شناسهٔ خبر: 67729964 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از دپوی شیشه در کمد دیواری تا قتل با سلاح سرد از دپوی شیشه در کمد دیواری تا قتل با سلاح سرد

مهم‌ترین حوادث ۲۹ تيرماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

مهم‌ترین حوادث روز جمعه ۲۹ تيرماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۴۸۳ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و هرمزگان

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۴۸۳ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و هرمزگان خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: بامداد امروز مأموران انتظامی شهرستان فیروزآباد با تعامل اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان، مطلع شدند قاچاقچیان قصد دارندبا ۲ خودرو مقادیری مواد مخدر را از استان‌های شرقی کشور به سمت شیراز انتقال دهند.

او افزود: در این راستا ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد سریعا طرح مهار را اجرا و حین گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی هر ۲ خودرو ایسوزو حامل بار و پژو پارس که اسکورت محموله بود را در اطراف روستای "زنجیران" شناسایی و دستور ایست دادند که رانندگان بدون توجه اقدام به فرار کردند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و تاریکی هوا رانندگان، هر دو خودرو را رها و متواری شدند.

سردار حبیبی با بیان اینکه در بازرسی از کامیون ۴۸۳ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، گفت: تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری با جدیت ادامه دارد.

این مقام ارشد انتظامی تأکید کرد: برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر به صورت مستمر و با اقتدار در دستور کار پلیس قرار دارد و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و توزیع مواد مخدر، مراتب را از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

کمد دیواری منزل متهم، دپو ۵۱ کیلو شیشه بود

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۵۱ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه در بازرسی از یک منزل مسکونی در شیراز خبر داد. 

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقدار زیادی شیشه در منزل خود واقع در یکی از محله‌های شیراز دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند، تصریح کرد: در بازرسی از آن منزل، ۵۱ کیلوگرم شیشه و ۵ لیتر متانول، اتانول و استون که درون کمد دیواری جاسازی و از مرز‌های شرقی وارد کشور شده بود را کشف کردند.

سردار ملک‌زاده با بیان اینکه در این خضصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: مبارزه با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

قتل با سلاح سرد در بلوار نارنجستان شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری قاتل ۱۷ ساله با سرعت عمل ماموران کلانتری ۱۹ بوستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: روز بیست و ششم تیرماه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره درگیری منجر به قتل در بلوار نارنجستان شیراز اعلام و بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های اولیه و تحقیق از شاهدان مشخص شد که ۶ نفر بر سر قدرت نمایی با یکدیگر وارد بحث و مشاجره و سپس درگیر می‌شوند.

فرمانده انتظامی شیراز ادامه داد: در این درگیری پسر ۱۷ ساله با سلاح سرد جوانی ۱۹ ساله را به شدت مجروح و متواری می‌شود که مصدوم پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحت وارده جان خود را از دست می‌دهد.

سرهنگ زراعتیان خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی موفق شدند در کمتر از ۴ ساعت با اقدامات پلیسی مخفیگاه قاتل و همدستانشان را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی به مخفیگاه متهمان اعزام و موفق شدند آنها را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

فرمانده انتظامی شیراز به شهروندان توصیه کرد تا در اختلافات فی مابین به مراجع قانونی مراجعه و با سعه صدر و گذشت در حق یکدیگر از بروز اینگونه حوادث ناگوار که مضرات جبران ناپذیر برای خانواده‌ها به دنبال دارد، جلوگیری کنند.

دستگیری عامل آتش سوزی مراتع کوهستانی در خفر

فرمانده انتظامی خفر از دستگیری عامل آتش سوزی مراتع کوهستانی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حجت‌اله احمدیان در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی اعلام خبری مبنی بر آتش سوزی حدود ۱۰ هکتار از مراتع کوهستانی در یکی از روستا‌های شهرستان خفر، بلافاصله شناسایی و دستگیری عامل آتش سوزی در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند محل اختفاء متهم را شناسایی و وی که مردی ۶۰ ساله بود را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی خفر خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری عامل سنگ پرانی به سمت عزاداران در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری عامل سنگ‌پرانی به سمت عزاداران در روز عاشورای حسینی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی در این خصوص بیان داشت: در روز عاشورا متاسفانه فردی با حضور در اطراف عزاداران حسینی، ضمن سنگ پرانی و فحاشی، باعث اخلال در مراسم عزاداری نیز شده بود که سریعا مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: با تلاش مامورین یگان امداد، متهم که در حال فرار بود دستگیر و پس از بازرسی بدنی از وی یک قبضه سلاح سرد از نوع چاقو نیز کشف و ضبط شد.

سرهنگ زینلی تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس به جرم خود مبنی بر ایجاد مزاحمت و اخلال در مراسم عزاداری اعتراف و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به اینکه اخلال در نظم عمومی جرم بوده و پلیس با قاطعیت با قانون‌شکنان و مخلان نظم و امنیت برخورد خواهد کرد، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهر "سپیدان"، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ارتکاب ۱۰ فقره سرقت اعتراف کرد، گفت: سارق برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سارقین اماکن خصوصی در داراب روانه دادسرا شدند

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری ۲ نفر سارق اماکن خصوصی با اعتراف به ۱۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهر داراب، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او با بیان اینکه تحقیقات انجام شده منجر به شناسایی سارقین شد، گفت: مامورین ضمن هماهنگی قضایی متهمین را در مخفیگاهشان دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه در بررسی فنی پلیس سارقین به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار و پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند، از شهروندان خواست ضمن رعایت نکات ایمنی در راستای پیشگیری از سرقت، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری عاملین ۱۶ فقره سرقت از باغات در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری سارق و کشف ۱۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ علی‌اصغر محمدپور بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغات در شهرستان جهرم، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارقین در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و آنان را در یکی از محله‌های این شهرستان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه متهمین در بازجویی اولیه به ۱۶ فقره سرقت از باغات در این شهرستان اقرار کردند، گفت: سارقین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرهنگ محمدپور اظهار داشت: هرگونه ناهنجاری در سطح شهرستان با پیگیری و پاسخ سریع و سخت پلیس همراه خواهد بود؛ لذا از همه مردم ولایت‌مدار جهرم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

انهدام اعضای باند سارقان اماکن با ۱۰ فقره سرقت در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری و انهدام اعضای باند سارقان اماکن و کشف ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن و ساختمان‌های در حال ساخت در برخی از محله‌های شهرستان لارستان، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران کلانتری ۱۳ شهر لطیفی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات پلیسی و تخصصی، موفق شدند ۳ نفر سارق حرفه‌ای (زن و شوهر و پسر خاله) سابقه‌دار را شناسایی و آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه متهمان در بازجویی صورت گرفته به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره اقرار کردند، عنوان داشت: سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شدند.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی است، به مردم توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند. 

کشف وانت پیکان سرقتی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف یک دستگاه وانت پیکان سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پاسگاه احمدآباد این فرماندهی هنگام گشت زنی به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: با انجام استعلام از سامانه‌های جامع پلیس مشخص شد خودرو از شهرستان شیراز مورد سرقت قرار گرفته است.

سرهنگ جوکار با اشاره به دستگیری یک نفر متهم در این رابطه، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی خرامه هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۲ خودرو پراید و وانت نیسان مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی قضایی در بازرسی از این خودروها، ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی خرامه افزود: در این رابطه هر ۲ راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از استمرار اجرای طرح ارتقاء امنیت محله محور در نقاط آلوده و جرم‌خیز طی هفته گذشته در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حسینعلی شیروانی بیان کرد: در راستای جلب رضایت عمومی مردم، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور با اولویت برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی و پاک سازی نقاط آلوده و جرم خیز طی هفته گذشته در این شهرستان به اجرا درآمد.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها حدود ۵۰۰ گرم مواد مخدر کشف و ۱۸ نفر خرده فروش و معتاد متجاهر دستگیر و جمع‌آوری شدند، گفت: دستگیری ۱۲ نفر سارق و کشف ۳۳ فقره انواع سرقت‌ها از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

فرمانده انتظامی کوه چنار ضمن تشکر از همکاری، همراهی و مشارکت آحاد مردم در جهت ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان، بر استمرار طرح‌های ارتقاء امنیت جتماعی در راستای فراهم نمودن بیش از پیش آرامش برای شهروندان تاکید کرد.

کشف کالا‌های قاچاق در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی زنگنه‌نیا بیان کرد: طرح مبارزه با قاچاق کالا به منظور برخورد با وارد کنندگان و حاملین کالای قاچاق توسط پلیس آگاهی این شهرستان به اجرا در آمد.

او ادامه داد: ماموران انتظامی حین گشت‌زنی و کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی موفق به توقیف ۴ دستگاه اتوبوس و سواری سمند و پراید که حامل بار بود شدند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو‌ها در مجموع ۵ عدد مودم، ۷۵ عدد ژل تزریقی، ۱۷ دستگاه دوچرخه، ۲۰۰ کیلوگرم گردو، ۳ دستگاه قهوه‌ساز و آسیاب، ۱۰ عدد شلوار، یک عدد سینک و یک دستگاه فلزیاب خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ زنگنه‌نیا با اشاره به اینکه ارزش کالا‌های قاچاق مکشوفه بنا بر نظر کارشناسان ۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال برآورد شده است، اظهار داشت: در این خصوص ۴ نفر برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف محموله میلیاردی قاچاق در اوز

فرمانده انتظامی اوز از کشف محموله کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین محمدی در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری ۱۱ هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک خودرو پراید ۱۵۱ حامل بار مشکوک و با رعایت حقوق شهروندی و استفاده از علائم هشدار دهنده آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پلیس در بازرسی از این خودرو ۲ دستگاه اسپلیت و ۱۰ دستگاه سرخ کن خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی و قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی اوز با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: راننده پس از تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

کشف موتورسیکلت سرقتی و دستگیری سارق در استهبان 

فرمانده انتظامی استهبان گفت: در عملیات ماموران پلیس شهر ایج، یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و سارق نیز دستگیر شد.

سرهنگ حسین اکبرپور بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت موتورسیکلت در شهر ایج استهبان، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص سارق موتورسیکلت را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ اکبرپور با بیان اینکه متهم به بزه ارتکابی خود معترف و یک موتورسیکلت مسروقه از وی کشف شد، گفت: سارق برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

نظر شما