شناسهٔ خبر: 67752180 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

انتقاد قاری مشهور مصری از بی‌توجهی به قاریان ارشد

حلمی جمل، قاری مشهور مصری، با اشاره عدم توجه کافی به قاریان ارشد در این کشور به‌ویژه در رسانه‌های قرآنی، از این وضعیت انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از قاهره 24، شیخ حلمی جمل، قاری مشهور مصری در پاسخ به پرسشی درباره غیبت بیش از یک‌ماهه خود از محافل قرآنی به‌ویژه محفل تلاوت قرآن پس از نماز صبح، بی‌توجهی مسئولان به قاریان ارشد را مهم‌ترین دلیل این غیبت توصیف کرد. 

وی با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: نخست از تمام مستمعان و علاقه‌مندانی که در این مدت توفیق تلاوت سحرگاه را در حضور آنها نداشته‌ام، عذرخواهی می‌کنم اما دلیل این غیبت آشکار است و آن را باید بی‌توجهی مسئولان امور و عدم توجه به توصیه‌ها و خواسته‌های مشروع قاریان ارشد از سوی آنها دانست، به شکلی که  اکنون قاریان بزرگ در نزد این مسئولان وضعیتی همانند قاریان مبتدی دارند. علاوه بر این به مستمعان نیز توجهی نشده و در این وضعیت اداره کل برنامه‌ریزی دینی در رادیو و همچنین رادیو قرآن رویکردی یکسان داشته‌اند.

شیخ حلمی جمل افزود: از این‌رو بهتر است چندان به فکر حضور در رسانه‌ای خارجی نیز نباشیم و قاریان ارشد بهتر است در خانه‌های خود بمانند و به تدریس و آموزش قرآن کریم بپردازند چرا که این بهترین توشه برای ما در روز جزا در محضر خداوند خواهد بود. 

 رادیو قرآن کریم مصر اخیراً از لزوم جوان‌گرایی در این رسانه قرآنی مهم و بکار گرفتن قاریان جوان به شکلی بی‌سابقه، خبر داده بود.

انتهای پیام

نظر شما