شناسهٔ خبر: 67762603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چهارمحال و بختیاری پیشرو در اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع چهارمحال و بختیاری پیشرو در اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد طی چندماه اخیر در ارزیابی شاخص‌های مرتبط با اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، جزو دانشگاه‌های برتر کشور قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

حامد مصلحی در سفر به چهارمحال و بختیاری و پایش دوره‌ای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، اظهار داشت: این برنامه به منظور ارتقا سطح بهداشت با پیشگیری‌های ۵گانه، طی یک سال و نیم اخیر بصورت سراسری در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر کشور به اجرا درآمده است.

وی افزود: هم اکنون ۲۷ میلیون ایرانی تحت پوشش برنامه سلامت خانواده وزارت بهداشت قرار دارند که از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر در استان چهارمحال و بختیاری است.

مصلحی اضافه کرد: در سومین دوره پایش و ارزیابی اجرای این برنامه در چهارمحال و بختیاری، این استان علاوه بر پیشرفت قابل توجه در شاخص‌های مختلف طی چندماه اخیر، در برنامه صیانت از جمعیت و خانواده نیز شاهد رشد و افزایش شاخص باروری کلی (TFR) بوده است.

وی گفت: به طوری که طی ماه‌های اخیر با توقف شیب کاهشی، شاخص سلامت باروری در استان چهارمحال و بختیاری ۱.۲ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از آغاز بازنویسی برنامه سلامت روان مبتنی بر مسائل روز و نیاز جامعه در کشور خبر داد و گفت: این برنامه در مراحل پایانی ادغام قرار دارد.

مصلحی افزود: یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت طی چندسال اخیر راه اندازی مراکز سراج به منظور خدمات دهی رایگان به افراد در معرض خطر و پرخطر با حضور روانپزشک، روان شناس و مددکار اجتماعی، برای مقابله با بیماری‌های روانی و ارتقا سلامت روان جامعه بوده است.

وی اضافه کرد: در استان چهارمحال و بختیاری اولین مرکز سراج در فارسان راه اندازی و دومین مرکز نیز در لردگان ایجاد خواهد شد.

گفتنی است؛ هم اکنون بیش از ۱۵۰ نفر از خدمات مرکز سراج (سلامت روانی اجتماعی) فارسان در استان چهارمحال و بختیاری بهره‌مند هستند.

نظر شما