شناسهٔ خبر: 66436188 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

عزم رادیو قرآن مصر برای دعوت از قاریان جوان

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر از دستور رئیس‌جمهور برای دعوت از قاریان جوان جهت تلاوت در رادیو قرآن این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

عزم رادیو قرآن مصر برای دعوت از قاریان جوان

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه الوطن مصر، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور دستور داده است تا رادیو قرآن قاهره از قاریان جوان بهره بگیرد. این دستور  پس از ماجرای اشتباه محمد السلکاوی، قاری مشهور مصری در هنگام تلاوت و تصمیم رادیو قرآن برای توقف همکاری با این قاری و منع او از تلاوت از سوی اتحادیه قاریان مصر صورت گرفت.

محمد مختار جمعه گفت: این قاریان با توجه به استانداردها، معیارها و ضوابط دقیق رادیو قرآن کریم انتخاب خواهد شد.  

رادیو قاهره چند روز پیش اعلام کرد: شیخ محمد السلکاوی به دلیل اشتباه در حین تلاوت و اشتباهات متعدد در تلاوت‌های قبلی، دیگر حق تلاوت قرآن در مجامع رسمی را ندارد.  

از سویی شیخ محمد حشاد، رئیس اتحادیه قاریان مصر نیز تصریح کرد که این قاری را برای یک سال اداری از تلاوت منع کرده است.

وی تصریح کرد: پس از خطاها در هنگام تلاوت قرآن پس از نماز صبح، السلکاوی را به اتحادیه قاریان قرآن احضار و از او تحقیق کرده است.  

به گفته حشاد، السلکاوی علاوه بر منع تلاوت در مصر، از تلاوت در رادیوها و دیگر رسانه‌های خارجی نیز منع شده و تنها اجازه ضبط تلاوت دارد. رئیس اتحادیه قاریان مصر تصریح کرد: این مجازات به منظور حفظ اعتبار، عظمت و حرمت قرآن صورت گرفته است.

رادیو قرآن مصر در قاهره یکی قدیمی‌ترین و معتبرترین مراکز ضبط و انتشار تلاوت قاریان بزرگ مصر و جهان اسلام است و یکی از نمادهای جامعه قرآنی مصر به شمار می‌رود. 

انتهای پیام

نظر شما