شناسهٔ خبر: 67769792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

افتتاح خط انتقال پساب در منطقه ۱۳ اصفهان

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان از افتتاح خط انتقال پساب تصفیه شده فاضلاب از منبع صفه به منبع بزرگراه شهید اقارب‌پرست خبر داد.

صاحب‌خبر -

جواد کشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به بحران کم‌آبی و خشک‌شدن چاه‌های آب در منطقه ۱۳ پروژه خط انتقال پساب از منبع صفه در منطقه ۵ به منبع بزرگراه شهید اقارب‌پرست در منطقه ۱۳ کلید خورد.

وی افزود: در این پروژه از لوله‌های ۲۵۰ میلی‌متری با جنس پلی اتیلن به‌طول ۵۵۰۰ متر استفاده شده است که در هر ساعت حدود ۲۴۰ متر مکعب آب را انتقال خواهد داد.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: پس از بهره‌برداری از این پروژه و با توجه به بحران کم آبی در کل شهر اصفهان در هر ۲۴ ساعت از شبانه‌روز ۳۶۰ متر مکعب آب انتقال پیدا می‌کند.

کشانی ادامه داد: برای پمپاژ این حجم آب از دو الکتروموتور با ظرفیت ۴۰ اسب بخار استفاده شده است و با توجه به اختلاف سطح موجود در مسیر این خط لوله ۲ حوضچه و والو در نظر گرفته شده است که انتقال آب را آسان‌تر می‌کند.

وی گفت: این پروژه با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال اجرا شده است و بخشی از کمبود آب را جهت آبیاری فضای سبز منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان جبران خواهد کرد.

نظر شما