شناسهٔ خبر: 67736692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق با نصب سایبان بر روی کولرها

خبرگزاری صدا و سیما

معاون فروش و خدمات مشترکان  شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: نصب سایبان بر روی کولرها ، مصرف برق را تا ۳۰ درصد کاهش می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، بخشایی با اشاره به تاثیر سیستم های سرمایشی بر افزایش مصرف برق گفت: سیستم های سرمایشی یکی از عمده ترین مصرف کنندگان برق در فصل گرم به شمار می رود که در این میان نصب سایبان روی کولرهای آبی و کندانسور کولرهای گازی می تواند سبب کاهش مؤثر و ویژه ای در مصرف برق شود. 

وی با اشاره به اینکه استفاده از این راهکار ساده و بکارگیری آن سبب افزایش پایداری شبکه برق می شود، افزود: کولرهای آبی با تبخیر آب،  گرمای نهان هوا را گرفته و هوای خنک به درون منازل دمیده می شود که در این روند، عواملی چون دمای هوا و مقدار تبدیل گرمای نهان  به هوای خنک  موثر است، به طوری که هرچه دمای هوا پایین تر باشد، خنکی بیشتری هم از طریق تبخیر وارد خانه می شود.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت:  قرار گرفتن سایبانی که بتواند فضای اطراف  را تحت پوشش قرار دهد سبب می شود از تابش مستقیم آفتاب جلوگیری شده و  با خنک ماندن بدنه کولر، مقدار تبخیر آب کاهش یافته و دمای آب هم پایینتر میرود که در نتیجه هوای بسیار خنکتری وارد منزل  خواهد شد.

وی گفت: همه این موارد سبب افزایش راندمان و کاهش مصرف برق می شود.

بخشایی در خصوص کولرهای گازی نیز افزود: هرچه کندانسور کولرهای گازی در فضای خنک تری قرار گیرد مقدار گرمایی که از محیط درون به بیرون منتقل می کند، افزایش می یابد.

وی گفت: در مجموع عدم تابش مستقیم نور آفتاب روی تجهیزات سرمایشی، سبب افزایش طول عمر تأسیسات و کاهش هزینه های خانوار می شود.

وی همچنین با اشاره به قیمت پایین سایبان های مربوط به کولرها افزود: با نصب سایبان مصرف برق کولرها بیش از ٣٠ درصد کاهش می یابد.

نظر شما