شناسهٔ خبر: 67745300 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه بوشهر:

اخذ مالیات در استان بوشهر به مراکز تولید ثروت سوق داده شود

بوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تمرکز اخذ مالیات در این استان روی مراکز مهم و تولید ثروت باشد و کسانی‌که توانایی اقتصادی بالایی ندارند از پرداخت مالیات معاف شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا " آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری" روز شنبه در نشست با مسئولان اداره کل مالیات استان بوشهر اظهار کرد: جایگاه صنایع و مراکز مهم صنعتی و تولیدی استان بوشهر در تولید ثروت در کشور مهم است برهمین اساس وصول مالیات باید به سمت مرکز تولید ثروت کلان گرایش داده شود.

وی ادامه داد: نقش مالیات در عرصه مدیریتی کلان جامعه امری مهم است طوریکه در عرصه وصول مالیات، مردم بخشی از درآمد خود برای پیشرفت جامعه و حل مشکلات اختصاص می‌دهند.

صفایی بوشهری افزود: در وصول مالیات باید ضمن رضایت‌مندی مردم آثار هزینه کردن مالیات وصولی از مردم در جامعه محسوس و مشهود باشد.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: وقتی آثار مالیات وصولی از مردم در جامعه دیده شود رضایت مردم ارتقا می‌یابد و انگیزه بالاتری در پرداخت مالیات فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید

۱۳۸هزار میلیارد ریال مالیات در استان بوشهر وصول شد

۵۳ هزار میلیارد ریال به حساب شهرداری و دهیاری‌های استان بوشهر واریز شد

صفای بوشهری تصریح کرد: اخذ مالیات باید در تحول جامعه اثربخش و آثار عینی داشته باشد.

وی تکریم و احترام پرداخت کنندگان مالیات را مورد تأکید قرار داد و گفت: یکی از اعتبارات مهم استان بوشهر از محل ارزش افزوده و عوارض آلایندگی است که در این راستا باید به میزان اعتبارات تخصیصی هر شهر و روستا تحولات که در زیرساخت‌ها ایجاد شده بررسی شود.

صفایی بوشهری اضافه کرد: در انعقاد قراردادهای شرکت و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در استان بوشهر، باید در داخل استان این مهم محقق و قراردادها منعقد تا آثار مالیاتی آن مشمول استان شود.

نظر شما