شناسهٔ خبر: 67745302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۳ طرح آبرسانی در شهرستان سقز در حال اجرا است

سنندج- ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: ۹ طرح آبرسانی تک روستا و چهار مجتمع آبرسانی در این شهرستان در دست اجراست که تکمیل و بهره برداری از آن در ۶ روستا باید سریع انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، جعفر توان روز شنبه در نشست با بخشدار مرکزی، مدیران آبفا و امور منابع آب، رئیس و اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستاهای بوبکتان و تموغه و مدیر پروژه آبرسانی به این ۲ روستا، اظهار کرد: طرح آبرسانی به ۶ روستای این شهرستان دارای پیشرفت فیزیکی بالایی است و باید در فصل عمرانی امسال به اتمام برسد.

وی اضافه کرد: سال گذشته برای اتمام طرح آبرسانی به روستاهای « تموغه، بوبکتان، ماهیدر سفلی، کاکه سیاب، ملقرنی، دره زیارت سفلی و علیا، خورده لوکی و سیاهدر» ۱۰۰ میلیارد ریال از محل تملک دارایی شهرستان، اعتبار در نظر گرفته شد و قرار بود مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان هم ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر بگیرد.

فرماندار ویژه شهرستان سقز در پاسخ به مطالبات مردمی از جمله اجرای طرح هادی در روستای بوبکتان بر ضرورت مشارکت مردم در اجرای این طرح و بر پیگیری جدی امور منابع آب در خصوص برداشت غیرمجاز از رودخانه در مسیر روستای تموغه و رفع مشکلات حریم تاکید کرد.

شهرستان سقز در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

از جمعیت ۱.۸۹ میلیون نفری استان ، ۱.۳ میلیون نفر در ۳۳ شهر و مابقی هم در یک‌ هزار و ۶۷۱ روستا زندگی می‌کنند و در حال حاضر ۸۱ درصد از جمعیت روستایی زیرپوشش خدمات آب سالم قرار دارند.

نظر شما