شناسهٔ خبر: 67767830 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فروزنده خبر داد؛

ورود بیش از ۷۰۰ واگن مترو و ۲۵۰۰ اتوبوس برقی طی امسال و سال آینده

معاون شهردار تهران از ورود بیش از ۷۰۰ واگن مترو، ۲۵۰۰ اتوبوس برقی چینی و ۲۷ هزار تاکسی تا پایان امسال و ابتدای سال آینده به کشور خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله فروزنده، معاون شهردار تهران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال مهر درباره سرانجام خریدهای چینی اظهار داشت: در این دوره مدیریت شهری، شهرداری تهران توجه ویژه ای به حمل و نقل عمومی دارند بگونه ای که قرارداد خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس تولید شرکت‌های داخلی منعقد شده و تاکنون بخشی از این اتوبوس‌ها وارد ناوگان شده است.

وی گفت: مدیران فعلی شهرداری به این قرارداد اکتفا نکرده و قرارداد ساخت ۱۱۳ واگن ملی منعقد شد اما نیاز شهر با این خریدها مرتفع نمی‌شود و به همین دلیل منجر به مذاکره با چین شد تا با استفاده از ظرفیت مالی برای انعقاد قراردادی در حوزه حمل و نقل اقدام کنیم.

معاون شهردار تهران که در حاشیه مجمع عمومی بانک شهر ادامه داد: نمونه‌های واگن‌های مترو ساخته شده و مابقی در حال ساخت است که امید است بخشی تا ۲۲ بهمن ماه سالجاری و مابقی در سال آینده وارد می‌شود.

فروزنده گفت: ورود بیش از ۷۰۰ واگن مترو، ۲۵۰۰ اتوبوس برقی، ۲۷ هزار تاکسی، ۱۰ هزار ون که به مرور وارد ناوگان حمل و نقل می‌شود قطعاً موجب ایجاد تحول در حوزه حمل و نقل عمومی شهر تهران خواهد شد که بخشی از آنها در سالجاری و مابقی در سال آینده وارد ناوگان خواهد شد

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه با ورود ناوگان جدید برقی به تهران، فرآیند برقی سازی برای رسیدن به هوای پاک و آلایندگی کمتر با عبور از سوخت‌های فسیلی آغاز می‌شود گفت: قطعاً مدل توسعه حمل و نقل برقی در تهران می‌تواند به عنوان الگو در سایر شهرهای کشور توسعه یابد و صنعت خودروسازی را ارتقا می‌دهد دو رام قطار ساخته شده به زودی وارد کشور خواهد شد و هر وقت به سمت ایران‌حمل شد خبرش را می‌دهیم.

وی با اشاره به افزایش سرمایه بانک شهر با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های بانک شهر در سایه حمایت‌ها و مدیریت خوب مدیرعامل و هیأت مدیره گفت: همدلی که در بانک شهر در دوران جدید وجود داشته، سبب شده که این بانک در شاخص‌های مختلف مدیریتی رتبه‌های اول را کسب کند و به عنوان یک بانک تراز اول مورد توجه بانک مرکزی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه درصدی از افزایش سرمایه امروز بانک از تجدید ارزیابی دارایی‌ها و درصدی نقد از سوی سرمایه گذاران تأمین شد که از ۴۰ همت حدود ۱۰ همت نقد و مابقی تجدید دارایی است گفت: افزایش سرمایه امروز بانک شهر طبیعا سبب می‌شود که قدرت مانور بانک افزایش می یاید و سهام بانک افزایش می‌یابد و این حرکت سبب شد که بانک جز سه بانک اصلی قرار گیرد و دقت داشته باشید که بانک شهر یک بانک تخصصی است که در خدمت خدمات شهری است و اگر بانک رشد کند و تقویت شود ما در زمینه توسعه زیرساختها همچون حمل و نقل عمومی تقویت می‌یابیم که خروجی آن رفاه حال شهروندان و کاهش آلودگی هوا و ترافیک خواهد بود.

وی افزود: هر تسهیلاتی که از سوی بانک به توسعه پروژه‌ها اختصاص یاید، خدمت به مردم است چرا که پروژه‌هایی ساخته و تکمیل می‌شود که سود آن به شهروندان و مردم برمی‌گردد.

وی در مورد قرار گرفتن بانک شهر ذیل ماده ۱۴۱ گفت: طبیعتاً وقتی بانکی ذیل ماده ۱۴۱ قرار می‌گیرد محدود می‌شود و عملیات‌های بانکی در مورد تسهیلات و استفاده از ابزارهای مالی را نخواهد داشت.

نظر شما