شناسهٔ خبر: 67758379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

۸ درصد خانوارهای زنجانی زیرپوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: هشت درصد خانوارهای زنجانی معادل ۳۰ هزار نفر زیرپوشش بهزیستی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، روح‌الله خدابنده‌لو، امروز_ یکشنبه سی‌ویکم تیر- در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: چهل‌وچهارمین هفته بزرگداشت بهزیستی با شعار «نهضت حسینی خدمت مردمی» برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هشت درصد از خانوارهای زنجانی معادل ۳۰ هزار و ۴۳۳ نفر زیرپوشش بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: از این تعداد ۱۹ هزار و ۲۸۲ خانوار مستمری دریافت می‌کنند، به عبارتی ۶۳ مستمری بگیر هستند و ۳۷ مابقی از سایر خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

خدابنده‌لو گفت: با توجه به وظایف قانونی سازمان بهزیستی در حمایت و رسیدگی به امور مددجویان و توان‌خواهان تحت پوشش و لزوم توجه ویژه به جذب مشارکت‌های مردمی ضروری است که با بهره‌گیری از توان آحاد جامعه از طریق جذب کمک‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی عامه مردم و خیرین شرایط رشد و بالندگی معنوی، اجتماعی و اقتصادی جامعه هدف بهزیستی فراهم آید.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ادامه با اشاره به بحث اشتغال مددجویان افزود: در سه ماهه نخست سال‌جاری، حدود ۱۱۹ شغل ایجاد و در سال گذشته نیز ۹۹۸ مورد شغل در استان ایجاد شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۸۷۹ نفر از افراد دارای معلولیت و ۲۴۱ نفر از نیازمندان تحت پوشش از مشوق‌های بیمه‌های خویش‌فرمایی و کارفرمایی نیازمندان تثبیتی و جدید بهره‌مند شدند.

وی گفت: همچنین برای جبران کارایی معلولان برای ۸۱ نفر ۸۵۰ میلیون تومان پرداخت شد.

وی در ارتباط با خدمات مسکن بهزیستی هم گفت: بهزیستی در کنار تأمین سایر نیازمندی‌های خانواده‌های تحت پوشش با اجرای اقدامات متناسب و با استفاده از منابع دولتی و همچنین استفاده از ظرفیت خیران و سایر نهادها و ارگان‌های مختلف نسبت به تأمین مسکن مناسب برای خانواده‌های تحت پوشش اقدام می‌کند.

وی افزود: در همین راستا در سه ماهه نخست سال‌جاری، ۱۵۰ واحد مسکن به مددجویان واجد شرایط واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: همچنین تعداد برخورداری از معافیت‌های انشعاباتی در سال گذشته ۵۰۶ مورد و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسکن نیز برای ۲۱۳ خانوار بوده است.

نظر شما