شناسهٔ خبر: 67761359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی استان زنجان: مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

۱۱۹ طرح اشتغالزایی بهزیستی در زنجان افتتاح می‌شود ۱۱۹ طرح اشتغالزایی بهزیستی در زنجان افتتاح می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از افتتاح ۱۱۹ طرح اشتغالزایی به مناسبت هفته بهزیستی در سطح استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

روح الله خدابندلو روز یکشنبه در نشست خبری با تبریک هفته بهزیستی، گفت: افتتاح ۱۰ واحد مسکن مددجویان و ۱۱۹ طرح اشتغالزایی به صورت ویدیو کنفرانس همزمان با سراسر کشور، ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان، ارائه خدمات رایگان پیشگیری از معلولیت، بینایی سنجی و شنوایی سنجی، ملاقات عمومی و دیدار با جامعه هدف و گرامیداشت مقام شامخ شهدا از برنامه های این هفته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مختلف این اداره کل در بخش های مختلف،اضافه کرد:هم اکنون هشت درصد خانوار استان به تعداد ۳۰ هزار و ۴۳۳ خانوار با پرونده‌های فعال و غیر فعال تحت پوشش بهزیستی هستند.

این مسوول ادامه داد:از این تعداد ۱۹ هزار و ۲۸۲ خانوار معادل ۶۳ درصد کل خانوارهای تحت پوشش مستمری دریافت می‌کنند و ۳۷ درصد از سایر خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به ماموریت‌ها و فعالیت‌های دفتر اشتغال بهزیستی استان،‌ اظهار داشت: حمایت از اشتغال ایجاد شده برای جامعه هدف که موجب پایداری و تثبیت اشتغال آنها می شود، استفاده از بیمه بیکاری، تشویق و ترغیب مددجویان جهت استفاده از سهم بیمه خویش فرمایی، برخورداری مشمولین از حقوق بازنشستگی و استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

خدابندلو با بیان اینکه طی سه ماهه اول سال جاری ۱۱۹ شغل برای جامعه هدف ایجاد شده است، افزود: طی سال گذشته ۹۹۸ فرصت شغلی برای مددجویان سازمان ایجاد شد.

این مسوول گفت: در سال گذشته همچنین ۸۷۹ نفر از افراد دارای معلولیت و ۲۴۱ نفر از نیازمندان تحت پوشش از مشوق‌های بیمه‌ای خویش فرمایی و کارفرمایی بهره‌مند شدند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، یکی از اقدامات شاخص این اداره کل را تامین مسکن گروه‌های هدف تحت پوشش اعلام کرد و گفت: طی سال گذشته ۱۵۰ واحد مسکونی به مددجویان واجد شرایط واگذار و ۵۰۶ واحد نیز از معافیت‌های انشعاباتی برخوردار شد.

وی در خصوص میزان کمک ها و مشارکت‌های مردمی در سال گذشته، اظهار داشت: در این مدت، بیش از 96 میلیارد ریال مشارکت مردمی به صورت نقدی و غیر نقدی جمع آوری شد که این میزان در سه ماهه اول امسال حدود 20 میلیارد ریال بوده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان، تعداد مددجویان معلول بهره‌مند از وسیله کمک توان بخشی در سه ماهه اول امسال را ۲۷۲ نفر عنوان کرد و گفت: این میزان در سال گذشته یک هزار و ۱۲۰ نفر بود و ۱۷ هزار و ۵۰۷ خانوار دارای معلول نیز از مستمری ماهانه بهره مند شدند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد خدمت گیرندگان مراکز فوریت‌های اجتماعی ۱۲۳ و خدمات سیار اورژانس اجتماعی در سه ماهه اول امسال یک هزار و ۹۰۷ مورد بوده که این رقم در سال گذشته هزار و ۸۱۷ مورد ثبت شده است.

نظر شما