفع نمی‌شود و به همین دلیل منجر به مذاکره با چین شد تا با استفاده از ظرفیت مالی برای انعقاد قراردادی در حوزه حمل و نقل اقدام کنیم.

فروزنده با بیان اینکه نمونه‌ واگن‌های مترو ساخته شده‌ و مابقی درحال ساخت است، گفت: امید است بخشی از این خریدها تا ۲۲ بهمن‌ماه سال‌جاری و مابقی در سال آینده وارد کشور شود. ورود بیش از ۷۰۰ واگن مترو، ۲۵۰۰ اتوبوس برقی، ۲۷ هزار تاکسی، ۱۰ هزار ون که به مرور وارد ناوگان حمل و نقل می‌شود قطعا موجب ایچاد تحول در حوزه حمل و نقل عمومی شهر تهران خواهد شد که بخشی از آنها در سال‌جاری و مابقی در سال آینده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه با ورود ناوگان جدید برقی به تهران، فرآیند برقی سازی برای رسیدن به هوای پاک و آلایندگی کمتر با عبور از سوخت‌های فسیلی آغاز می‌شود گفت: قطعا مدل توسعه حمل و نقل برقی در  تهران می‌تواند به عنوان الگو در سایر شهرهای کشور توسعه یابد و دو رام قطار ساخته شده به زودی وارد کشور خواهد شد.

معاون مالی شهردار تهران با اشاره به افزایش سرمایه بانک شهر با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های بانک شهر در سایه حمایت‌ها و مدیریت خوب مدیرعامل و هیات مدیره آن است، گفت: بانک شهر، یک بانک تخصصی است که در خدمت خدمات شهری است و طبیعا اگر بانک رشد کند و تقویب شود ما در زمینه توسعه زیرساخت‌ها همچون حمل و نقل عمومی تقویت می‌شویم که خروجی آن  رفاه حال شهروندان و کاهش آلودگی هوا و ترافیک خواهد بود. هر تسهیلاتی که از سوی بانک به توسعه پروژه ها اختصاص یاید، خدمت به مردم است چرا که پروزه هایی ساخته و تکمیل می‌شود که سود آن به شهروندان و مردم برمی‌گردد.

انتهای پیام

نظر شما