شناسهٔ خبر: 67727770 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نصب سایبان مصرف برق کولر را ۳۰ درصد کاهش می‌دهد

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر ضمن اشاره به اینکه نصب سایبان بر روی کولر‌ها مصرف برق را به شکل موثری کاهش می‌دهد، گفت:با نصب سایبان مصرف برق کولر‌ها بیش از ٣٠ درصد کاهش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، عبدالامیر یاقوتی با اشاره تاثیر سیستم‌های سرمایشی بر افزایش مصرف برق گفت: سیستم‌های سرمایشی یکی از عمده‌ترین مصرف کنندگان برق در فصل گرم به شمار می‌رود که در این میان نصب سایبان روی کولر‌های آبی و کندانسور کولر‌های گازی می‌تواند باعث کاهش موثر و ویژه‌ای در مصرف برق شود.
یاقوتی با اشاره به اینکه استفاده از این راهکار ساده و بکارگیری آن موجب افزایش پایداری شبکه برق می‌شود، توضیح داد: کولر‌های آبی با تبخیر آب، گرمای نهان هوا را گرفته و بدین ترتیب هوای خنک به درون منازل دمیده می‌شود.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان توانیر بیان کرد: در این روند عواملی، چون دمای هوا و میزان تبدیل گرمای نهان به هوای خنک موثر است به طوری که هرچه دمای هوا پایین‌تر باشد، خنکی بیشتری هم از طریق تبخیر وارد خانه می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت قرار گرفتن سایبانی که بتواند فضای اطراف را تحت پوشش قرار دهد، از تابش مستقیم آفتاب جلوگیری شده و با خنک ماندن بدنه کولر، میزان تبخیر آب کاهش یافته و دمای آب هم پایین‌تر بیایید که در نتیجه هوای بسیار خنکتری وارد منزل مسکونی خواهد شد.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: همه این موارد باعث افزایش راندمان و کاهش مصرف برق می‌شود.

یاقوتی درباره کولر‌های گازی نیز اظهار کرد: هرچه کندانسور کولر‌های گازی در فضای خنک تری قرار گیرد، میزان گرمایی که از محیط درون به بیرون منتقل می‌کند، افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: در مجموع عدم تابش مستقیم نور آفتاب بر روی تجهیزات سرمایشی باعث افزایش طول عمر تاسیسات و کاهش هزینه‌های خانوار می‌شود.

یاقوتی همچنین با اشاره به قیمت پایین سایبان‌های مربوط به کولر‌ها گفت: با نصب سایبان مصرف برق کولر‌ها بیش از ٣٠ درصد کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

نظر شما